Шотландско уиски

Къде се пие най-много шотландско уиски?

Scotch Whisky Association (SWA), публикува подробности за най големите световни пазари за износ на скоч, по обем и стойност.

Данните сочат, че независимо от 5% намаляване на обема, стойността на износа на шотландското уиски е нараснал с $4,3 млрд. евро, което прави около £135 в секунда, през 2012 година.

Изнесените данни за стойността на износа сочат, че шотландското уиски заема приблизително една четвърт от целия британски износ на храни и напитки.

Според SWA, наблюдавания спад в обема на износа, но увеличението в стойностно измерение, подчертава, че нараства информираността на потребителите за шотландското уиски по целия свят. Това довежда до увеличено търсенето на уиски сингъл малцово и блендирано шотландски уиски. Всъщност износа на сингъл малц се е увеличил със 190% през последните 10 години от £268 млн. до £778 млн.

Но кои са страните, които движат този огромен износ? Кои са най големите пазари, кои нарастват и кои намаляват своя обем?

10.

Мексико. Мексиканския пазар акумулира стойности от £ 91,8 млн. през 2012 г., което представлява 14% увеличение от 2011 г. Това е шестият най-голям ръст в рамките на 20 — те водещи пазари. През 2011 г. уиски на стойност £ 80.8 млн. е било изнесено в Мексико, което го прави 12 — тия по големина пазар за тази година. През 2012 Мексико изпреварва Бразилия и Обединените арабски емирства в обема на изнесеният там скоч. По отношение на обема Мексико като цяло седи девети с 35.3 млн., 700 мл. бутилки, изнесени в страната през 2012 г., това е 11% увеличение в сравнение с 32 млн. бутилки изнесени през 2011 г.

9.

Венецуела. През 2012 скоч на стойност £ 102,2 млн. е бил изнесен за Венецуела, което я прави най-ценният южноамерикански пазар за индустрията на шотландско уиски. Консумацията на уиски във Венецуела през 2012 г., бележи ръст от 23% в сравнение с £83,4 млн. през 2011 г., това е третото по големина процентно увеличение сред всички пазари през 2012 година. По отношение на обема Венецуела е 11-тият най-голям пазар за износ, с общо 31.7 млн. бутилки, изнесени в страната това е увеличение от 12% в сравнение с 28,2 млн. бутилки изнесени там през 2011 година.

8.

Южна Корея. Въпреки че уиски на стойност £ 135,7 млн. е изнесено за Южна Корея през 2012 г., това всъщност представлява 7% намаление на стойността на този пазар. За сравнение през 2011 износът е бил £ 142,6 млн. Това обаче не променя позицията на страната в топ 10, където е осмият по големина експортен пазар през 2011 година. Не е голяма изненада, че количествения показател за този пазар намаля с 15% през 2012,от 31.4 млн. бутилки, през 2011 до 26.8 млн. бутилки през 2012.

7.

Южна Африка. Като цяло по-известена със своето вино, Южна Африка е също така, най-големият африкански пазар за износ за шотландско уиски. През 2012 г. износът за Южна Африка е на стойност £ 161.6 млн., което всъщност е малко намаление спрямо предходната година. През 2011 г. стойността му е £ 165.5 млн., съответно през 2012 се наблюдава 2% намаление. По отношение на обема на износа, спада е много по-драматичен. Наблюдава се 15% намаление, от 31,4 млн. бутилки през 2011 г. до 26,8 млн. през 2012 година.

6.

Тайван. Въпреки ръста от 7% в стойността на износа за Тайван, страната все още е шестият по големина експортен пазар за скоч, същата позиция както през 2011 година. Отразявайки тенденцията, докладвана в Коняк от Diageo и Pernod Ricard, Тайван е част от цялостния бум на спиртни напитки в Азия. Като цяло пазар за износ нараства от £155,2 млн.през 2011 г. до £ 165,4 млн.., както е докладвано това е ръст от 7%. Това показва също така, че страната се концентрира върху премиум марки, тъй като Тайван е едва 15 — тата най-голяма страна по обем. Всъщност обема на продажбите спадна леко през 2012 г., спад от 2% от 22.7 млн. бутилки на 22.3 млн.

5.

