Canadian Club®

Канадско Уиски | Beam Inc. | Канада

Къщата музей Кънейдиън Клуб

Гиганта в канадската уиски индустрия, марката Canadian Club започва своя житейски път през далечната 1858 година. Днес по традиция това е една от най-продаваните марки в категорията канадски уискита.

История

Началото

Основателят на марката Canadian Club, Хирам Уолкър, е бил успешен търговец на зърно от Детройт. Той прави първите си стъпки в дестилационния бизнес през 1830 — те, дестилирайки ябълков оцет за своята бакалия. Запленен от изкуството на дестилацията, той започва да експериментира с различни зърнени смеси и през 1854 година от неговата малка дестилерия излиза първото му буре с уиски. Моментът обаче едва ли е най-подходящият да се стартира бизнес с уиски. «Движението за въздържание» е вече особено силно в този регион и скоро в щата Мичиган се въвежда сухия режим.

През 1858 година Уолкър решава да премести своята дестилерия в Уиндзор, Онтарио, точно от другата страна на река Детройт. Това е годината, в която се ражда бъдещата марка Canadian Club.

На Канадска територия той можел спокойно да произвежда и търгува със своето набиращо популярност уиски. Хирам Уолкър работи с размах. В неговата дестилерия работят голяма част от живеещите в околността. Той финансира много обществени проекти и постепенно около дестилерията се образува селището Уълкървил (днес район на Уиндзор).

Club Whisky

Уискито произвеждано в дестилерията на Хирам Уолкър е гладко и приятно за пиене и всеки опитал от него можел да направи разликата. Уолкър знаел, че трябва да разграничи своето уиски от останалите на пазара като му постави име. Той опитва с различни имена, между които Magnolia (на град в близост до Масачузетс) и Walker’s Old Rye. Името обаче си дошло само.

Уискито на Хирам Уолкър става особено популярно в изисканите джентълменски клубове на САЩ и Канада, където постепенно започва да се поръчва като «Club Whisky» (Клубно Уиски).

Разбрал намека Уолкър го кръщава «Three Star Club», но много бързо остава само «Club Whisky». Още от появата си «Club Whisky» се позиционира като премиум. При промотирането на своето творение Уолкър набляга не само на неговата гладкост и чистота, но също така и на продължителното му стареене.

По това време бърбънът и всички останали американски уискита отлежават обикновено около година. Уискито на Уолкър, обаче съзрява в дъбовите бъчви в продължение на минимум пет години. Истинска качествена революция за времето си.

Раждането на марката Canadian Club

«Club Whisky» започва да трупа имидж по целия свят, но неговият основен пазар е САЩ. Растящата му популярност започва сериозно да влияе негативно върху продажбите на бърбъна и другите американски уискита в САЩ. Американските производители са силно притеснени и пишат петиция до правителството на САЩ с искане за включването на думата «Канада» върху всяка бутилка уиски произведено там. Правителството на САЩ се съобразява и изисква от всички канадски дестилерии да поставят страната на произход върху етикета си. Тази мярка не само че не намаля популярността на уискито на Уолкър, а го прави още по-модерно и трудно за намиране. Уолкър вижда това и през 1889 сменя етикета. Освен задължителното наименование за произход поставя в горната част на етикета наименованието «Canadian». Така той решително се разграничава от американските, ирландските и шотландските уискита.

Според една от легендите, през 1872 г., на прием в най-известния клуб в Манхатън, лейди Рандолф Чърчил поръчва на бармана уиски с «нещо сладко». Така се ражда коктейлът «Манхатън» и Canadian Club е марката, с която е той приготвен за първи път.

През 1890 г., думата «Canadian» става част от името на марката.

Canadian Club или CC, както почти веднага започват галено да го наричат всички, придобива мигновена слава. След смъртта на Хирам Уолкър, през 1899 година, дестилерията се поема от неговите синове. По това време тя е толкова голяма, че почти цялото население на Уолкървил (Walkerville) работи там. През 1890 г. Канадското правителство признава официално Уолкървил за град. Всички обществени придобивки и постройки като полицейски и противопожарни станции, водопроводна мрежа и улични светлини са построени от компанията. През 1935. Уолкървил става част от Уиндзор.

