Ерик Бутон и Атила Малнар от Монин

От Монин представиха нови рецепти и вкусове

Сред огромен интерес протече срещата на Атила Малнар, директор иновации и Ерик Бутон Директор Продажби за Европа, на френската компания George Monin SA, и барманите от Варна.

На срещата, присъстваха повече от 50 професионални бармани от Варна. Ерик Бутон, представи новите рецепти на коктейлните ликьори на компанията и технологията на производството им.

Сред главните акценти на презентацията бе решението на Монин да разделят своя La Liqueur de Monin Triple Sec Curacao, който до момента се предлагаше при 35 об. % алк., на два продукта с различно алкохолно съдържание. Единият е 25 об. % алк., а другият 38 об. % алк. Както се убедихме всички при дегустацията и двата са изключително ароматни, с наситен портокалов вкус и добре балансирана (в зависимост от алкохолното съдържание) сладост. Решението за тази стъпка е резултат на мащабно проучване, в което взимат участие бармани от целия свят.

Идеята зад всичко това е проста. В голяма част от коктейлите, Трипъл Сек се използва главно като допълваща вкусовия баланс съставка. В този случай е по важен аромата и вкуса, отколкото алкохолното съдържание. Да вземем един «Лонг Айлънд Айс Тий», в който не можем да се оплачем от липса на алкохол. Защо тогава да не използваме Трипъл Сек с по-ниско алкохолно съдържание и да намалим себестойността на коктейла. Да този продукт логично е по-евтин, защото както знаем основно перо при цената на високоалкохолните напитки е акцизът, който пък се определя според алкохолния градус. От другата страна стоят напитки като B52, в които имаме нужда от високо алкохолно и по-ниско захарно съдържание, за да може съставката да се позиционира лесно отгоре на тройната комбинация от ликьори, а и да може да се запали, без да щракаме със запалката няколко десетки пъти. Чудесно решение, което определено би трябвало да проработи. И двата ликьора стартират от началото на годината, а от този месец са вече и на българския пазар.

Втората кардинална промяна в портфолиото на Монин е новата рецепта на ябълковия ликьор. Той вече не е зелен, припокриващ се «стандартно», с разлика от няколко нюанса, с Ликьор мента и Ликьор Пъпеш, а бял (бистър). Ябълката е широко използван и обичан вкус, а през последните години, благодарение на Ябълковото Мартини и модерен. За съжаление зеленият цвят ограничаваше използването му, защото в комбинация с други се получава не много търговско-приятни цветови коктейли. Моите адмирации и за свежия и балансиран вкус на ликьора. Подкрепям това решение.

Другата новост при коктейлните ликьори на Монин са новите рецепти на La Liqueur de Monin Crème d’Abricot (Ликьор Кайсия) и La Liqueur de Monin Cherry Brandy (Ликьор Чери Бренди), при които промяната е в новата базова алкохолна съставка, която вече е бренди от Коняк и новите доставчици на плодове.

Атила Малнар Директор иновации Монин

Домакините ни убеждавах в предимствата на своите продукти и като приготвиха поредица от коктейли от всички категории. Рецептите бяха по скоро демонстрация на вкусови и миксологически преимущества, затова няма да обърна особено внимание на тази част. Качеството на продуктите на марката е перфектно и няма нужда от много приказки. Но!

Това, което силно ме впечатли е едно особено приложение на прахообразни фрапе смеси Le Frappe de Monin. Основните приложения на продуктите на тази линия можете да прочетете в нашата енциклопедия. Там обаче не споменаваме, че благодарение на тях можете да приготвите замразен фрапе вариант на всеки газиран (физи) коктейл и забележете, без той да се разгазира. На демонстрацията Атила Молнар приготви стандартен джин и тоник. Техниката е елементарна. Единственото, което трябва да добавите, след като изсипете вече приготвения коктейл в блендера е да добавите една лъжица Le Frappe de Monin Non Dairy и да затворите капака. В разговора ми с Атила Молнар след презентацията, той разкри, че открил тази техника случайно, когато се опитвал да убеди италиански собственик на бар в качествата на техните продукти. Досещате се, че италианците трудно купуват нещо френско. Атила приготвил Аперол Шприц, сипал го в блендера и добавил от сместа. След като напитката била готова я предложил на клиентка в заведението. След 2 минути пристигнала поръчка за 5 замразени Аперол Шприц. Магията проработила. Тайната се крие в това, че при завъртането на блендера, който задължително трябва да е професионален и мощен, праха моментално обвива балончетата на газираната напитка и не им позволява да се отделят във въздуха. Важно е да поставите праха след течните съставки, а не преди тях.

Винаги е добре, когато научиш нещо ново!

Продуктите на марката Монин се представляват в България от Авенди

5 Март 2014 / 13:29
автор: bgBarman.bg

Последно в Новини

Glenfiddich отправя поглед към звездите с Lunar New Year 2022

Публикувано на 2022-03-19 17:11:01

Glenfiddich в колаборация с артиста Рлон Уанг представиха най-новото издание на популярната си лимитирана серия, посветена на Лунната Нова година.

60 годишно уиски The Glen Grant бе представено в София

Публикувано на 2021-10-08 14:24:39

The Dennis Malcolm 60th Anniversary Edition Aged 60 Years дебютира в The Residence Exclusive Club, представено от Максиъм България на уиски вечеря с петстепенно меню.

