Jim Beam®

Американско Уиски | Beam Inc. | САЩ

Джим Бийм Хедър

Когато през 1795 година Яков Бийм продава първата си бъчва с уиски едва ли е подозирал, че поставя началото на марка бърбън,от който 220 години по-късно, годишно по света ще се леят повече от 60 млн. литра. Днес, благодарение на неговите наследници, седем горди поколения, отдадени на страстта да създават бърбън и верни на семейното име, Jim Beam е не само най-популярният бърбън по света, но и икона на категорията

История на марката

Якоб Бийм — началото на една легенда

Якоб Бийм

Якоб Бийм (1760 — 1835)

Фермер, производител на уиски, мелничар и създател на най-продаваната марка бърбън в историята на американското уиски.

Скоро след Войната за независимост, новосформираното американско правителството стимулира заселниците да се установят на запад от Апалачи като на всяко семейство биват обещани 60 акра земя, срещу условието да я изчистят засеят и обработват с царевица в продължение на най-малко две години. Сред тяхе и мелничарят от немски произход, Якоб Бьом. През 1788 г. той напуска фермата си в Мериленд и заедно със семейството си и малко вещи, между които меден казан, тръгва на запад, зада търси по-добър живот. Семейство Бьом се установява в графство (област) Бърбън, Кентъки и заедно с другите заселници започват да отглеждат царевица. Земите са плодородни, а реколтите добри. Предприемчивият Якоб, който вече е приел името Бийм, построява воденица, в която мелел своето зърно и това на съседните ферми срещу процент от смляното, като възнаграждение. Зърното се оказва недълготрайно, а по онова време и трудно за транспортиране, което става причина много от земеделските стопани, включително и Бийм, да дестилират излишъка от царевица в уиски — дълготрайно и лесно за транспортиране. Скоро след това, то става важна част от икономиката на областта и често се използва като платежно средство вместо нестабилната по онова време валута.

През 1972 година Кентъки става петнадесетия щат, а благодарение на прекрасните условия в района, по това време в графство Бърбън вече димят комините на около 2 000 казана за дестилация.

Бъчва с бърбън от дестилерията на Джим Бийм
Дейвид Бийм

Дейвид Бийм (1802 — 1852)

Опитен производител на бърбън и креативен визионер, който успява да положи здрава основа за израстване на семейния бизнес.

Качеството на «Old Jake Beam Sour Mash», уискито, приготвяно по личната рецепта на Якоб Бийм, , бързо се разчува, но едва през 1795 г., той продава първата бъчва с бърбън, за която взима пари в брой. Това бележи началото на един успешен бизнес и на историята на Jim Beam — най-продаваният бърбън в света.

Дейвид Бийм

През 1820 — Якоб Бийм предава занаята в ръцете на своя син, Дейвид Бийм, когато той е едва 18 годишен. Дейвид и неговото семейство живеят в интересни времена. Откритото в Калифорния злато повежда Американците на запад и нови вълни от имигранти заливат Америка в търсене на свобода и богатство. Самуел Морз изобретява телеграфа и отваря света към комуникация. В началото на 1830 е открита мощта на парата и транспортните канали по суша и вода стават все по-бързи и удобни. Корабоплаването по Мисисипи и връзките със северните езера прави бърбъна по-лесно достъпен за повече и повече хора в цялата страна. Дейвид Бийм ръководи успешно семейния бизнес повече от 30 години.

Дейвид М. Бийм

През 1850 година, твърде млад, също като баща си, юздите на семейния бизнес поема неговият син Дейвид М. Бийм. Скоро след смъртта на баща си през 1854 г., той премества дестилерията в област Нелсън, Кентъки, по-близо до първата жп линия. В чест на чистата изворна вода на близката река, Дейвид М. я кръщава «Clear Spring Distillery». Въпреки че, по време на Гражданската война, Кентъки е независим щат, войските и Съюзническата армия и тази на Конфедерацията преминавали от там, а Дейвид М. Бийм се грижел, войниците и на двете страни, да не остават жадни. Неговото уиски става основна разменна единица, често считана за много по-ценна от парите.

