коркова тапа от шампанско

Очаква се цената на шампанското драстично да се увеличи

Според наблюдатели, производителите на шампанско постепенно възвръщат продажните си обеми до нива от преди кризата. Въпреки това е твърде рано да се похвалят с успехите си, тъй като в близко бъдеще цената на шампанско най-вероятно ще се изстреля нагоре и никой не знае как пазара, би реагирал на това.

По оценки на Impact Databank и Comité Interprofessionnel du Vin de Champagne (CIVC), ако през 2007 г. категорията шампанско е продавала 28.2 милиона каси, през 2009 г. тази цифра спадна до 24.4 млн. След този не лек период обемите започват да се подобряват и през 2010 г. достигат до 26.6 млн. каси (8,9% увеличение спрямо предходната година), а доходите на производителите на шампанско като цяло, бележат ръст от 1,1%.

«Шампанското следва фондовия пазар. Когато там върви добре, това веднага се отразява върху нас.», казва Паскал Бойер (Pascal Boyé), директор на Nicolas Feuillatte за Латинска Америка и САЩ.

Петте най големи марки шампанско, макар и с малко, успяха да увеличат обемите си през 2011 г. Лидерът на световната ранглиста Moët & Chandon е показал скромен ръст от само 1% в количествено изражение, а заемащата второ място в света, марка Veuve Clicquot — 2%. В сравнение с тях Laurent-Perrier показаха ръст в количествено изражение от 15,6%. С най-добри показатели през 2011 г., както и през 2010 г., са резултатите на Nicolas Feuillatte — 16,4% през 2010 г. и 17,7% през 2011 г. Въпреки това, много производители като Piper-Heidsieck, Pommery, Lanson и Mercier, бележат спад. Производителите на шампанско бележат, не само увеличаване на обемите си, но и подобрение при финансовите си резултати.

По време на кризата, много от търговските марки, в целия бизнес с алкохолни напитки, стратегически намалиха цените си, с надеждата да увеличат търсенето на собствените си продукти. Производителите на шампанско се разделиха на два лагера: единия считаше, че това не бива да се прави в никакъв случай, защото след това ще бъде трудно да се обясни увеличението на цените, което от своя страна, ще нанесе удар върху имиджа на този скъп и луксозен продукт, докато другия смяташе, че във време на кризата всички мерки са добри.

Въпреки дъмпинговите цени и отстъпките, последните няколко години, изглежда са оказали малко влияние върху репутацията на шампанско, в глобален мащаб, тъй като то през 2010 г., бранша бележи ръст от 8,6%, а през 2011 от 6,3%, достигайки продажби от 4,4 млрд. евро.

Според Тибо Ле Маю (Thibaut Le Mailloux), директор комуникациите в CIVC. «Спадът през 2008 г. и 2009 г. принуди много от производители да не повишат цените на продукцията си, въпреки факта, че стойността на гроздето се увеличи драстично

Настоящата средна стойност на грозде, предназначено за производство на пенливо вино в района на Шампан е € 5,40 за килограм, което я прави една от най-високите в света. «Това води до ситуация, в която производителите на шампанско са принудени да компенсират тези увеличения, за да оцелеят» — добавя Тибо Ле Маю. Въпреки че сега ситуацията изглежда променена към по-добро, производителите на шампанско са загрижени за възможните негативни последици, предизвикани от покачването на цените.

«Ние трябва да бъдем много внимателни. Световната икономика все още не е се възстановила от кризата, а ние сме принудени да вдигнат цените, затова трябва да намерим начин да го направим интелигентно. »- казва Паскал Бойер.

По материали на whywhywine.com

11 Август 2012 / 12:00
автор: bgBarman.bg

Последно в Анализи

Щрихи от Уиски Фест 2014 — Част 1

Публикувано на 2014-11-11 13:24:39

Измина малко повече от седмица от края на Уиски Фест София 2014, но за много от нас, активно следящи трендовете в алкохолната индустрия, това събитие за пореден път, остави дълбоки следи и много положителни емоции. За мен, както и за много от посетителите, феста предостави невероятна възможност да опитаме нови продукти и да се запознаем с последните тенденции при тази изключително динамично развиваща се категория на високоалкохолните напитки.

