Търговска организация за вина и спиртни напитки конференция 2012

Идва края на промоциите

Алкохолната индустрия трябва да засили иновациите, да спре промоциите и да се приготви за още пет болезнени години, преди растежа да се засили, заключиха видни икономисти и водещи мениджъри на годишната конференция на WSTA.

Докато миналата година конференция беше фокусирана върху здравето и отговорността при търговията, с основен говорител Андрю Ланси, тогавашния министър на здравеопазването на Великобритания, тази година темата се концентрира върху бизнеса.

Ник Хайд, председател на WSTA и на отдела вина за Европа в Diageo, заяви:

«Настоящата бизнес среда е толкова трудна, колкото мога да си спомня, и за съжаление паметта ми датира от доста отдавна. Аз не мисля, че мога да си спомня време, по-заплашително, по-сложно и по-променливо. Това е наистина сложен микс от политика и икономика. »

Специалния гост Сър Хауърд Дейвис, водещ икономист и председател на FSA, разведри настроението, когато излезе на сцената пред кафе-паузата и каза:

«В края на тази сесия, мисля, че ще се нуждаете от алкохолна напитка, а не от кафе, но мисля, че в WSTA, това може да се уреди. »

Той продължи своето изказване с това, че икономиките на САЩ и Германия са се върнали обратно към състоянието си преди икономическия колапс през 2007, но Великобритания е все още с 4% под тези нива и продължава да пада.

«Трябва да бъдем 12%, над това, което бяхме през 2007 г., така че това е всъщност 16% назад», допълни той.

Той добави също, че икономиката ще се движи леко настрани в продължение на пет години, преди да подобри.

Водещите фигури в промишлеността, споделиха своите идеи за това как да се постигне растеж в среда с нисък ръст.

Ключови точки, които засегнаха включват спиране на промоциите, откриване на пазарни ниши и бутане на иновациите.

Алисън Левет, главен изпълнителен директор на Entoria, заяви: «Мисля, че от гледна точка на доставките, индустрията плаче за консолидация

«Потребителите усещат натиск върху портфейлите си, и те ще продължават да очакват намаления на цените на виното — цени, с 1% или 2% марж. Някои от нашите сделки са се понижили до 0.5% марж

«Супермаркетите търсят все повече сделки, но това вече става невъзможно

«Ако ние продължаваме да действаме всеки на своя малък остров, никога не няма да сложим край на тези сделки

«Мисля, че като индустрия, ние трябва да преминем от ниски цени към стойности диктувани от опита.»

Глен Катън, управляващ директор вина в Laithwaite, заяви: «Промоции не са добри за никого, но това е като да шофираш ударен

«Търговците на дребно и доставчиците трябва да се съберат и да инвестират в купувачи с по-добър опит»

Денис О Флин, управляващ директор на Pernod Ricard за Великобритания, добави: «Промоционална дейност е възнаграждаване на нелоялност. Ние преразглеждане нашето ниво на промоциите на текуща база и добавянето на стойност обратно на пазара

«Ние виждаме себе си като играчи в премиум сектора».

По темата за маркетинг и иновации, Катън каза: «Не можете да си залепен в средата, защото ще умреш и ще бъдеш наказан

«Трябва да се разграничаваш, по начин който е значим

«Дните на масовия маркетинг са вече мъртви

«Потребителите са по-интелигентни и имат по-голям избор

«Ние реагирахме бавно на тенденциите и сега сме в процес на трансформиране на нашия бизнес модел, с акцент фокусиран върху лоялността

«Ние се опитваме да извисим самата категория, а не просто да увеличим делът си в нея».

Денис О Флин каза още: «Как работим в среда на по-слаба икономика? Трябва да се погледнете на нещата като диференциация

«Ние трябва да се насочим към 30 — 35 годишните, които имат най-голямо влияние, и също така трябва да направим повече, за хората над 50 години, които имат пари

«Ние трябва да са насочени към различни групи отделно чрез фрагментацията и пазарните ниши. Цифрите ще дойде точно от това

«Ние трябва да натиснете иновациите, но не на всяка цена. Това е начин на диференциация, който е все по-важно да се използва, за да се стимулира растежа в индустрията

4 Октомври 2012 / 22:59
автор: bgBarman.bg

Последно в Анализи

Щрихи от Уиски Фест 2014 — Част 1

Публикувано на 2014-11-11 13:24:39

Измина малко повече от седмица от края на Уиски Фест София 2014, но за много от нас, активно следящи трендовете в алкохолната индустрия, това събитие за пореден път, остави дълбоки следи и много положителни емоции. За мен, както и за много от посетителите, феста предостави невероятна възможност да опитаме нови продукти и да се запознаем с последните тенденции при тази изключително динамично развиваща се категория на високоалкохолните напитки.

