Премиум-луксозни-напитки

Търсенето на луксозни спиртни напитки набира инерция

Глобалният ръст на потреблението на «премиум и нагоре»* спиртни напитки през 2011 г., изпреварва това на стандартните (непремиум сегмента), като по този начин поддържа силен растеж на обемите, наблюдавани през 2010 г. и бурно израстване по отношение на стойността.

Стойността на луксозните спиртни напитки през 2011 г. е нараснала с 21,0% спрямо 2010 г., докато стойността на стандартните едва с 11,9%. По отношение на обема, премиум и нагоре сегмента се е увеличава с 7,7%, спрямо 6,0% за конвенционалните.

След появата на глобалната рецесия потребители на много от пазарите станаха все по-чувствителни към цената и в много от случаите, съвсем естествено, се ориентираха към по-евтини марки или категории, което доведе до намаляване честотата на покупките на премиум алкохол. През 2010 г. като общо потребление, стандартните спиртни напитки надрастват луксозните в количествено изражение, но сега когато глобалната икономика отново е в растеж премиумизацията се завръща. За съжаление този ръст се отнася за стабилните световни икономики. В страните със задълбочаваща се криза цифрите са други, но като цяло в глобален мащаб 7.8 млн. девет литрови каси повече, са били консумирани през 2011 г., отколкото през 2010 г.

Тенденция премиумизация най-вероятно се дължи на желанието на потребителите да пият по-малко, но по-добро качество. На първо място това желание се диктува от модата да се потребяват луксозни стоки, а на второ от наслояваните предупреждения, че прекомерната употреба с алкохол води до проблеми със здравето.

На много пазари увеличението на данъците довежда до намаляването на ценовите разлики между стандартните и луксозните марки, което от своя страна води до насърчаване на търговията с по-скъпи стоки и изтикване в ъгъла на нискоценовите марки.

Световния БВП е нараснал с 3,9% през 2011 г., според МВФ. Азия демонстрира най-бърз растеж (7.8%), а Азиатско-тихоокеанският регион е най-бързо растящият за луксозни спиртни напитки в процентно изражение, както и вторият по големина по отношение на обема — 1.9 млн. каси, с най-силен ръст в категорията байжиу в Китай. Луксозните спиртни напитки са се увеличили с 4.2 млн. каси в Северна и Южна Америка, което е и най-големият ръст на пазара. Основните цифри на растежа идват от пазара на водка в САЩ, въпреки че американското уиски, текила и джин, също имат сериозно повишение в нивата.

В повечето категории спиртни напитки, премиум сегмента е нараснал по-бързо, отколкото стандартния. В категории като например джин, текила, ароматизирани спиртни напитки, ром и кашаса, стандартните и евтини марки бележат спад, а луксозните — ръст. При много от споменатите категории се забелязва възраждане на потреблението благодарение точно на появата на нови премиум марки на пазара.

Продукт

Качество

% Промяна на обемите 2009 — 2010

% Промяна на обемите 2010 — 2011

% Промяна на стойността 2009 — 2010

% Промяна на стойността 2010 — 2011

Спиртни напитки

Премиум и нагоре*

7.8%

7.7%

14.0%

21.0%

Спиртни напитки

Стандартни

9.9%

6.0%

12.4%

11.9%

* «Премиум и нагоре» се отнася за луксозни спиртни напитки от категориите премиум, супер премиум, ултра-премиум, престиж и XO в ценовия диапазон от 15 евро и нагоре за 0.7 л бутилка. Тази стойност може да варира значително между отделните пазари.

По материали на The IWSR

10 Август 2012 / 21:03
автор: bgBarman.bg

Последно в Анализи

Щрихи от Уиски Фест 2014 — Част 1

Публикувано на 2014-11-11 13:24:39

Измина малко повече от седмица от края на Уиски Фест София 2014, но за много от нас, активно следящи трендовете в алкохолната индустрия, това събитие за пореден път, остави дълбоки следи и много положителни емоции. За мен, както и за много от посетителите, феста предостави невероятна възможност да опитаме нови продукти и да се запознаем с последните тенденции при тази изключително динамично развиваща се категория на високоалкохолните напитки.