В следващите редове ще намерите анализ и картина на пазара на уиски в България, както и моите лични впечатления и споделени емоции.

България не стои никак добре, по консумацията на алкохол, в сравнение с другите страни

Публикувано на 2014-05-16 11:44:03

Както се вижда на картата, направена от Световната здравна организация (СЗО), само руснаците и техните съседи пият повече, от нас. Консумацията на алкохол в България е между 10 и 12 литра на глава от населението (15 — годишна възраст и нагоре, в литри чист алкохол). Това по, груби изчисления, прави по една голяма ракия на ден, за всеки над 15 годишна възраст. Португалия, Гренада, и Андора също се класира в най-високата категория с повече от 12.5 литра.

До 2020 година, продажбите на ирландско уиски ще се удвоят

Публикувано на 2014-02-09 17:43:50

Продажбите на ирландско уиски се очаква да се удвои до 2020 г., благодарение на 11 — те нови дестилерии, които ще влеят продукция през следващите няколко години.

Каберне Совиньон е най-широко разпространения сорт в света

Публикувано на 2014-01-06 23:45:12

Каберне Совиньон (Cabernet Sauvignon) е най-широко засаждания сорт грозде, през последното десетилетие в света, сочи неотдавнашно проучване на Университета на Аделаида.

Текила ще продължи да поскъпва поне още пет години

Публикувано на 2013-11-19 19:35:12

Кризата за агаве, която през последните десетина години вдигна цената на текилата с приблизително 500%, вероятно ще продължи поне още пет години, е заявил пред Drinks International, Хесус Ернандес, майстор дестилатор на Olmeca.

Кои са най-продаваните марки алкохолни напитки в света за 2012 година?

Публикувано на 2013-05-20 12:47:24

Euromonitor International публикува ежегодната си класация The Millionaires’ Club, съставена въз основа на финансовите резултати на компаниите за 2012 година. Вижте кои марки са на върха на класацията.

Пет мита за уискито

Публикувано на 2013-04-23 13:41:39

Уискито е едно от най-обичаните отлежали питиета. Затова около него се реят много митове, които обикновено създават грешна представа у незапознатите с материята. Въпреки че може да научите всичко за уискито от нашата енциклопедия, зачекнахме няколко често дискутирани по масите теми.

Johnnie Walker вече не е № 1 уиски по продажби в света.

Публикувано на 2013-04-13 20:26:03

Johnnie Walker (Джони Уолкър) беше свалено от върха на категорията уиски, според ежегодната класация на Drinks International «The Millionaires’ Club 2013», след като марката на United Spirits, McDowell’s No.1 (Макдауъл No.1) продаде повече бутилки през 2012 г.

Къде се пие най-много шотландско уиски?

Публикувано на 2013-04-12 11:09:06

Scotch Whisky Association (SWA), публикува подробности за най големите световни пазари за износ на скоч, по обем и стойност.

Най-продаваните марки алкохолни напитки за 2012

Публикувано на 2013-03-20 10:25:19

Според анонса към ежегодната класация на Impact Databank за глобалните продажби на дребно на 100 — те марки спиртни напитки показва, че марката шотландско уиски Johnnie Walker и нейния собственик, Diageo, стоят далеч над конкуренцията.

Специалистите съветват да се инвестира във вина от Бургундия и Бордо

Публикувано на 2013-01-04 12:13:06

Финансови, инвестиционни и др. експерти, препоръчват купуването на вина от Бордо и Бургундия. Благодарение на способността им да се развиват и стават по-добри с годините, продуктите на известните френски региони имат дългосрочната перспектива да ви донесат печалба.

Рапърът Jay-Z изхарчи £ 250 000 в бар на Нова година

Публикувано на 2013-01-02 23:07:12

Американският рапър Jay-Z е съобщил, че платил сметка от £ 250 000 в бар, след купон с в навечерието на Нова година.

Глобалните продажби на премиум спиртни напитки, само напред и нагоре

Публикувано на 2012-11-13 13:34:08

Пазарният сегмент на премиум и премиум+ спиртни напитки (€ 15.00 +) ще бъде най-бързо развиващия се от всички през следващите пет години, според проучване на IWSR (International Wine & Spirit Research).