Дейвид М Бийм

Дейвид М. Бийм (1833 — 1913)

Достоен наследник на династията Бийм, построил «Clear Spring Distillery»

Джеймс (Джим) Б. Бийм

Четвъртото поколение от семейство Бийм, Джеймс (Джим) Бийм, основателят на марката, започва да работи в семейната дестилерия едва шестнадесет годишен. Под надзора на баща си, той изучава тънкостите на дестилацията и четиринадесет години по-късно поема контрола над семейната дестилерия.

По това време семейната компания бутилира две марки уиски: Old Tub и Double Ford. Бутилките са кръгли и нямат етикети. Основният пазар са салоните на дивия запад, където посетителите с охота пият шот след шот. За местната дистрибуция се грижи брат му Том Бийм, а за останалите щати, Джим разчита на свой бизнес партньор от Чикаго.

Джим Бийм не е бил химик и нямал микроскоп, но успешно създал специален щам мая, която се използва в производството на всеки продукт на марката и до днес.

Семейство Бийм

Семейство Бийм — Джим Бийм, Дейвид Бийм и Т. Джеремая Бийм.

Полковник Джеймс (Джим) Бийм

Джеймс (Джим) Б. Бийм (1864- 1947)

Най-яркият представител на семейство Бийм, превърнал малката семейна дестилерия в най-успешната в цялата страна.

В миналото нямало хладилници и той държал проба от безценната си мая в дъното на кладенец, където водата поддържала постоянно температура от 13 °С. и разбира се, за всеки случай държал проби и в своята къща.

Джим Бийм подробно записва своите финансови дела, което навежда на мисълта, че бизнесът му в ония дни се е развивал доста добре Параходите и железницата правят търговията много по-лесна и неговият бърбън започва да настъпва все по на запад. Всичко върви чудесно, до момента в който правителството не решава да затвори кранчето.

Възходът на «Движението за въздържание», надигнало се срещу растящия проблем, свързан със злоупотребата с алкохолни напитки, достига своя връх през 1919 г., когато Конгресът ратифицира осемнадесетата поправка. Следващата година, в Съединените щати е наложена пълна забрана на производството и употребата на алкохолни напитки.

Няколко дестилерии успяват да получат лиценз за производство на «медицински спирт», но тази на Джим Бийм не е сред тях и той е принуден да затвори. Благодарение на своята далновидност и успешни инвестиции, Джим не остава без препитание. По време на забраната той се занимава с минно дело и производство на цитрусови плодове във Флорида, но ревностно пази семейната рецепта за бърбън.

През 1933 година, два дена след отпадане на Сухия режим, вече седемдесет годишен, Джим Бийм подава документи за нов лиценз и го получава. Неговият номер е 230. Само за 120 дни той построява нова и модерна за времето си дестилерия и подпомогнат от сина му Т. Джеремая Бийм, се завръща към производството на уиски.

Етикет от стара бутилка Джим Бийм

Следвайки своята рецепта, Джим Бийм култивира отново своя щам дрожди (мая), с който възстановява изгубената по време на Сухия режим култура. През същата година, в Клермон, Кентъки, е учредена компанията James B. Beam Distilling Co.

Т Джеремая Бийм

T. Джерамя Бийм (1899 — 1977)

Пра-пра-правнука на Якоб Бийм, който успява да представи семейния бърбън на целия свят.

През 1943 Old Tub и Double Ford остават в миналото. На белият свят се ражда Jim Beam Kentucky Straight Bourbon.

Конкуренцията е жестока и изобилието от канадски уискита, залели американския пазар, преди и след Сухия режим, са сериозна заплаха за местните производители. Доброто уиски изисква време да отлежи, а складовете на канадските дестилерии са пълни до покривите. Качеството и отличителният вкус на Jim Beam Kentucky Straight Bourbon, обаче успяват да надмогнат конкуренцията и въпреки новото име, успехите не закъсняват.