В следващите редове ще намерите анализ и картина на пазара на уиски в България, както и моите лични впечатления и споделени емоции.

България не стои никак добре, по консумацията на алкохол, в сравнение с другите страни

Публикувано на 2014-05-16 11:44:03

Както се вижда на картата, направена от Световната здравна организация (СЗО), само руснаците и техните съседи пият повече, от нас. Консумацията на алкохол в България е между 10 и 12 литра на глава от населението (15 — годишна възраст и нагоре, в литри чист алкохол). Това по, груби изчисления, прави по една голяма ракия на ден, за всеки над 15 годишна възраст. Португалия, Гренада, и Андора също се класира в най-високата категория с повече от 12.5 литра.

До 2020 година, продажбите на ирландско уиски ще се удвоят

Публикувано на 2014-02-09 17:43:50

Продажбите на ирландско уиски се очаква да се удвои до 2020 г., благодарение на 11 — те нови дестилерии, които ще влеят продукция през следващите няколко години.

Каберне Совиньон е най-широко разпространения сорт в света

Публикувано на 2014-01-06 23:45:12

Каберне Совиньон (Cabernet Sauvignon) е най-широко засаждания сорт грозде, през последното десетилетие в света, сочи неотдавнашно проучване на Университета на Аделаида.

Текила ще продължи да поскъпва поне още пет години

Публикувано на 2013-11-19 19:35:12

Кризата за агаве, която през последните десетина години вдигна цената на текилата с приблизително 500%, вероятно ще продължи поне още пет години, е заявил пред Drinks International, Хесус Ернандес, майстор дестилатор на Olmeca.

Кои са най-продаваните марки алкохолни напитки в света за 2012 година?

Публикувано на 2013-05-20 12:47:24

Euromonitor International публикува ежегодната си класация The Millionaires’ Club, съставена въз основа на финансовите резултати на компаниите за 2012 година. Вижте кои марки са на върха на класацията.

Пет мита за уискито

Публикувано на 2013-04-23 13:41:39

Уискито е едно от най-обичаните отлежали питиета. Затова около него се реят много митове, които обикновено създават грешна представа у незапознатите с материята. Въпреки че може да научите всичко за уискито от нашата енциклопедия, зачекнахме няколко често дискутирани по масите теми.

Johnnie Walker вече не е № 1 уиски по продажби в света.

Публикувано на 2013-04-13 20:26:03

Johnnie Walker (Джони Уолкър) беше свалено от върха на категорията уиски, според ежегодната класация на Drinks International «The Millionaires’ Club 2013», след като марката на United Spirits, McDowell’s No.1 (Макдауъл No.1) продаде повече бутилки през 2012 г.

Къде се пие най-много шотландско уиски?

Публикувано на 2013-04-12 11:09:06

Scotch Whisky Association (SWA), публикува подробности за най големите световни пазари за износ на скоч, по обем и стойност.

Най-продаваните марки алкохолни напитки за 2012

Публикувано на 2013-03-20 10:25:19

Според анонса към ежегодната класация на Impact Databank за глобалните продажби на дребно на 100 — те марки спиртни напитки показва, че марката шотландско уиски Johnnie Walker и нейния собственик, Diageo, стоят далеч над конкуренцията.

Специалистите съветват да се инвестира във вина от Бургундия и Бордо

Публикувано на 2013-01-04 12:13:06

Финансови, инвестиционни и др. експерти, препоръчват купуването на вина от Бордо и Бургундия. Благодарение на способността им да се развиват и стават по-добри с годините, продуктите на известните френски региони имат дългосрочната перспектива да ви донесат печалба.

