историята на Jim Beam

Jim Beam Honey®

«Джим Бийм Хъни»

  • Вид опаковка: Стъклена бутилка
  • Размер опаковка: 700 мл
  • Алк. съдържание: 35 об. % алк.

Дегустационни характеристики

Цвят: Златист кехлибар
Нос: Нотки на кокосов сладолед и деликатен аромат на ванилия и мед
Вкус: Плътен, със сладостта на натурален пчелен мед и карамел
Финал: Продължителен и мек вкус на мед


Jim Beam Honey (Джим Бийм с мед) е уникална комбинация от четири годишен Jim Beam Original и мед. Впечатляваща напитка с нежен аромат на мед, карамел, дъб и ванилия, и богат сладък меден финал.

Най-продаваният бърбън в света «MAKE HISTORY»

Препоръки за сервиране

Не е задължително да харесвате уиски, за да опитате Jim Beam Honey. В същност голяма част от почитателите на това питие не са стандартни уиски фенове. Jim Beam Honey е на границата между ликьорите и подправените с натурални съставки уискита. Не е прекалено сладко, но достатъчно за да Ви остави дълготраен и сгряващ меден вкус в устата. След първата глътка неусетно ще поискате да отпиете отново.

Опитайте го като диджестив на стайна температура, с лед, или като леденостуден шот. Отличен избор за приготвяне на дълга поредица от коктейли.

За Jim Beam Honey

Джим Бийм Ориджинъл

Jim Beam Original, познат още Jim Beam White Label e водещ продукт на марката Jim Beam и от десетилетия, най продавания бърбън в света.

Когато през 1795 година Яков Бийм, продава първата си бъчва с уиски едва ли е подозирал, че поставя началото на марка, от която 220 години по-късно, годишно, по света ще се леят повече от 60 млн. литра. Днес, благодарение на неговите наследници, седем горди поколения, отдадени на страстта да създават бърбън и верни на семейното име, Jim Beam е не само най-популярния бърбън по света, но и икона на категорията. Вижте цялата история на Jim Beam.

Въпреки че, днес белият етикет, Jim Beam Original, е най-продаваният продукт на марката, продуктовото разнообразие на дестилерията може да задоволи целия спектър от вкусови предпочитания на ценителите на американско уиски.

Jim Beam е една от първите марки уиски по света, която през 2013 се включи в завладялата индустрията медена еуфория. Jim Beam Honey е естествено продължение на успеха на Red Stag. Днес той е не само сред първите подправени и подсладени с мед, ликьори на основа уиски, но и в челните позиции по продажби и предпочитания.

Jim Beam Honey е впечатляваща комбинация от четири годишен Jim Beam Original и мед.

Джим Бийм Девилс Кат

Jim Beam Devil’s Cut е уникален премиум бърбън с богат и наситен дъбов вкус, освободен от дълбините на бъчвата. Зад това уиски се крие гениална идея и много сложна технология.

Рецептата на Jim Beam

От дестилерията в Клермон, Кентъки, не обичат да парадират с рецептата и технологичния процес на техния бърбън. Не, защото нямат с какво да се гордеят, а защото разчитат крайният продукт да говори сам за себе си.

Царевица, ръж, ечемичен малц, вода, мая по тайна семейна рецепта, минимум 4 години в нови обгорени дъбови бъчви от американски дъб, 200 годишни, традиции и много гордост. Истински бърбън. Това е рецептата на Jim Beam.

Щамповане на бъчвите с логото на Джим Бийм
Джим Бийм Сигначър Крафт 12 годишен

Jim Beam Signature Craft 12 YO е уникален супер премиум бърбън с открояващи се леки и изискано нежни характеристики, прекрасно изразяващи стилът на Джим Бийм. Уиски за ценители.

Все пак ще дадем някои детайли за по-любопитните.

Уникалната вода на Кентъки

Водата е съставката, с която започва пътя на всяко уиски. Отличните характеристики на водата на Кентъки е една от основните причини, този щат да се обособи като център на американската уиски индустрия. Кентъки лежи върху варовиков шелф, който като естествен филтър, пречиства изворната вода от нежелани за технологията на производство на бърбън елементи (особено желязо) и същевременно я обогатява с калций.

Специалната мая на Джим Бийм

Маята използвана в производството на Jim Beam е строго пазена семейна тайна. Това е същият щам мая разработен след повторното отваряне на дестилерията след Сухият режим от Джеймс (Джим) Бийм, четвърто поколение семейство Бийм.

Джим Бийм Чойс

Филтриран през дървени въглени и отлежал в продължение на пет години, Jim Beam Choice, определено е бърбън със свой собствен характер и чар.

Джим не бил химик и нямал микроскоп, но използвайки натрупаните от неговите предци знания, успешно създал нов щам мая, която се използва в производството на всеки продукт на марката и до днес. В миналото нямало хладилници и той съхранявал проба от безценната си мая в дъното на кладенец, където водата поддържала постоянно температура от 13 °С. За всеки случай той отнасял ежедневно проби и в своята къща.

