историята на Jim Beam

Jim Beam Rye®

«Джим Бийм Ръжено уиски»

  • Вид опаковка: Стъклена бутилка
  • Размер опаковка: 700 мл
  • Алк. съдържание: 40 об. % алк.

Дегустационни характеристики

Цвят: Бронзов с леки медени нюанси
Нос: Леко сладък, вкусен аромат
Вкус: Пипер с деликатни аромати на ванилия и дъб
Финал: Силен аромат на ръж


Jim Beam Rye е едно от малкото истински ръжени уискита на пазара и като горд представител на семейството на Джим Бийм и най успешно продаваното в Америка.

Най-продаваният бърбън в света «MAKE HISTORY»

Препоръки за сервиране

Въпреки, че Ръжените уискита, незаслужено, не са особено популярни у нас, те притежават достойни за уважението на ценителите характеристики и заслужават тяхното внимание. По същество те са по-пикантни на вкус, с което ще добавят повече характер и дълбочина всеки уиски коктейл. За разлика от бърбъна, ако го пиете чисто, тук ледът върши добра работа. За балансиран коктейл комбинирайте Jim Beam Rye с плодови аромати или сладки (червени) вермути.

За Jim Beam Rye

Когато през 1795 година Яков Бийм, продава първата си бъчва с уиски едва ли е подозирал, че поставя началото на марка, от която 220 години по-късно, годишно, по света ще се леят повече от 60 млн. литра. Днес, благодарение на неговите наследници, седем горди поколения, отдадени на страстта да създават бърбън и верни на семейното име, Jim Beam е не само най-популярния бърбън по света, но и икона на категорията. Вижте цялата история на Jim Beam.

Джим Бийм Ориджинъл

Jim Beam Original, познат още Jim Beam White Label e водещ продукт на марката Jim Beam и от десетилетия, най продавания бърбън в света.

Въпреки че днес белият етикет, Jim Beam Original, е най-продаваният продукт на марката, продуктовото разнообразие на дестилерията може да задоволи целия спектър от вкусови предпочитания на ценителите на американско уиски. Това вкбючва и ръжено уиски. По същество, за да бъде едно Американско уиски «straight rye whiskey», то трябва е произведено от минимум 51% ръж.

Приготвено от тайна комбинация от ръж, царевица и ечемичен малц Jim Beam Rye е малко по-сухо и пикантно от своите сладки бърбън братовчеди. Отлежало 4 години в специално селектирани дъбови бъчви то е изключително деликатно уиски с много характер и загадъчен чар.

Бъчва с бърбън от дестилерията на Джим Бийм

Днес Jim Beam Rye е най-добре продаваното ръжено уиски в Америка и достойно заема своето място сред останалите продукти на марката.

Други продукти на марката

Семейството от продукти на марката Jim Beam е изключително голямо. Тези, които можете да намерите и опитате на нашия пазар са: Jim Beam Original, Jim Beam Rye, Jim Beam Choice, Jim Beam Black, Jim Beam Destillers Series, Jim Beam Devil’s Cut, Jim Beam Honey, Jim Beam Signature Craft, както и тези на марките Red Stag By Jim Beam и Knob Creek. Вижте повече за тях като изберете линковете.

Наздраве!

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019

Бърбън Уиски

Алкохолните напитки еволюират и бърбънът не остава по-назад. Времето на Дивия Запад отдавна е отминало, но историческото наследство, оставено от дестилериите, напомня за дългия път, извървян от тази напитка.
Early Times / Jim Beam / Knob Creek / Maker's Mark / Red Stag By Jim Beam / Woodford Reserve / 1792 Ridgemont Reserve / A. Smith Bowman / Ancient Age / Baker's / Basil Hayden's / Benchmark / Blanton's / Booker's / Buffalo Trace / Bulleit / E.H. Taylor, Jr. / Eagle Rare / Elijah Craig / Elmer T. Lee / Evan Williams / Fighting Cock / Four Roses / Heaven Hill / Henry McKenna / Jefferson’s / Jeremiah Weed / Kentucky Tavern / Old Charter / Old Crow / Old Fitzgerald / Old Forester / Old Grand Dad / Parker's Heritage / Pennypacker / Van Winkle / Very Old Barton / W.L. Weller / Wild Turkey

Стилът уиски на Кентъки

Особености на бърбъна
Зърното на Стиажи на които отлежават бъчвите с Уудфорд Резърв

Кентъки е благословен да бъде родина, не само на алкохолната напитка на Америка — бърбъна, но и на първия им народен инструмент — банджото. Общото между тях е, че корените и на двете се намират далече в Шотландия и Ирландия, но са изцяло американски творения. С други думи те са микс от шотландски и ирландски познания, с американска подправка.