Бърбънът на Бийм се произвежда по стара и изпитана формула — комбинацията от царевица, ръж и ечемик, специалната мая, новите обгорени бъчви от американски бял дъб, предаваните в наследство стръв към перфекционизъм и стриктно внимание към детайлите са крайъгълните камъни, около които за кратко време, старият бърбън с ново име е на път да се превърне в най-продаваното американско уиски, не само в Америка, но и по света.

Т. Джеремая Бийм

Въпреки преклонната си възраст по това време, Джим Бийм продължава да управлява компанията до 1946 г., когато неговият син, Т. Джеремая Бийм е обявен за президент. Година след смъртта на Джим, Т. Джеремая става и мастър дистилър на компанията.

По време на управлението на Джеремая (Джери), марката Jim Beam е представена в Европа и кашоните с кехлибарената течност на дестилерията пресичат океана.

Поколения Бийм

Наследниците на Джим Бийм, пред кладенеца, където той е държал своята безценна мая.

Букър Ное

Букър Ноу (1929 — 2004)

Шесто поколение от семейство Бийм, който управлява дестилерията 40 години и успява да увеличи продажбите 12 пъти.

Букър Ноу

Т. Джеремая няма деца и за това през 1950, започва да обучава за свой наследник племенника си Букър Ноу. През 1954 г., за да отговори на търсенето на своя бърбън, компанията построява втора дестилерия. Шест години по-късно, през 1960 година, Букър Ноу става шести по ред мастър дистилър, а марката Jim Beam вече е номер едно по продажби в страната.

През 1964 г., със специална резолюция на Конгреса, бърбънът е обявен за «отличителен за Съединените щати продукт». Това означава, че по закон, бърбънът трябва да се приготвя от най-малко 51 процента царевица, да е отлежал най-малко две години в нови обгорени бъчви от бял дъб, и да бъде произведен в Съединените щати.

През 1965 година дестилерията може да се похвали с 1 — милионната бъчва от своето скъпоценно уиски.

През 1938 година, много скоро след възстановяване на дестилерията, Джеймс Бийм пуска на пазара ръжено уиски. Jim Beam Rye съдържа 51 % ръж и е по-сухо и по-пикантно от бърбъна. От компанията продължават да акцентират върху своя основен продукт на марката — Jim Beam Kentucky Straight Bourbon. Чак през 1978 година, в отговор на нарастващото търсене на премиум напитки, на пазара се появява Jim Beam Black — отлежал цели 8 години, той е мек, и елегантен бърбън с много повече аромат и характер.

Букър Ноу с чаша от любимия си Букърс

През 1988 година, Букър Ноу (Booker Noe) създава бранда Booker’s, който е първият от бъдещата премиум линия на дестилерията.

Booker’s е специално уиски, нефилтрирано, неразредено от стандартната сила, с която е напълнено в бъчвата, така както го предпочита самият Букър Ноу. Четири години по-късно на пазара излизат и останалите три представителя на малката луксозна серия (small batch) — Baker’s, Basil Hayden’s и Knob Creek. Днес Knob Creek е сред най-продаваните супер премиум бърбъни в света.

Фред Ноу

Фред Ноу

Седмо поколение семейство Бийм и настоящ мастър дестилър на Jim Beam

През 2005 година, пра-правнука на Джим Бийм, Букър Ноу, регистрира 10 милионната бъчва напълнена в дестилерията в Клермонт.

Фред Ноу

През 2007 година на етикетите на легендарната марка е добавен Фред Ноу III (Fred Noe III), седмо поколение наследник на основателя Якоб Бийм. Следвайки семейните традиции и ценности, но и пазарните тенденции, той продължава с иновациите и новите попълнения към портфолиото на дестилерията.

