Георги Михов е Сомелиер на България за 2011 г
Живка Тренчева от столичния Pastorant е втора, а трето място си поделиха Слави Райчев от Логодаж и Ивайло Йовков от Cult Gourmet catering
Основните представители на готовите за употреба премиксирани алкохолни напитки са т.нар. Alcopop (Алкопоп). Обикновено те се сервират в малки стъклени и елегантни бутилки от по 330 мл. (355 мл за Северна Америка) и имат алкохолно съдържание, което варира между 4 и 7 об. % алк. Алкопоп представляват миксове на стандартни алкохолни напитки като водка, ром и др. с безалкохолни миксери и обикновено са леко газирани. Поради ниското си алкохолно съдържание, те не споделят забранителните ограничения на своите високоалкохолни събратя и могат да се продават свободно, дори на места, където е позволена продажбата само на бира.
За разлика от бутилираните и премиксирани коктейли, Алкопоп са ориентирани към потребление директно в заведенията и най-вече в големите нощни клубове. Предполагам сте присъствали, на партита от по няколко хиляди души, където е почти невъзможно да се изпълняват поръчки по-сложни от бутилка бира. Ако там си поръчате коктейл определено ще ви изгледат странно или направо ще ви се изсмеят. Тези са напитки изключително удобни и благодарение на тях барманите, работещи на такива места, могат да си отдъхнат да миксират обичайните комбинации, на водка, ром, уиски и др. с безалкохолни миксери. Като добавим пластмасовите чаши използвани обикновено при такива масови мероприятия, които се изливат почти винаги неизпити, тези напитки удрят точно в десетката.
За мен най-ценното при Алкопоп е, че винаги мога да разчитам на качествен алкохол, дори на места, които ми изглеждат съмнителни. Наред с наименованието на премиксираната напитка винаги стои и марката, чието производство е тя. Обикновено тези напитки са дело на световноизвестни марки, и качеството им е гарантирано.
Някои потребители предпочитат да пият Алкопоп, защото са останали с впечатлението, че те не са с много високо алкохолно съдържание. Това е така, благодарение на измамно сладкия и обикновено плодов вкус. Затова Алкопоп са особено популярни сред по-младото поколение. Измамния сладък вкус, обаче може да доведе до доста сериозни последствия. Тези напитки се предлагат в единични бутилки, и съдържат поне една мярка стандартен алкохол, т.е. равняват се на алкохоното съдържание на халба бира, чаша вино или популярни комбинации като водка с кола и джин тоник. Тяхната продажба е забранена за лица под 18 годишна възраст. Примамливите и цветни опаковки обаче привличат тийнейджърите и благодарение на недобросъвестните търговци, те стават лесна плячка на алкохола. Предвид ограничаването на тяхната консумация от непълнолетни, правителствата в много страни умишлено увеличават данъчните механизми конкретно върху тази група алкохолни напитки и поради тази причина те се продават на доста високи цени. Тази мярка води в последно време до тяхното постепенно заместване с миксове приготвени от барманите. Независимо от това някои марки продължават да имат изключително силни позиции на пазара.
Основните представители на готовите за употреба премиксирани алкохолни напитки са т.нар. Alcopop (Алкопоп). Обикновено те се сервират в малки стъклени и елегантни бутилки от по 330 мл. (355 мл за Северна Америка) и имат алкохолно съдържание, което варира между 4 и 7 об. % алк. Алкопоп представляват миксове на стандартни алкохолни напитки като водка, ром и др. с безалкохолни миксери и обикновено са леко газирани. Поради ниското си алкохолно съдържание, те не споделят забранителните ограничения на своите високоалкохолни събратя и могат да се продават свободно, дори на места, където е позволена продажбата само на бира.
За разлика от бутилираните и премиксирани коктейли, Алкопоп са ориентирани към потребление директно в заведенията и най-вече в големите нощни клубове. Предполагам сте присъствали, на партита от по няколко хиляди души, където е почти невъзможно да се изпълняват поръчки по-сложни от бутилка бира. Ако там си поръчате коктейл определено ще ви изгледат странно или направо ще ви се изсмеят. Тези са напитки изключително удобни и благодарение на тях барманите, работещи на такива места, могат да си отдъхнат да миксират обичайните комбинации, на водка, ром, уиски и др. с безалкохолни миксери. Като добавим пластмасовите чаши използвани обикновено при такива масови мероприятия, които се изливат почти винаги неизпити, тези напитки удрят точно в десетката.
За мен най-ценното при Алкопоп е, че винаги мога да разчитам на качествен алкохол, дори на места, които ми изглеждат съмнителни. Наред с наименованието на премиксираната напитка винаги стои и марката, чието производство е тя. Обикновено тези напитки са дело на световноизвестни марки, и качеството им е гарантирано.
Някои потребители предпочитат да пият Алкопоп, защото са останали с впечатлението, че те не са с много високо алкохолно съдържание. Това е така, благодарение на измамно сладкия и обикновено плодов вкус. Затова Алкопоп са особено популярни сред по-младото поколение. Измамния сладък вкус, обаче може да доведе до доста сериозни последствия. Тези напитки се предлагат в единични бутилки, и съдържат поне една мярка стандартен алкохол, т.е. равняват се на алкохоното съдържание на халба бира, чаша вино или популярни комбинации като водка с кола и джин тоник. Тяхната продажба е забранена за лица под 18 годишна възраст. Примамливите и цветни опаковки обаче привличат тийнейджърите и благодарение на недобросъвестните търговци, те стават лесна плячка на алкохола. Предвид ограничаването на тяхната консумация от непълнолетни, правителствата в много страни умишлено увеличават данъчните механизми конкретно върху тази група алкохолни напитки и поради тази причина те се продават на доста високи цени. Тази мярка води в последно време до тяхното постепенно заместване с миксове приготвени от барманите. Независимо от това някои марки продължават да имат изключително силни позиции на пазара.
Живка Тренчева от столичния Pastorant е втора, а трето място си поделиха Слави Райчев от Логодаж и Ивайло Йовков от Cult Gourmet catering