Германия. Това е единственият европейски експортен пазар, в тази класация, който е регистрирал прираст в стойностите през 2012. Нарастването е от £149.6 млн. през 2011 до £168.8 млн. за 2012, 13% увеличение за уискито в страната. Този прираст също така довежда страната до пета позиция сред експортните пазари за 2012 година от седма през 2011. В Германия обемът също нараства с 5%, от 49.9 млн. бутилки през 2011 до 52.5 млн.

4.

Испания. Финансовата криза, която е обхванала Испания в момента се отразява в огромния спад в консумацията на шотландско уиски както в стойностен, така и в количествен аспект. Тази тенденция е подчертана от Diageo и Pernod Ricard, които докладват спад в продажбите в Южна Европа през втората половина на миналата година. Испания бележи най-голямото свиване от всичките 20 най големи експортни пазари, спадане от зашеметяващите 25%, от £ 259,2 млн. през 2011 г. до £ 195.3 млн. през 2012 година. Обемът също е намалял драстично през 2012 г., което е спад от 20%, до 60 млн. бутилки през 2012 г. от 74,8 млн. през 2011 година.

3.

Сингапур. Според SWA Сингапур е дистрибуционният център на Азия, пазар, чието «значение продължава да нараства». Износът за Сингапур се е увеличил със 7% през миналата година, от £ 317,9 млн. до £ 339.2 млн. през 2012 г., отразявайки цялостния растеж в Азия. През 2011 г. Сингапур е третият по големина експортен пазар в стойностно изражение, позицията, която държи и през 2012 година. По отношение на обема, увеличението, което бележи Сингапур и големия спад на Испания, го придвижват от четвърта на трета позиция в Топ 10. През 2011 г. за Сингапур са изнесени 63,1 млн. бутилки шотландско уиски, а през 2012 износът се е увеличил с 2% до 64.2 млн.

2.

Франция. Цифрите за уиски износ за Франция идва с уговорка. SWA съобщава «пазара е унищожен от покачване на акцизите през 2012 г.» Така че стойността на френския пазар са намалели значително, но все още е вторият най-ценен за шотландското уиски. Стойността падна от £ 535.4 млн. през 2011 г. до £ 434 млн. през 2012 г., това представлява 19% намаление на износа към Франция. Обемът на скоч, който се изнасят за Франция падна от 205,3 млн. през 2011 г. до 153,9 млн. бутилки през 2012 г., което представлява спад от 25%.

1.

САЩ. На първа позиция е отново САЩ, като най- голям експортен пазар на Шотландско Уиски, а за 2012 се наблюдава бум в износа, който за първи път надвишава £700 милиона. В стойностно изражение износът за САЩ се увеличава с 16%, като прави скок от £654.9 млн. през 2011 до $758 млн. за 2012. SWA очаква тази тенденция да се запази и подобрява. В своето становище асоциацията казва: «Търсенето на САЩ се очаква да се увеличи, тъй като нараства увереността на консуматорите и те се ориентират към премиум марки». Това желание за премиум напитки уиски се отразява във факта, че въпреки големия скок в стойността на износа на американския пазар, обемите на износа за страната действително спадна през 2012 година. От 130 млн. бутилки през 2011 г до 127.5 млн. през 2012 г. или намаление с 2%.

И на финала...Източно Европейският прираст. Въпреки, че Русия не е между двайсете най-значими страни, нито по количество, нито по качество в износа на шотландско уиски, съществуват силни показатели, че Източна Европа е износен пазар с нарастващо значение за индустрията. Директния износ за Латвия се е увеличил с 48% до £79 млн., а за Естония с 28% до £69 млн. Поради маршрути на мрежови пазари, повечето от вноса се доставя до Русия.

Ако в действителност Руският пазар е на стойност £200 млн., това би го поставило на четвърто място по стойност, точно пред бързо изпадащия испански пазар. По отношение на обема Естония е класирана на 19 — то място с 16.6 млн. бутилки изнесени за страната, а Латвия не се класира в топ 20 сред страните с най-голям по обем износ, въпреки огромното нарастване по стойност.