Сухият режим.

На 16 януари 1920 г. влиза в сила осемнадесетата поправка на Конституцията на САЩ, с която се забранява производството, преноса и продажбата на алкохол в САЩ. Повечето от канадските провинции следват примера на Американските щати и също въвеждат сухия режим. Със закон Канадскито правителство забранява пиенето на публични места като хотели и ресторанти, но предвидливо легитимира производството и износа на алкохол. Граничните градове като Уиндзор са основните, през които потича главната алкохолоснабдителната мрежа на САЩ. Водните пътища между Съединените щати и Канада стават рай за контрабандистите, а забраната прави гангстери като Ал Капоне изключително богати.

По време на Сухия режим Canadian Club е марка # 1 контрабандно уиски в САЩ

Тайната на успеха

Натрупаната по време на Сухия режим известност на Canadian Club не се дължи само на мащабната контрабандна мрежа на мафията, но и на съдържанието на бутилките. След забраната хората съвсем осъзнато започват да търсят своето СС. През 1940 година марката се продава в близо 90 страни по света.

Благодарение на марката Canadian Club, Hiram Walker & Sons са единствената дестилерия в Северна Америка, която е получила «The Royal Warrant» одобрението и кралските гербове на кралица Виктория, Едуард VII, Джордж V, Джордж VI и Елизабет II.

Hiram Walker & Sons Distillery остава в семейство Уолкър до 1926 г., когато е продадена на Хари Хатч. По-късно фирмата преминава през няколко обединения и продажби. В момента тя е притежание на Pernod Ricard, с изключение на марката Canadian Club, която собственост на Beam Suntory. Продуктите на марката Canadian Club все още се произвежда в същата дестилерия.

Днес Canadian Club се дистрибутира в над 150 страни по света.

Продукти на марката

Въпреки че, марката Canadian Club може да се похвали с няколко свои продукта, най-разпространени на международния пазар са два. Най-продаваният продукт на марката, шест-годишният бленд Canadian Club Original 1858, известен в Канада като Canadian Club Premium и 12 годишното предизвикателство Canadian Club Classic 12 YO. Вижте повече за всеки един от тях. Което и да изберете, наздраве!

Продукти на марката

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019

Канадско Уиски

Canadian Club / Alberta Premium / Black Velvet / Canadian LTD / Canadian Mist / Canadian’s Tippers / Collingwood / Crown Royal / Lord Calvert / Seagram's whisky / Tangle Ridge / Walker Special Old / Windsor Canadian / Wisers

Уиски създадено от мелничари

Кратката история на Канадското уиски

първата дестилерия за канадско уиски
1344954260

Според Канадската Асоциация на Дестилериите в тази най-северна страна на Американския континент се произвежда уиски повече от 200 години. Първата дестилерия е отворена в Квебек (Quebec) през 1769 година. През 1840 година в страната работят повече от 200 дестилерии.

Триумф на блендовете

Характеристика на канадските уискита

Склад за отлежаване на канадско уиски
1344955364

В миналото канадското правителство следяло доста изкъсо уиски индустрията. В края на 19 век канадското уиски е, може би, най-строго контролираното в света. По нармативи, то трябвало да бъде произведено от зърнени култури, да бъде дестилирано в колонна дестилационна система и отлежало минимум три години в дъбови бъчви. Сухият режим в САЩ променя тази строгост, до известна степен.

реклама Whiskey Fest 2019
Фред Ноу на щанда на Джим Бийм - Уиски Фест София 2014

Щрихи от Уиски Фест 2014 — Част 1

Измина малко повече от седмица от края на Уиски Фест София 2014, но за много от нас, активно следящи трендовете в алкохолната индустрия, това събитие за пореден път, остави дълбоки следи и много положителни емоции.

В следващите редове ще намерите анализ и картина на пазара на уиски в България, както и моите лични впечатления и споделени емоции.