Red Stag By Jim Beam®
Американско Уиски | Beam Inc. | САЩ
Red Stag, една малко по-различна порода бърбън, марката, която промени представите на младото поколение по света към уиски категорията като цяло.
История на марката
Предпоставките
В световен мащаб все повече хора се обръщат към отлежалите напитки. Всички категории уискита бележат забележителен ръст и конкуренцията в бранша и особено в премиум класовете е жестока. Вратата за приобщаване на нови консуматори е открехната, но въпреки тенденцията, бърбъна, наред с малцовите уискита, все още се считат за мъжки питиета, запазени за по-възрастната аудитория. Младите консуматори и особено дамите предпочитат миксери (алкохолни напитки, миксирани с безалкохолна напитка) и с охота биха посрещнали всяка новост, подадена от индустрията. Те искат да бъдат впечатлени. Момента за креативност и нови идеи е настъпил.
Създаване на Red Stag
Първото десетилетие на ХХІ век в дестилерията на марката Jim Beam в Клермон, Кентъки е белязан от период на стремителна творческа експанзия. През 2007 година на етикетите, на световната № 1 марка бърбън, е добавен Фред Ноу III (Fred Noe III), седмо поколение наследник на основателя Якоб Бийм. Следвайки семейните традиции и ценности, но и пазарните тенденции, той продължава с иновациите и разширяването на продуктовото разнообразие, започнати от неговия баща, Букър Ноу, с малката серия супер премиум бърбъни Booker’s, Baker’s, Basil Hayden’s и Knob Creek.
Следвайки наследственият си усет към добрия вкус, през 2009 година Фред Ноу пуска на пазара бранда, Red Stag. Линията, е комбинация от четири годишен бърбън Jim Beam и натурални аромати. Първият флейвър на Red Stag е черна череша (Black Cherry).
Атрактивното при Red Stag е, че продуктите на бранда са «Kentucky Straight Bourbon Whiskey». За разлика от подобните продукти на конкурентните брандове, към бърбъна се добавя ликьор, а при Red Stag само естествени аромати. Алкохолното и захарно съдържание не се променя. При 40 об. % алк., съгласно нормативните изисквания, продуктите на марката, определено не са ликьори.
Успехът на марката
След представянето на Red Stag, много от анализаторите не вярват в успеха на бранда. Коментарите са, че това е по-скоро разтягане на продуктовото разнообразие на марката Jim Beam (тя се лансира като «Red Stag by Jim Beam»), отколкото създаване на бранд, който да привлече нови консуматори към категорията. Опасенията са, че ще настъпи «ефекта на канибализма», т.е. продажбите ще са за сметка останалите продукти на Jim Beam. Red Stag Black Cherry, първият продукт на марката, обаче разбива тези съмнения на пух и прах. Още през първата година продажбите доближават 100 хил. 9 литрови каси, а до края на 2011 те достигат 500 хил. Нещо повече,
Според Nielsen, Red Stag Black Cherry, допринася за растежа на категорията бърбън като цяло, с 15%.
Red Stag събаря бариерите и приобщава към категорията нови потребители. Тя става предпочитана от младата градска аудитория, включително жени, консумиращи основно миксери и коктейли с бели спиртни напитки като водка, ром, джин. Марката се превръща в модерна напитка и отваря нова страница в съвременната история на бърбъна.
Продукти на марката
Благодарение на успеха, линията се разраства с нови аромати. В края на 2011 година, на пазара се появяват два нови продукта Red Stag Honey Tea и Red Stag Spiced, а през август 2013, линията се допълва от Red Stag Cider Hardcore. Всеки един получава бляскави коментари от експертите в индустрията.
Вижте повече за всеки продукт на марката!
Продукти на марката