Мелене на зърното и майшуване

Специалната и тайна комбинация от царевица, ръж и ечемичен малц се смилат посредством чукова мелница и зърното се смесва с чиста изворна вода в 45 тонен резервоар. На този етап се добавя (25% от общото количество) «кисела каша» от последната дестилация. Това е така популярната в производството на Бърбън и Тенеси уиски «Sour Mash» технология, посредством, която освен че се балансира pH — то на сместа, се гарантира постоянни ароматни и вкусови характеристики на уискито, от партида на партида.

Ферментация

Джим Бийм Блек

Jim Beam Black (Джим Бийм Блек) или както го наричат в дестилерията, перфекционистът, е елегантен, мек и изключително ароматен бърбън. Водещ продукт в премиум листата на марката Jim Beam.

След като се сготви, кашата се отправя към ферментатора. Майша се охлажда до 15 — 20 °C, след което към сместа се добавя специалния щам дрожди. Те започват да се хранят със захарта, да се размножава и разбира се да произвеждат алкохол. Крайният продукт известен като дестилационна бира, защото изглежда, мирише и има вкус на светло пиво, отива директно към дестилатора.

Дестилация

Продуктите на марката Jim Beam се дестилират два пъти. Първата дестилация се прави в 10 — метрова медна колона. Дестилатора се загрява до около 96 ° C, температура достатъчно висока, че да накара алкохола да се превърне в пара, но не толкова, че бирата да кипне. След първата дестилация се получава алкохол със сила 62.5 об. % алк.

Джим Бийм дестилация
Джим Бийм Ръжено уиски

Jim Beam Rye е едно от малкото истински ръжени уискита на пазара и като горд представител на семейството на Джим Бийм и най успешно продаваното в Америка.

Втората дестилация се провежда в казан наречен «удвоител» (doubler). По закон алкохолното съдържание на крайния продукт не бива да бъде над 80 об. % алк., но в дестилерията на Джим Бийм се стремят техният бърбън да има по-наситени ароматни и вкусови характеристики и контролират дестилацията така, че крайният резултат да не надвишава 67,5 об. % алк.

Отлежаване

След дестилацията и омекотяването, «бялото куче» (така в Америка наричат неотлежалото уиски) се пълни ръчно в чисто нови овъглени бъчви от бял американски дъб. В дестилерията на Джим Бийм използват най-силната степен (стил) на обгаряне позната с наименованието «алигатор». Казано на по разбираем език, дървото е обгорено до такава степен, че вътрешната част на дъгите, на бъчвите, стават на едри люспи наподобяващи кожата на крокодил. Всяка бъчва е с вместимост от 240 литра.

Джим Бийм складове за отлежаване

Това е само един от общо 51 склада, в които отлежват уискитата на дестилерията.

Бутилка Ред Стаг Блек Чери

Приготвен от 4 годишен Jim Beam и натурални аромати, Red Stag Black Cherry е перфектният избор за тези, които предпочитат смесени напитки и искат да добавят повече вкус към своето питие.

През април 2014, дестилерията Jim Beam обявиха официално наливането на 13 — милионната бъчва с най-известния бърбън в света.

Като биват напълнени, бъчвите се отправят към някой от многоетажните складове за отлежаване на дестилерията. Американските уискита отлежават в «отворен тип» складове, които са подвластни на температурните промени през сезоните. В зависимост от това дали е лято, или зима, затвореният в бъчвата алкохол се разширява или свива. Посредством този естествен процес спирта се движи навън и навътре в дъгите на бъчвата, извличайки максимално количество карамелизирани (от овъгляването) захари, дъбов аромат и цвят.

Разбира се и тук не можем без «ангелския дял» или както от няколко години в дестилерията на Джим Бийм наричат «Делът на Букър», в чест на Букър Ное, шесто поколение мастър дистилър от семейство Бийм и създател на «Small Batch bourbon collection», премиум серията на дестилерията: Booker’s, Baker’s, Basil Hayden’s и Knob Creek.

Джим Бийм в складовете за отлежаване

Други продукти на марката

Семейството от продукти на марката Jim Beam е изключително голямо. Тези, които можете да намерите и опитате на нашия пазар са: Jim Beam Original, Jim Beam Rye, Jim Beam Choice, Jim Beam Black, Jim Beam Destillers Series, Jim Beam Devil’s Cut, Jim Beam Honey, Jim Beam Signature Craft, както и тези на марките Red Stag By Jim Beam и Knob Creek. Вижте повече за тях като изберете линковете.

Наздраве!