В следващите редове ще намерите анализ и картина на пазара на уиски в България, както и моите лични впечатления и споделени емоции.

България не стои никак добре, по консумацията на алкохол, в сравнение с другите страни

Публикувано на 2014-05-16 11:44:03

Както се вижда на картата, направена от Световната здравна организация (СЗО), само руснаците и техните съседи пият повече, от нас. Консумацията на алкохол в България е между 10 и 12 литра на глава от населението (15 — годишна възраст и нагоре, в литри чист алкохол). Това по, груби изчисления, прави по една голяма ракия на ден, за всеки над 15 годишна възраст. Португалия, Гренада, и Андора също се класира в най-високата категория с повече от 12.5 литра.

До 2020 година, продажбите на ирландско уиски ще се удвоят

Публикувано на 2014-02-09 17:43:50

Продажбите на ирландско уиски се очаква да се удвои до 2020 г., благодарение на 11 — те нови дестилерии, които ще влеят продукция през следващите няколко години.

Каберне Совиньон е най-широко разпространения сорт в света

Публикувано на 2014-01-06 23:45:12

Каберне Совиньон (Cabernet Sauvignon) е най-широко засаждания сорт грозде, през последното десетилетие в света, сочи неотдавнашно проучване на Университета на Аделаида.

Текила ще продължи да поскъпва поне още пет години

Публикувано на 2013-11-19 19:35:12

Кризата за агаве, която през последните десетина години вдигна цената на текилата с приблизително 500%, вероятно ще продължи поне още пет години, е заявил пред Drinks International, Хесус Ернандес, майстор дестилатор на Olmeca.

Кои са най-продаваните марки алкохолни напитки в света за 2012 година?

Публикувано на 2013-05-20 12:47:24

Euromonitor International публикува ежегодната си класация The Millionaires’ Club, съставена въз основа на финансовите резултати на компаниите за 2012 година. Вижте кои марки са на върха на класацията.

Пет мита за уискито

Публикувано на 2013-04-23 13:41:39

Уискито е едно от най-обичаните отлежали питиета. Затова около него се реят много митове, които обикновено създават грешна представа у незапознатите с материята. Въпреки че може да научите всичко за уискито от нашата енциклопедия, зачекнахме няколко често дискутирани по масите теми.

Johnnie Walker вече не е № 1 уиски по продажби в света.

Публикувано на 2013-04-13 20:26:03

Johnnie Walker (Джони Уолкър) беше свалено от върха на категорията уиски, според ежегодната класация на Drinks International «The Millionaires’ Club 2013», след като марката на United Spirits, McDowell’s No.1 (Макдауъл No.1) продаде повече бутилки през 2012 г.

Къде се пие най-много шотландско уиски?

Публикувано на 2013-04-12 11:09:06

Scotch Whisky Association (SWA), публикува подробности за най големите световни пазари за износ на скоч, по обем и стойност.

Най-продаваните марки алкохолни напитки за 2012

Публикувано на 2013-03-20 10:25:19

Според анонса към ежегодната класация на Impact Databank за глобалните продажби на дребно на 100 — те марки спиртни напитки показва, че марката шотландско уиски Johnnie Walker и нейния собственик, Diageo, стоят далеч над конкуренцията.

Специалистите съветват да се инвестира във вина от Бургундия и Бордо

Публикувано на 2013-01-04 12:13:06

Финансови, инвестиционни и др. експерти, препоръчват купуването на вина от Бордо и Бургундия. Благодарение на способността им да се развиват и стават по-добри с годините, продуктите на известните френски региони имат дългосрочната перспектива да ви донесат печалба.

Рапърът Jay-Z изхарчи £ 250 000 в бар на Нова година

Публикувано на 2013-01-02 23:07:12

Американският рапър Jay-Z е съобщил, че платил сметка от £ 250 000 в бар, след купон с в навечерието на Нова година.

