Бийм Сантори лого

Beam Inc.® , САЩ Дийрфилд (Deerfield) , 510 Lake Cook Road, Deerfield, IL  , www.beamglobal.com

Базирана в Диърфийлд, Илинойс, САЩ, Beam Inc. е четвъртата по големина компания производителка на спиртни напитки в света и една от най-бързо развиващите се в бизнеса.

Фирмата е създадена на 3 октомври 2011 г., следствие на корпоративно отделяне от американския холдинг Fortune Brands. Преди да се превърне в Beam, тя бе позната като Jim Beam Brands Worldwide, Inc. — холдингово дружество за дестилирани алкохолни напитки и вино, реализираща около 20 на сто от годишните продажби на компанията майка, Fortune Brands Inc. Компанията притежава и предлага над 80 марки алкохолни напитки в 160 страни по целия свят. Напускането на холдинга и превръщането й в самостоятелна компания има за цел да се обособи бизнес, фокусиран изключително върху спиртните напитки и пряко свързаните с тях продукти. Според много анализатори на пазара обаче, това е подготовка за бъдеща продажба на бизнеса.

Основните марки на компанията и техните продукти включват бърбън уиски, текила, шотландско уиски, канадско уиски, водка, коняк, ром, ликьори и готови за пиене премиксирани коктейли. Водещите марки на компанията са: Jim Beam, Maker’s Mark, Sauza, Courvoisier, Canadian Club, Teacher’s, Pinnacle Vodka, Laphroaig, Knob Creek, Kilbeggan, Cruzan Rum и After Shock.

История на компанията

Нека датата на основаването на Beam Inc. не Ви подвежда, защото зад тази компания се крие повече от 200 години история.

Създаването

Скоро след Войната за независимост, новосформираното американско правителството стимулира заселниците да се установят на запад от Апалачи. На всяко семейство били обещани 60 акра земя, срещу условието да я изчистят и сеят с царевица в продължение на най-малко две години. Сред заселници е и мелничаря от Германия, Якоб Бийм, който пристига в САЩ през 1788 г. заедно със семейство си и малко вещи, между които меден казан. Семейство Бийм се установява в графство (област) Бърбън, Кентъки и заедно с други заселници започва да отглежда царевица. Земите са плодородни и реколтите били добри. Бийм построява воденица, в която мелел своето зърно и това на съседните ферми срещу процент от смляното като възнаграждение. Зърното обаче не е от дълготрайните блага, а по това време и трудно за транспортиране. Затова много от земеделските стопани, включително и Бийм, започват да дестилират излишъка си от царевица в уиски. За разлика от зърното уискито не се разваляло и лесно се транспортирало. То скоро става важна част от икономиката на областта, и често се използвало като платежно средство вместо нестабилната по това време валута.

В графство бърбън в миналото се вихрели около 2 000 (силно казано) дестилерии. Качеството на бърбъна, приготвян по личната рецепта на Якоб Бийм, бързо се разчува, но едва през 1795 г., във Вашингтон, той продава, първата си бъчва с бърбън, за която взима пари в брой. Това е началото на един успешен бизнес и на историята на Jim Beam, най-продаваната марка бърбън в света.

Ранния период от историята на марката Jim Beam, изцяло припокрива тази на компанията, затова тук ще обърнем внимание само на ключовите моменти за нейното разрастване и успех.

Успехът след Сухия режим

Възходът на «Движението за въздържание», надигнало се срещу растящия проблем, свързани със злоупотребата с алкохолни напитки, достига своя връх през 1919 г., когато Конгресът ратифицира 18 — тата поправка. На следващата година в Съединените щати е наложена пълна забрана на производството и употребата на алкохолни напитки.

Джеймс (Джим) Бийм, правнукът на основателя Якоб, който по това време е на кормилото на семейния бизнес е принуден да затвори дестилерията. Благодарение на своята далновидност и инвестиции, той не остава на сухо. По време на забраната той се занимава с минно дело и производство на цитрусови плодове във Флорида, но продължава да пази семейната бърбън рецепта.

След отпадане на Сухия режим през 1933 година. Джемс Бийм построява нова и модерна, за времето си, дестилерия и подпомогнат от сина му Т. Джеремая Бийм, се завръща към производството на уиски. През същата година, в Клермон, Кентъки, е учредена компанията James B. Beam Distilling Co.

Следвайки рецептата на своя прадядо, Джемс Бийм култивира нов щам дрожди (мая), с който да замени изгубената по време на Сухия режим култура. На 70 годишна възраст, по това време, Джемс продължава да управлява компанията до 1946 г., когато Т. Джеремая Бийм е обявен за президент. След смъртта на Джеймс Бийм на следващата година, Т. Джеремая става и мастър дистилър на компанията. През 1949 г., корпоративния офис на компанията е преместен в Чикаго, но производството продължава да е в Клермон. Т. Джеремая няма деца и за това, през 1950, започва да обучава за свой наследник племенника си Букър Ноу. През 1954 г., за да отговори на търсенето на своя бърбън, компанията построява втора дестилерия. Шест години по късно, през 1960 година, Букър Ноу става мастър дистилър, марката вече е номер едно по продажби в страната.