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019

Бърбън Уиски

Алкохолните напитки еволюират и бърбънът не остава по-назад. Времето на Дивия Запад отдавна е отминало, но историческото наследство, оставено от дестилериите, напомня за дългия път, извървян от тази напитка.
Early Times / Jim Beam / Knob Creek / Maker's Mark / Red Stag By Jim Beam / Woodford Reserve / 1792 Ridgemont Reserve / A. Smith Bowman / Ancient Age / Baker's / Basil Hayden's / Benchmark / Blanton's / Booker's / Buffalo Trace / Bulleit / E.H. Taylor, Jr. / Eagle Rare / Elijah Craig / Elmer T. Lee / Evan Williams / Fighting Cock / Four Roses / Heaven Hill / Henry McKenna / Jefferson’s / Jeremiah Weed / Kentucky Tavern / Old Charter / Old Crow / Old Fitzgerald / Old Forester / Old Grand Dad / Parker's Heritage / Pennypacker / Van Winkle / Very Old Barton / W.L. Weller / Wild Turkey

Стилът уиски на Кентъки

Особености на бърбъна
Зърното на Стиажи на които отлежават бъчвите с Уудфорд Резърв

Кентъки е благословен да бъде родина, не само на алкохолната напитка на Америка — бърбъна, но и на първия им народен инструмент — банджото. Общото между тях е, че корените и на двете се намират далече в Шотландия и Ирландия, но са изцяло американски творения. С други думи те са микс от шотландски и ирландски познания, с американска подправка.

Трънливия път на бърбъна.

Алкохолните напитки еволюират и бърбънът не остава по-назад. Времето на Дивия Запад отдавна е отминало, но историческото наследство, оставено от дестилериите, напомня за дългия път, извървян от тази напитка.

Суровите времена изисквали сурови питиета. Никой не се захласвал по шикозни и префърцунени специалитети. Можете ли да си представите Уаят Ърп и Док Холидей, седящи на масата в одимен бар в Тумбстоун, да обсъждат вкусовите характеристики на бутилката single barrel (сингъл барел) или поредния small batch (малка серия) пусната на пазара от Jim Beam? «Червеното око» (Red Eye), както наричали бърбъна, бил твърд алкохол за твърди мъже. Повечето уискита остават такива до Сухия режим през 1920 година.

Дори след отмяната на забраната, стилът на бърбъна остава дразнещ като шкурка. Историята на напитката оправдава това. Индустрията имала нужда да навакса изгубеното производство за много кратко време. Затова дестилационните не изстивали и произвеждали колкото се може повече алкохол.

Както винаги, пазарът определя търсенето. Това е другата основна причина бърбънът дълго време да остане грубо питие. Болшиството от хората, които го пиели не били високо платени изискани господа, а пролетарии — работещи в тежката индустрия и борещи се за всяка троха на масата. Те му се наслаждавали, не защото е най-доброто питие, а защото само това можели да си позволят.

Животът се променя. Потребностите, разбиранията и нуждите също. След войната блендираният скоч залива Америка, а малко по-късно белите алкохоли, като джина, рома и особено водката, направо предизвикват фурор. Тъй като пиенето на миксирани алкохолни напитки (алкохол, смесен с някакво безалкохолно) се преврнал в нещо като стандарт, производителите продължавали да пускат на пазара млади уискита. Въпреки че качеството значително се подобрява, пазарът на високия клас, този на отлежалите премиум алкохолни напитки (с изключението на Maker’s Mark), остава непроменен. Или казано просто — нямало го.

Изправени пред лицето на поредната икономическа криза (тази от 70 — те на миналия век) и най-лошия спад на продажби, вкусовете на хората се изменят отново. Те започнали да консумират по-малко, но определено се вълнували от качеството. През средата на 80 — те производителите се връщат към стария стил. Той се характеризирал с фузелово-маслен характер и дълбок, и тежък вкус на дърво. Не звучи никак приятно нали? Идеята на този подход била да се вземе най-доброто от този стил, а именно опитът в отлежаването. Разбира се, съвременните технологии и уменията на технолозите да контролират процесите на дестилация позволяват да се получи един нов и елегантен стил бърбън.

Светлото бъдеще.

Днес ние сме изключително разглезени от невероятните предложения. Какво да бъде от малката партида на Beam? Дали живия и енергичен Basil Hayden’s (Базил Хайдънс), благородния Knob Creek (Ноб Крийк), копринения стил на Baker’s (Бейкърс) или богатия и многолик Booker’s (Букърс)? Другите дестилерии също имат с какво да се похвалят: невероятният single barrel (сингъл барел) Blanton’s, медът и маслото — елегантният Maker’s Mark, лъхащият на прясна портокаловата кора и дива мента Woodford Reserve (Уудфорд Резърв) на Labrot & Graham’s и върхът на сладоледа — ароматният Rare Breed (Реар Брийд) на Wilde Turkey.

Двукратните насилствени затваряния на производството през 20 век унищожават почти напълно другите истински американски уискита — ръженото и царевичното. Стилът на ръженото уиски е с дълбоки корени. Ръжта има голям дял за изграждането на едни от най-добрите бърбъни, но като самостоятелна напитка има невероятно изразен пикантен вкус, с нотки на кимион и цитрусови плодове, които апетитно експлоадират в устата. В днешно време само Jim Beam и Wilde Turkey произвеждат чисти ръжени уискита.

Царевичното уиски страда от имиджа на контрабандна стока без никакъв финес. В интерес на истината е изключително трудно да се намери качествено такова в днешно време.

В последните години индустрията направи невероятни постижения. Представяте ли си какво би станало, ако Сухият режим и Втората световна война не бяха спрели неговото развитие? Но ние все още сме млади и готови да чакаме и дегустираме новите предложения. Каквото и да сте избрали да опитате днес — наздраве!

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019