Идва края на промоциите

Публикувано на 2012-10-04 22:59:53

Алкохолната индустрия трябва да засили иновациите, да спре промоциите и да се приготви за още пет болезнени години, преди растежа да се засили, заключиха видни икономисти и водещи мениджъри на годишната конференция на WSTA.

60% от покупките на уиски се определят от вида на опаковката

Публикувано на 2012-10-04 17:53:02

Ново проучване е показало, че около 60% от покупките на малцово уиски по света са направени като подаръци - и поради това купувачите са по-взискателни към опаковката на бутилката, отколкото към съдържанието й.

Търсенето на луксозни спиртни напитки набира инерция

Публикувано на 2012-08-05 16:25:58

Глобалният ръст на потреблението на «премиум и нагоре»* спиртни напитки през 2011 г., изпреварва това на стандартните (непремиум сегмента), като по този начин поддържа силен растеж на обемите, наблюдавани през 2010 г. и бурно израстване по отношение на стойността.

50 — те най-стойностни марки алкохолни напитки в света за 2012 година

Публикувано на 2012-07-22 22:48:48

Кои търговски марки, в света на алкохолните напитки, имат честа и силата да попаднат в най-престижната класация на Brand Finance — най-голямата независима организация за оценка стойността на активите на компаниите?

Кои са най-продаваните марки алкохолни напитки в света?

Публикувано на 2012-06-25 22:41:16

Кои са най-продаваните категории спиртни напитки? Кои марки са на върха на класацията? Кой кого задминава? Има ли нови попълнения в «Клуба на милионерите» и кои са те? Какви са тенденциите за развитието на пазара в бранша? На тези както и на много други въпроси отговаря класацията на престижната организация Euromonitor International.

От Енциклопедията…

За джина и нещата от живота

История на джина

Уилям Хогарт Джин Лайн
1345039845 / twitter: @bgbarman

Спомням си младежките години (не бяха чак толкова отдавна), когато по купони всички пиехме джин с тоник. Не знам защо точно джин. Може би защото си мислехме, че е по-леко питие, може би защото беше модерно, а може би защото ни харесваше комбинацията с тоник или фанта лимон. Едва ли тогава някой от нас си е задавал въпроса какво всъщност представлява джинът, от какво се прави и каква е неговата история. Единственото, за което съм сигурен е, че го харчехме в големи количества. Днес продължавам да съм му почитател, но вече във вид на много сухо мартини (което разбира се си е почти чист джин), но едва ли защото знам много повече. Просто в него има нещо, което го прави специален.

Тайната съставка на перфектния Мартини коктейл

Характеристика на френските вермути

Бъчви с Noilly Prat 1
1346219732 / twitter: @bgbarman

През 1896 година Томас Стюарт в своя наръчник «Stuart’s Fancy Drinks and How to Mix Them» е публикувана една от рецептите предвестник на класическия коктейл мартини, приготвен от даш Orange Bitter, две части Plymouth Gin и една част Френски вермут.

Томас Стюарт най-вероятно е имал предвид Noilly Prat, френската марка вермут, която по това време била толкова известна в САЩ, че в началото на 20 век се продавали по 75 000 каси на година. Френските вермути се отличават главно с едно основно свое качество — те са сухи. Това ги прави идеални съставки за най-сухия коктейл на света — Мартини.

Най-сладкото нещо зад бара

Характеристика на коктейлните сиропи

Коктейлни сиропи 1
1346399838 / twitter: @bgbarman

Известно е, че гранулираната (на кристали) захар не се разтваря лесно в студени напитки или етилов алкохол. Тъй като сиропите са течности, те лесно се смесват с други течности в смесени напитки, което ги прави чудесна алтернатива на кристалната захар навсякъде в индустриалното производство. Това е нормална практика и във всяко домакинство, а в баровете обикновения захарен сироп и ароматизираните сиропи са задължителна част от асортимента.

реклама Whiskey Fest 2019
Ликьор банан Монин

La Liqueur de Monin Crème de Banana

La Liqueur de Monin Crème de Banana (Ликьор банан на Монин) е качествен продукт, който ще ви впечатли със завладяващ натурален вкус и аромат на зрели банани.