Трънливия път на бърбъна.

Алкохолните напитки еволюират и бърбънът не остава по-назад. Времето на Дивия Запад отдавна е отминало, но историческото наследство, оставено от дестилериите, напомня за дългия път, извървян от тази напитка.

Суровите времена изисквали сурови питиета. Никой не се захласвал по шикозни и префърцунени специалитети. Можете ли да си представите Уаят Ърп и Док Холидей, седящи на масата в одимен бар в Тумбстоун, да обсъждат вкусовите характеристики на бутилката single barrel (сингъл барел) или поредния small batch (малка серия) пусната на пазара от Jim Beam? «Червеното око» (Red Eye), както наричали бърбъна, бил твърд алкохол за твърди мъже. Повечето уискита остават такива до Сухия режим през 1920 година.

Дори след отмяната на забраната, стилът на бърбъна остава дразнещ като шкурка. Историята на напитката оправдава това. Индустрията имала нужда да навакса изгубеното производство за много кратко време. Затова дестилационните не изстивали и произвеждали колкото се може повече алкохол.

Както винаги, пазарът определя търсенето. Това е другата основна причина бърбънът дълго време да остане грубо питие. Болшиството от хората, които го пиели не били високо платени изискани господа, а пролетарии — работещи в тежката индустрия и борещи се за всяка троха на масата. Те му се наслаждавали, не защото е най-доброто питие, а защото само това можели да си позволят.

Животът се променя. Потребностите, разбиранията и нуждите също. След войната блендираният скоч залива Америка, а малко по-късно белите алкохоли, като джина, рома и особено водката, направо предизвикват фурор. Тъй като пиенето на миксирани алкохолни напитки (алкохол, смесен с някакво безалкохолно) се преврнал в нещо като стандарт, производителите продължавали да пускат на пазара млади уискита. Въпреки че качеството значително се подобрява, пазарът на високия клас, този на отлежалите премиум алкохолни напитки (с изключението на Maker’s Mark), остава непроменен. Или казано просто — нямало го.

Изправени пред лицето на поредната икономическа криза (тази от 70 — те на миналия век) и най-лошия спад на продажби, вкусовете на хората се изменят отново. Те започнали да консумират по-малко, но определено се вълнували от качеството. През средата на 80 — те производителите се връщат към стария стил. Той се характеризирал с фузелово-маслен характер и дълбок, и тежък вкус на дърво. Не звучи никак приятно нали? Идеята на този подход била да се вземе най-доброто от този стил, а именно опитът в отлежаването. Разбира се, съвременните технологии и уменията на технолозите да контролират процесите на дестилация позволяват да се получи един нов и елегантен стил бърбън.

Светлото бъдеще.

Днес ние сме изключително разглезени от невероятните предложения. Какво да бъде от малката партида на Beam? Дали живия и енергичен Basil Hayden’s (Базил Хайдънс), благородния Knob Creek (Ноб Крийк), копринения стил на Baker’s (Бейкърс) или богатия и многолик Booker’s (Букърс)? Другите дестилерии също имат с какво да се похвалят: невероятният single barrel (сингъл барел) Blanton’s, медът и маслото — елегантният Maker’s Mark, лъхащият на прясна портокаловата кора и дива мента Woodford Reserve (Уудфорд Резърв) на Labrot & Graham’s и върхът на сладоледа — ароматният Rare Breed (Реар Брийд) на Wilde Turkey.

Двукратните насилствени затваряния на производството през 20 век унищожават почти напълно другите истински американски уискита — ръженото и царевичното. Стилът на ръженото уиски е с дълбоки корени. Ръжта има голям дял за изграждането на едни от най-добрите бърбъни, но като самостоятелна напитка има невероятно изразен пикантен вкус, с нотки на кимион и цитрусови плодове, които апетитно експлоадират в устата. В днешно време само Jim Beam и Wilde Turkey произвеждат чисти ръжени уискита.

Царевичното уиски страда от имиджа на контрабандна стока без никакъв финес. В интерес на истината е изключително трудно да се намери качествено такова в днешно време.

В последните години индустрията направи невероятни постижения. Представяте ли си какво би станало, ако Сухият режим и Втората световна война не бяха спрели неговото развитие? Но ние все още сме млади и готови да чакаме и дегустираме новите предложения. Каквото и да сте избрали да опитате днес — наздраве!

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019