През 2009 година се ражда бранда, Red Stag. Линията, е комбинация от четиригодишен бърбън с натурални аромати на череша, която се превръща в истински хит на Американския пазар. Първият вкус е черна череша, но благодарение на успеха, линията се разраства с нови и нови аромати. Три години по-късно (2011) на пазара се появява Jim Beam Devil’s Cut, комбинация от стандартния продукт на марката с извлечена от капана на дъгите на бъчвите, течност.

Jim Beam е една от първите марки уиски по света, която през 2013 се включи в завладялата индустрията медена еуфория. Jim Beam Honey е естествено продължение на успеха на Red Stag. Днес той е не само сред първите уискита, обогатени с вкус на натурален мед, но и в челните позиции по продажби и предпочитания.

дестилерията на Джим Бийм

Jim Beam е без съмнение номер 1 бърбън по света, но явно Фред Ноу не се задоволява с това. В началото на 2013 година той се включва на пазара на белите спиртни напитки и коктейлите, лансирайки, Jacob’s Ghost. Наречено на основателя на компанията, «Духът на Якоб» е бяло уиски, направено по същата рецепта, от която се приготвя известния бърбън Jim Beam, отлежало една година в обгорени дъбови бъчви, преди да бъде филтрирано за отстраняване на оцветяването. През август, същата година феновете на марката и добрия бърбън са щастливи да опознаят Jim Beam Signature Craft, а само няколко месеца по-късно бе представено и първото издание на Jim Beam Single Barrel. Какво още ни очаква от тази уникална марка, ще покаже само бъдещето!

Научете повече за всеки един продукт на марката, като избере линковете на бутилките по-долу.

Продукти на марката

автор: bgBarman.bg
реклама Sofia Bar Show

Бърбън Уиски

Early Times / Jim Beam / Knob Creek / Maker's Mark / Red Stag By Jim Beam / Woodford Reserve / 1792 Ridgemont Reserve / A. Smith Bowman / Ancient Age / Baker's / Basil Hayden's / Benchmark / Blanton's / Booker's / Buffalo Trace / Bulleit / E.H. Taylor, Jr. / Eagle Rare / Elijah Craig / Elmer T. Lee / Evan Williams / Fighting Cock / Four Roses / Heaven Hill / Henry McKenna / Jefferson’s / Jeremiah Weed / Kentucky Tavern / Old Charter / Old Crow / Old Fitzgerald / Old Forester / Old Grand Dad / Parker's Heritage / Pennypacker / Van Winkle / Very Old Barton / W.L. Weller / Wild Turkey

Стилът уиски на Кентъки

Особености на бърбъна
Зърното на Стиажи на които отлежават бъчвите с Уудфорд Резърв

Кентъки е благословен да бъде родина, не само на алкохолната напитка на Америка — бърбъна, но и на първия им народен инструмент — банджото. Общото между тях е, че корените и на двете се намират далече в Шотландия и Ирландия, но са изцяло американски творения. С други думи те са микс от шотландски и ирландски познания, с американска подправка.

Трънливия път на бърбъна.

Алкохолните напитки еволюират и бърбънът не остава по-назад. Времето на Дивия Запад отдавна е отминало, но историческото наследство, оставено от дестилериите, напомня за дългия път, извървян от тази напитка.

Суровите времена изисквали сурови питиета. Никой не се захласвал по шикозни и префърцунени специалитети. Можете ли да си представите Уаят Ърп и Док Холидей, седящи на масата в одимен бар в Тумбстоун, да обсъждат вкусовите характеристики на бутилката single barrel (сингъл барел) или поредния small batch (малка серия) пусната на пазара от Jim Beam? «Червеното око» (Red Eye), както наричали бърбъна, бил твърд алкохол за твърди мъже. Повечето уискита остават такива до Сухия режим през 1920 година.