12 Април 2013 / 11:09
автор: bgBarman.bg

Последно в Анализи

Щрихи от Уиски Фест 2014 — Част 1

Публикувано на 2014-11-11 13:24:39

Измина малко повече от седмица от края на Уиски Фест София 2014, но за много от нас, активно следящи трендовете в алкохолната индустрия, това събитие за пореден път, остави дълбоки следи и много положителни емоции. За мен, както и за много от посетителите, феста предостави невероятна възможност да опитаме нови продукти и да се запознаем с последните тенденции при тази изключително динамично развиваща се категория на високоалкохолните напитки.

В следващите редове ще намерите анализ и картина на пазара на уиски в България, както и моите лични впечатления и споделени емоции.

България не стои никак добре, по консумацията на алкохол, в сравнение с другите страни

Публикувано на 2014-05-16 11:44:03

Както се вижда на картата, направена от Световната здравна организация (СЗО), само руснаците и техните съседи пият повече, от нас. Консумацията на алкохол в България е между 10 и 12 литра на глава от населението (15 — годишна възраст и нагоре, в литри чист алкохол). Това по, груби изчисления, прави по една голяма ракия на ден, за всеки над 15 годишна възраст. Португалия, Гренада, и Андора също се класира в най-високата категория с повече от 12.5 литра.

До 2020 година, продажбите на ирландско уиски ще се удвоят

Публикувано на 2014-02-09 17:43:50

Продажбите на ирландско уиски се очаква да се удвои до 2020 г., благодарение на 11 — те нови дестилерии, които ще влеят продукция през следващите няколко години.

Каберне Совиньон е най-широко разпространения сорт в света

Публикувано на 2014-01-06 23:45:12

Каберне Совиньон (Cabernet Sauvignon) е най-широко засаждания сорт грозде, през последното десетилетие в света, сочи неотдавнашно проучване на Университета на Аделаида.

Текила ще продължи да поскъпва поне още пет години

Публикувано на 2013-11-19 19:35:12

Кризата за агаве, която през последните десетина години вдигна цената на текилата с приблизително 500%, вероятно ще продължи поне още пет години, е заявил пред Drinks International, Хесус Ернандес, майстор дестилатор на Olmeca.

Кои са най-продаваните марки алкохолни напитки в света за 2012 година?

Публикувано на 2013-05-20 12:47:24

Euromonitor International публикува ежегодната си класация The Millionaires’ Club, съставена въз основа на финансовите резултати на компаниите за 2012 година. Вижте кои марки са на върха на класацията.

Пет мита за уискито

Публикувано на 2013-04-23 13:41:39

Уискито е едно от най-обичаните отлежали питиета. Затова около него се реят много митове, които обикновено създават грешна представа у незапознатите с материята. Въпреки че може да научите всичко за уискито от нашата енциклопедия, зачекнахме няколко често дискутирани по масите теми.

Johnnie Walker вече не е № 1 уиски по продажби в света.

Публикувано на 2013-04-13 20:26:03

Johnnie Walker (Джони Уолкър) беше свалено от върха на категорията уиски, според ежегодната класация на Drinks International «The Millionaires’ Club 2013», след като марката на United Spirits, McDowell’s No.1 (Макдауъл No.1) продаде повече бутилки през 2012 г.

Най-продаваните марки алкохолни напитки за 2012

Публикувано на 2013-03-20 10:25:19

Според анонса към ежегодната класация на Impact Databank за глобалните продажби на дребно на 100 — те марки спиртни напитки показва, че марката шотландско уиски Johnnie Walker и нейния собственик, Diageo, стоят далеч над конкуренцията.

Специалистите съветват да се инвестира във вина от Бургундия и Бордо

Публикувано на 2013-01-04 12:13:06

Финансови, инвестиционни и др. експерти, препоръчват купуването на вина от Бордо и Бургундия. Благодарение на способността им да се развиват и стават по-добри с годините, продуктите на известните френски региони имат дългосрочната перспектива да ви донесат печалба.

Рапърът Jay-Z изхарчи £ 250 000 в бар на Нова година

Публикувано на 2013-01-02 23:07:12

Американският рапър Jay-Z е съобщил, че платил сметка от £ 250 000 в бар, след купон с в навечерието на Нова година.

Глобалните продажби на премиум спиртни напитки, само напред и нагоре

Публикувано на 2012-11-13 13:34:08

Пазарният сегмент на премиум и премиум+ спиртни напитки (€ 15.00 +) ще бъде най-бързо развиващия се от всички през следващите пет години, според проучване на IWSR (International Wine & Spirit Research).