Рапърът Jay-Z изхарчи £ 250 000 в бар на Нова година

Публикувано на 2013-01-02 23:07:12

Американският рапър Jay-Z е съобщил, че платил сметка от £ 250 000 в бар, след купон с в навечерието на Нова година.

Глобалните продажби на премиум спиртни напитки, само напред и нагоре

Публикувано на 2012-11-13 13:34:08

Пазарният сегмент на премиум и премиум+ спиртни напитки (€ 15.00 +) ще бъде най-бързо развиващия се от всички през следващите пет години, според проучване на IWSR (International Wine & Spirit Research).

Идва края на промоциите

Публикувано на 2012-10-04 22:59:53

Алкохолната индустрия трябва да засили иновациите, да спре промоциите и да се приготви за още пет болезнени години, преди растежа да се засили, заключиха видни икономисти и водещи мениджъри на годишната конференция на WSTA.

60% от покупките на уиски се определят от вида на опаковката

Публикувано на 2012-10-04 17:53:02

Ново проучване е показало, че около 60% от покупките на малцово уиски по света са направени като подаръци - и поради това купувачите са по-взискателни към опаковката на бутилката, отколкото към съдържанието й.

50 — те най-стойностни марки алкохолни напитки в света за 2012 година

Публикувано на 2012-07-22 22:48:48

Кои търговски марки, в света на алкохолните напитки, имат честа и силата да попаднат в най-престижната класация на Brand Finance — най-голямата независима организация за оценка стойността на активите на компаниите?

Кои са най-продаваните марки алкохолни напитки в света?

Публикувано на 2012-06-25 22:41:16

Кои са най-продаваните категории спиртни напитки? Кои марки са на върха на класацията? Кой кого задминава? Има ли нови попълнения в «Клуба на милионерите» и кои са те? Какви са тенденциите за развитието на пазара в бранша? На тези както и на много други въпроси отговаря класацията на престижната организация Euromonitor International.

Очаква се цената на шампанското драстично да се увеличи

Публикувано на 2012-06-25 14:09:42

Според наблюдатели, производителите на шампанско постепенно възвръщат продажните си обеми до нива от преди кризата. Въпреки това е твърде рано да се похвалят с успехите си, тъй като в близко бъдеще цената на шампанско най-вероятно ще се изстреля нагоре и никой не знае как пазара, би реагирал на това.

От Енциклопедията…

Конякът бро е много яко питие!

Съвременният пазар на коняк

Снуп с чаша коняк
1345101862 / twitter: @bgbarman

В началото 21 век американските рапъри издигнаха лозунга: «Grape spirits against grain spirits». Те все повече изоставят уискито — «злото», което пият белите. В замяна на това, със завиден ентусиазъм те се наслаждават на отново модерното питие — коняк.

Леки, вкусни и винаги с доказан произход

Характеристика на бутилираните премиксирани напитки — Alcopop

Алкопоп малка
1345983915 / twitter: @bgbarman

Основните представители на готовите за употреба премиксирани алкохолни напитки са т.нар. Alcopop (Алкопоп). Обикновено те се сервират в малки стъклени и елегантни бутилки от по 330 мл. (355 мл за Северна Америка) и имат алкохолно съдържание, което варира между 4 и 7 об. % алк. Алкопоп представляват миксове на стандартни алкохолни напитки като водка, ром и др. с безалкохолни миксери и обикновено са леко газирани. Поради ниското си алкохолно съдържание, те не споделят забранителните ограничения на своите високоалкохолни събратя и могат да се продават свободно, дори на места, където е позволена продажбата само на бира.

Миксове за тарикати

Кратка характеристика на коктейлните миксове

коктейлни миксери 2
1346316388 / twitter: @bgbarman

Коктейлните миксове представляват предварително приготвени смеси на безалкохолни съставки, обикновено предлагани на пазара като удобен, изгоден и лесен начин за приготвяне на коктейли. В действителност тяхното предназначение е следното:

реклама Whiskey Fest 2019