През 1964 г., със специална резолюция на Конгреса, бърбъна е обявен за «отличителен за Съединените щати продукт». Това означава, че по закон, бърбъна трябва да се приготвя от най-малко от 51 процента царевица, да бъде отлежал най-малко две години в нови обгорени бъчви от бял дъб, както и да бъде произведен в Съединените щати.

Три години по-късно холдинга American Brands купуват от фамилията Бийм компанията James B. Beam Distilling Co. и рецептата на Якоб Бийм. Букър Ноу остава мастър дистилър. До този момент, бизнеса на семейството Бийм е нараснал до 113 000 000 щатски долара годишни продажби.

American Brands е първата най-голяма тютюнева компания в САЩ, преди да започне да плъзва пипала си в други по-малко спорни свери на бизнеса, през 1960 — те. Постепенно American Brands остава извън тютюневата индустрия и се преименува на Fortune Brands.

До момента, през цялата си история, компанията произвежда един единствен продукт. Като дъщерно дружество на American Brands, обаче, James B. Beam Distilling Co. започва да разширява своята продуктова линия, добавяйки през 1970 — те и 1980 — те, марки и в други категории До 1983 г. Джим Бийм е петата по продажби марка уиски, с $ 125 милиона оборот.

Експанзия през 1980 — те и началото на 1990 — те години

Продуктовото портфолио на Jim Beam Distilling нараства чрез комбинация от разработване на нови продукти и придобиване на съществуващи марки. Компанията представя нови продукти като безкофеиновия кафе ликьор Kamora и алкопопа «Jim Beam and Cola» — целящ да приобщи по-млади потребители към традиционно по-старата клиентела. Компанията придобива марки като Peter Heering (черешов ликьор) и Aalbord (аквавит). До 1984 г., достига $ 246 млн. оборот, а чарката Jim Beam продава вече повече от 4 млн. 9 литрови каси, което представлява около една четвърт от всички продажби на бърбън. Jim Beam е третата по големина марка спиртна напитка в САЩ, (след ром Bacardi и водка Smirnoff).

През 1987 г. Jim Beam Distilling се утроява по размер (благодарение на American Brands). Компанията придобива алкохолната дивизия на National Distillers & Chemical Corp.’s за 545 млн. щатски долара в брой. Сред етикетите, които се включват в каталога на Jim Beam Distilling са Windsor Canadian, DeKuyper, Gilbey’s. по същото време са придобити и бърбъните Old Grand Dad, Old Crow и Old Taylor. Новите брандове добавя близо девет милиона каси към годишните продажби на компанията.

За да отрази нарастващото си портфолио, през 1988, компанията променя името си на Jim Beam Brands Co. и мести корпоративния си щаб на ново място извън Чикаго.

Придобиванията на Beam продължават и през 1990 — те години, с покупката (за $ 272 млн.) на базираната във Великобритания Whyte & Mackay Distillers, добавяйки едни от най-продаваните шотландски уискита в своята продуктова листа. През 1990 г., обема на продажбите на Beam достига 15 милиона каси. През следващата година, Jim Beam Brands Co. купуват от Seagram (за $ 372,5 млн .) седем търговски марки, между които рома с топ продажби Ronrico и водката Wolfschmidt. Сега Jim Beam Brands Co. е с годишни продажби от близо 21 милиона каси и е втората по големина дестилираща компания зад лидера IDV/Grand Met (сега Diageo).

Рецесията през 1990 — те години, в едно с повишаване на данъците, войната в Близкия изток и продължаващото нарастване на култа към здраве и фитнес, носи понижение на годишната консумация на алкохол. През 1980 — те и началото на 1990 г. продажбите на бърбън падат средно с 5% всяка година. Тази тенденция започва да се обръща през 1993 г., когато спадът е само 2%. Част от този обрат идва от нарастващата популярност на малките бутикови серии бърбъни.

До този момента на пазара, марката с малки серии бърбън е Maker Марк. В началото на 1987 Jim Beam Brands пускат на пазара свои собствени малки партиди бърбън (small-batch). Това са: Basil Hayden’s, Knob Creek, Baker’s и Booker’s. Малките партидни бърбън се произвеждат в серии от по (по-малко от) хиляда бъчви, в сравнение с едномилионната партида бъчви за другите марки. С цени, достигащи до $ 50 за бутилка, тези бърбъни започват да предизвикват на конкурентен дуел сингъл малцовите шотландски уискита и на свой ред да стимулират интерес към категорията като цяло.

Нагоре и само нагоре

До 1995 г., портфолио Джим Beam Brands обхваща почти всички категория на високоалкохолните напитки, с продукти във всички ценови категории. С пет милиона каси продадени през 1994 г., Jim Beam, продължава да бъде водеща марка на компанията.

Компанията продължава да се позиционира стратегически сред водещите производители на дестилирани спиртни в края на 1990 — те години. През 1996 г., тя укрепва отношенията си с Destileria Serralles Inc. да разпространява марките пуерторикански ромове Palo Viejo и Don Q в САЩ. Компанията си партнира с Destilería Serralles от началото на 1990 г., когато закупуват марката Ronrico от Seagram. През 1998 г, компанията навлиза във винения сектор със закупуването на The Geyser Peak Winery. През 1999 г., с рекламна кампания, тържествено се отбелязва излизането на марката Jim Beam’s на световния пазар.