Идва края на промоциите

Публикувано на 2012-10-04 22:59:53

Алкохолната индустрия трябва да засили иновациите, да спре промоциите и да се приготви за още пет болезнени години, преди растежа да се засили, заключиха видни икономисти и водещи мениджъри на годишната конференция на WSTA.

60% от покупките на уиски се определят от вида на опаковката

Публикувано на 2012-10-04 17:53:02

Ново проучване е показало, че около 60% от покупките на малцово уиски по света са направени като подаръци - и поради това купувачите са по-взискателни към опаковката на бутилката, отколкото към съдържанието й.

Търсенето на луксозни спиртни напитки набира инерция

Публикувано на 2012-08-05 16:25:58

Глобалният ръст на потреблението на «премиум и нагоре»* спиртни напитки през 2011 г., изпреварва това на стандартните (непремиум сегмента), като по този начин поддържа силен растеж на обемите, наблюдавани през 2010 г. и бурно израстване по отношение на стойността.

50 — те най-стойностни марки алкохолни напитки в света за 2012 година

Публикувано на 2012-07-22 22:48:48

Кои търговски марки, в света на алкохолните напитки, имат честа и силата да попаднат в най-престижната класация на Brand Finance — най-голямата независима организация за оценка стойността на активите на компаниите?

Кои са най-продаваните марки алкохолни напитки в света?

Публикувано на 2012-06-25 22:41:16

Кои са най-продаваните категории спиртни напитки? Кои марки са на върха на класацията? Кой кого задминава? Има ли нови попълнения в «Клуба на милионерите» и кои са те? Какви са тенденциите за развитието на пазара в бранша? На тези както и на много други въпроси отговаря класацията на престижната организация Euromonitor International.

Очаква се цената на шампанското драстично да се увеличи

Публикувано на 2012-06-25 14:09:42

Според наблюдатели, производителите на шампанско постепенно възвръщат продажните си обеми до нива от преди кризата. Въпреки това е твърде рано да се похвалят с успехите си, тъй като в близко бъдеще цената на шампанско най-вероятно ще се изстреля нагоре и никой не знае как пазара, би реагирал на това.

От Енциклопедията…

Най-съвършената напитка

Какво трябва да знаем за Млякото?

чаша с мляко
1346401135 / twitter: @bgbarman

Всеки един от нас е започнал своя житейски път с него. Години по-късно, някои продължават да го обожават, а други не го понасят или не им понася. Млякото е пълноценен, почти съвършен хранителен продукт, в който всички важни вещества, се намират в балансирани съотношения. Като такъв то трябва да присъства във всяко заведение, а ние да се запознаем с неговите основни качества, капризи и продуктови превъплъщения.

Млечни продукти и напитки

Под каква форма можем да консумираме мляко

млечни продукти
1346402252 / twitter: @bgbarman

Благодарение на съвременните технологии днес можем да консумираме мляко навсякъде и под различни форми. В заведенията по целия свят директно или индиректно се използва всяка една от тях. Във следващите редове, ще ги изброим и охарактеризираме. Това е от малкото тип — академични статии в енциклопедията, но за съжаление, при млякото няма много голяма интрига. Въпреки че това са продукти от ежедневието и всеки със сигурност е запознат с повечето от тях винаги можете да научите нещо ново.

Какъв аромат кафе предпочитате?

Характеристика на ароматизираните кафета

Ароматизирано кафе ванилия
1358540150 / twitter: @bgbarman

Повечето от Вас, най-вероятно ще се учудят на този въпрос, и аз чудесно разбирам защо. Кафето има един единствен аромат и той разбира се е на кафе. Да, но ако не сте забелязали пазарът е пренаситен с какво ли не и особено в по-развитите страни, конкуренцията е жестока, което кара търговците постоянно изстрелват нови предизвикателства, за да привлекат вниманието на потребителите. Ароматизираните кафета са една от тези глезотии.

реклама Whiskey Fest 2019
Лого на Сангуе ди Миура

Sangue di Miura

Sangue di Miura (Кръвта на бика) е елитна линия от престижни италиански вина, с качество гарантрано от компанията Tonino Lamborghini.