Дори след отмяната на забраната, стилът на бърбъна остава дразнещ като шкурка. Историята на напитката оправдава това. Индустрията имала нужда да навакса изгубеното производство за много кратко време. Затова дестилационните не изстивали и произвеждали колкото се може повече алкохол.

Както винаги, пазарът определя търсенето. Това е другата основна причина бърбънът дълго време да остане грубо питие. Болшиството от хората, които го пиели не били високо платени изискани господа, а пролетарии — работещи в тежката индустрия и борещи се за всяка троха на масата. Те му се наслаждавали, не защото е най-доброто питие, а защото само това можели да си позволят.

Животът се променя. Потребностите, разбиранията и нуждите също. След войната блендираният скоч залива Америка, а малко по-късно белите алкохоли, като джина, рома и особено водката, направо предизвикват фурор. Тъй като пиенето на миксирани алкохолни напитки (алкохол, смесен с някакво безалкохолно) се преврнал в нещо като стандарт, производителите продължавали да пускат на пазара млади уискита. Въпреки че качеството значително се подобрява, пазарът на високия клас, този на отлежалите премиум алкохолни напитки (с изключението на Maker’s Mark), остава непроменен. Или казано просто — нямало го.

Изправени пред лицето на поредната икономическа криза (тази от 70 — те на миналия век) и най-лошия спад на продажби, вкусовете на хората се изменят отново. Те започнали да консумират по-малко, но определено се вълнували от качеството. През средата на 80 — те производителите се връщат към стария стил. Той се характеризирал с фузелово-маслен характер и дълбок, и тежък вкус на дърво. Не звучи никак приятно нали? Идеята на този подход била да се вземе най-доброто от този стил, а именно опитът в отлежаването. Разбира се, съвременните технологии и уменията на технолозите да контролират процесите на дестилация позволяват да се получи един нов и елегантен стил бърбън.

Светлото бъдеще.

Днес ние сме изключително разглезени от невероятните предложения. Какво да бъде от малката партида на Beam? Дали живия и енергичен Basil Hayden’s (Базил Хайдънс), благородния Knob Creek (Ноб Крийк), копринения стил на Baker’s (Бейкърс) или богатия и многолик Booker’s (Букърс)? Другите дестилерии също имат с какво да се похвалят: невероятният single barrel (сингъл барел) Blanton’s, медът и маслото — елегантният Maker’s Mark, лъхащият на прясна портокаловата кора и дива мента Woodford Reserve (Уудфорд Резърв) на Labrot & Graham’s и върхът на сладоледа — ароматният Rare Breed (Реар Брийд) на Wilde Turkey.

Двукратните насилствени затваряния на производството през 20 век унищожават почти напълно другите истински американски уискита — ръженото и царевичното. Стилът на ръженото уиски е с дълбоки корени. Ръжта има голям дял за изграждането на едни от най-добрите бърбъни, но като самостоятелна напитка има невероятно изразен пикантен вкус, с нотки на кимион и цитрусови плодове, които апетитно експлоадират в устата. В днешно време само Jim Beam и Wilde Turkey произвеждат чисти ръжени уискита.

Царевичното уиски страда от имиджа на контрабандна стока без никакъв финес. В интерес на истината е изключително трудно да се намери качествено такова в днешно време.

В последните години индустрията направи невероятни постижения. Представяте ли си какво би станало, ако Сухият режим и Втората световна война не бяха спрели неговото развитие? Но ние все още сме млади и готови да чакаме и дегустираме новите предложения. Каквото и да сте избрали да опитате днес — наздраве!

автор: bgBarman.bg
реклама Sofia Bar Show
Бийм лого 470-330

Гигантите в алкохолната индустрия точат зъби за Beam

След като портфолиото на Beam Inc. се радва на пазарен ръст, идващ след години на незначителни резултати, започна да се говори усилено, че някои от най-големите имена на алкохолната индустрия искат да я погълнат, индивидуално или в тандем.