Междувременно компанията майка извършва поредица от ходове по преструктуриране. През 1997 г. American Brands, окончателно се освобождава от тютюневия си бизнес и променя името си на Fortune Brands Inc., име което да отрази по-добре нарастващото й портфолио от водещи потребителски продукти. Бизнеса с алкохолни напитки на холдинга се разпределя под крилото и контрола на Jim Beam Brands Worldwide Inc., която действа като холдингова компания за Jim Beam Brands Co.

През 1999 г. Jim Beam Brands Worldwide Inc., The Edrington Group и Rémy Cointreau създават Maxxium Worldwide BV, международна дистрибуторска и маркетингова компания, която да разпространява и представлява техните марки по света. По късно (2001 г.), като пълноправен член (1/4 дял) към Maxxium се присъединяват и Vin & Sprit AB (Absolut vodka). Съвместната компания работи на повечето пазари за алкохол извън Северна и Южна Америка, Африка и Индия.

Следващата голяма стъпка на Jim Beam Brands Worldwide Inc. е през 2001 г., когато тя си партнира с Vin & Sprit AB в сделка за $ 645 млн., за създаването на Future Brands LLC, съвместна компания за дистрибуция на напитките на двете фирми в Америка. През тази година Jim Beam Brands Worldwide Inc. продава своя скоч уиски бизнес.

През юли 2005 г., Fortune Brands и френската компания Pernod Ricard придобиват над 25 марки алкохолни напитки от британския холдинг Allied Domecq.

Брандовете, придобити от Fortune Brands са: Sauza — текила, Courvoisier — коняк, Canadian Club — канадско уиски, Clos du Bois и други винени марки от Sonoma and Napa, Laphroaig — сингъл малцово шотландско малцово уиски, Maker Марк — бърбън, Teacher’s Highland Cream — блендиран скоч, Cockburn’s — порто, е, Harvey’s Bristol Cream — шери, Larios — джин , DYC — уиски, Fundador и Centenario — испанско бренди, Kuemmerling — немска горчивка.

През ноември 2007 г., Constellation Brands обявиха покупката на целия винен бизнес на Fortune Brands "за $ 885 млн, сделка, която включва 1500 акра (6,1 кв. км) лозя, няколко големи марки като Clos Du Bois и годишни производствен капацитет на 2,6 милиона каси супер-премиум клас вина.

На 3 октомври 2011 г., следствие на корпоративно преструктуриране в американския холдинг Fortune Brands, Jim Beam Brands Worldwide Inc. се преименува на Beam Inc. и се отделя като самостоятелен холдинг.

Beam Inc., виждат огромен потенциал при ирландските уискита и през януари 2012 година, придобива Cooley Distillery. С тази покупка (за €71 млн.), компанията става собственик на две, от общо четирите, към момента на сделката, дестилерии за ирландско уиски — Kilbeggan Distillery и Cooley Distillery.

През Януари 2014 г. японският холдинг Suntory направи предложение от $ 16 млрд. за закупуване на вече четвъртата по големина международна компания производителка на спиртни напитки в света Beam Inc.

Търговски марки

100 Años
Афтър Шок лого лого
Alberta Premium
Ardmore
Baker's
Basil Hayden's
Booker's
Calvert Extra
Кънейдиън Клуб лого лого
Лого на конячна къща Курвоазие лого
Cruzan
Cruzan
De Kuyper USA
DYC
Effen
Effen Cucumber Vodka
El Tesoro
Fundador
Hornitos
Лого на Джим Бийм лого
Kamchatka
Kamora
Kessler
Лого Килбегън лого
Ноб Крийк лого лого
Лого на Лафройг лого
Larios
Leroux
Lord Calvert
Мейкърс марк лого 330 лого
Old Crow
Old Grand Dad
Old Overholt
Pinnacle
Ред Стаг лого лого
Ronrico
Текила Сауца Лого лого
Skinnygirl
Sourz
Tangle Ridge
Лого на марката блендиран скоч Тичърс лого
Terry Centenario
Thatcher's
Tres Generaciones
Vox
Windsor Canadian
Wolfschmidt Vodka

ПОКАНА

Заявете пълна презентация на Вашите или представляваните от Вас търговски марки и продукти в единствената ЕНЦИКЛОПЕДИЯ на напитките в България.

office@bgbarman.com

Производители и глобални играчи

Бизнес каталог на фирми собственици на марки, чийто продажби се реализират в най-малко в два региона по света, и не повече от 80% във всеки един от тях.
  • Сортирай по име
  • Сортирай по държава
реклама Whiskey Fest 2019
Бутилка плодово пюре маракуя Монин

Le Fruit de Monin Passion Fruit

Le Fruit de Monin Passion Fruit (Плодовото пюре маракуя на Монин) е натурален продукт с тръпчиво сладък вкус, тропически аромат и свежа текстура, който ще подправи вашите коктейли с екзотика и страст.