Глобалните продажби на премиум спиртни напитки, само напред и нагоре

Публикувано на 2012-11-13 13:34:08

Пазарният сегмент на премиум и премиум+ спиртни напитки (€ 15.00 +) ще бъде най-бързо развиващия се от всички през следващите пет години, според проучване на IWSR (International Wine & Spirit Research).

60% от покупките на уиски се определят от вида на опаковката

Публикувано на 2012-10-04 17:53:02

Ново проучване е показало, че около 60% от покупките на малцово уиски по света са направени като подаръци - и поради това купувачите са по-взискателни към опаковката на бутилката, отколкото към съдържанието й.

Търсенето на луксозни спиртни напитки набира инерция

Публикувано на 2012-08-05 16:25:58

Глобалният ръст на потреблението на «премиум и нагоре»* спиртни напитки през 2011 г., изпреварва това на стандартните (непремиум сегмента), като по този начин поддържа силен растеж на обемите, наблюдавани през 2010 г. и бурно израстване по отношение на стойността.

50 — те най-стойностни марки алкохолни напитки в света за 2012 година

Публикувано на 2012-07-22 22:48:48

Кои търговски марки, в света на алкохолните напитки, имат честа и силата да попаднат в най-престижната класация на Brand Finance — най-голямата независима организация за оценка стойността на активите на компаниите?

Кои са най-продаваните марки алкохолни напитки в света?

Публикувано на 2012-06-25 22:41:16

Кои са най-продаваните категории спиртни напитки? Кои марки са на върха на класацията? Кой кого задминава? Има ли нови попълнения в «Клуба на милионерите» и кои са те? Какви са тенденциите за развитието на пазара в бранша? На тези както и на много други въпроси отговаря класацията на престижната организация Euromonitor International.

Очаква се цената на шампанското драстично да се увеличи

Публикувано на 2012-06-25 14:09:42

Според наблюдатели, производителите на шампанско постепенно възвръщат продажните си обеми до нива от преди кризата. Въпреки това е твърде рано да се похвалят с успехите си, тъй като в близко бъдеще цената на шампанско най-вероятно ще се изстреля нагоре и никой не знае как пазара, би реагирал на това.

От Енциклопедията…

Crème de Cassis — частица френско гостоприемството

Ликьори от касис

ликьор Крем де касис
1345441359 / twitter: @bgbarman

В миналото Crème de Cassis е бил на свободен достъп в кафенетата на цяла Франция, т.е напълно безплатен. Също като захарта, той се използвал за добавяне на аромат към напитките, тъй като тогава никой не пиел питиета чисти. И сега той върви чудесно не само с вино, шампанско, вермут и безалкохолни напитки, но и е подходяща добавка към десерти като сладолед, кексове, дори прекрасно допълва маринати за месо.

Истината за една криворазбрана култура

На кратко за аперитивите

Наздравица с аперитив
1345985316 / twitter: @bgbarman

Като понятие, аперитив се използва още от древните гърци и римляни. Според съвременните разбирания, такъв може да  бъде всяко, по възможност сухо, алкохолно питие — от чаша газирано бяло вино, до чиста водка или коктейл. У нас то се използва изключително често, но за съжаление в повечето случаи напълно погрешно. Истина е, че аперитивът е питие сервирано преди храна с цел да се възбуди апетита, а също така е истина, и че повечето от нас (не изключвам и себе си от това число), понякога имат много дълъг аперитив. Тази култура разбира се, варира според региона. Тук на Балканите, храносмилателната ни система явно има нужда от много по голямо стимулиране и затова на масата винаги е забавно.

Изкуството на превръщането на зелените кафени семена в кафе

Изпичане на кафето

прясно изпечено кафе 2
1374054091 / twitter: @bgbarman

Изпичането на кафето е процесът на превръщането на зелените кафени семена в тъмно и благоуханно кафе, подтикващо към грях. Това е най-критичният етап при производството на кафе. Добрия експерт контролиращ този процес, трябва да е едновременно учен и човек на изкуството.

реклама Whiskey Fest 2019
Бутилка ликьор диня на Монин

La Liqueur de Monin Watermelon

La Liqueur de Monin Watermelon (Ликьор диня на Монин) е натурален продукт с неподправено свеж вкус и аромат на зрял плод.