Glenfiddich в уникална колаборация с български творец

Публикувано на 2021-06-17 11:43:06

Glenfiddich, най-продаваната марка сингъл мацово уиски на планетата влезе в уникална колоборация с български майстор на калиграфското изкуство.

Beam Suntory инвестираха £6 милона в Glen Garioch

Публикувано на 2021-03-17 10:48:51

Beam Suntory обявиха намеренията си да инвестират 6 милиона британски лири в дестилерията Glen Garioch в Олдмелдрум, Шотландия.

Майсторски класове с Вария Дилейлиън

Публикувано на 2020-04-30 10:20:46

Присъединете се към чаровната ливанка, посланичка на портфолиото на Bacardi Martini, и със сигурност бихте научите нещо ново.

Безплатни бармански курсове по време на карантина

Публикувано на 2020-03-27 12:08:08

Ananas и Bar Smarts, двете водещи он лайн платформи за обучение на бармани обявиха обучителните си програми за безплатни от месец април.

Pernod Ricard инвестира сериозно в утвърдени марки

Публикувано на 2020-03-26 14:34:33

Днес 26 март 2020 година от централата на Pernod Ricard съобщиха, че компанията вече е ексклузивен собственик на ултра премиум марката джин Monkey 47. Прави впечатление, че в последно време френската копания е предприела доста сериозна инвестиционна офанзива към вече утвърдени в световен мащаб марки.

Diageo обяви 1 милион паунда помощ за заплатите на барманите

Публикувано на 2020-03-24 18:42:25

Най-голямата алкохолна компания в света Diageo се отзова в този така труден период за съдържателите на заведения и отдели 1 милион паунда, за да им помотне да изплатят заплатите на персонала си.

Глобалния Бранд Амбасадор на BenRiach Distillery пристига в България.

Публикувано на 2019-10-18 13:24:40

Стюърт Бюканън e бранд амбасадор на сингъл малц уискитата BenRiach (БенРиах), GlenDronach (ГленДронах) и Glenglassaugh (Гленгласа) и има какво да разкаже за уиски производството в трите дестилерии.

BOLS Brand Ambassador Workshop

Публикувано на 2018-05-15 08:52:19

Летните обучения започват. Първото интригуващо събитие този сезон е BOLS Workshop.

Водка Reyka — изобретателна като земята, която я вдъхновява

Публикувано на 2017-10-02 14:47:03

Многократно награждаваната исландска водка Reyka е вече в България.

MARTINI с нов дизайн на бутилките

Публикувано на 2016-12-12 23:34:45

Култовата марка италиански вермут MARTINI ни изненада приятно с нов дизайн на бутилката си, който е обвързан със състезания от Формула 1.

Страхотен успех на The Ultimate Bartender Championship, България 2016

Публикувано на 2016-11-28 22:03:58

В края на октомври едни от най-добрите бармани в България станаха част от световната барманска суперлига The Ultimate Bartender Championship (UBC).

65 годишен Макалън ще бъде изложен на Whiskey Fest Sofia 2016

Публикувано на 2016-10-25 12:54:04

Едно от най-редките и стари уискита в света — The Macallan in Lalique VI «Pearless Spirit» — пристига в България.

JIM BEAM, COURVOISIER, TEACHER’S и SAUZA са вече с нов облик

Публикувано на 2016-04-16 15:00:13

Водени от желанието да задоволят най-съвременните изисквания и нагласи, Beam Suntory ще предложат на своите клиентите обновена визия на част от марките си:

Monkey Shoulder е най-модното шотландско уиски според най-влиятелните барове в света

Публикувано на 2016-02-07 15:36:35

За втора поредна година Monkey Shoulder получава признание в авторитетната класация на Drinks International «Най-добрите 50 бара в света». След допитване сред барманите от 250-те най-добри бара в света, блендираното малцово уиски на William Grant & Sons бе обявено за «Най-модното шотландско уиски» за 2015 година.

CAMPARI подчертава своя сладко-горчив вкус в новия си календар за 2016 година. В главната роля, Кейт Хъдзън.

Публикувано на 2015-12-16 12:46:02

Campari официално представиха своя Календар за 2016г. Тази година лицето на Календара е американската актриса и предприемач Кейт Хъдзън., а темата е ‘The BitterSweet Campaign’.

Лятото настъпва. Време е за Аперитиво!

Публикувано на 2015-05-21 17:55:01

Италия е известна, както със своите история, култура, мода и бързи коли, така и с любимото aperitivo — насладата от лек коктейл и приятен разговор с приятели в края на работния ден.

От Hibiki представиха първата в света интерактивна чаша за уиски

Публикувано на 2015-03-31 10:35:04

От Beam-Suntory представиха първата в света интерактивна чаша за уиски, разработена специално за Hibiki, тяхната най-продавана марка японско блендирано уиски.

Kavalan Solist Vinho Barrique е най-доброто сингъл малцово уиски

Публикувано на 2015-03-23 22:35:05

Победителят в най-оспорваната категория сингъл малцово уиски на “Световните Уиски Награди”, организирани от Whisky Magazine, тази година е тайванското Kavalan Solist Vinho Barrique.

Bols Around The World 2015 стартира от 1 - ви Април с нови предизвикателства за барманите

Публикувано на 2015-03-10 16:32:25

За поредна година Bols, най-старата в света марка произвеждаща алкохолни напитки, ще даде възможност и вдъхновение на барманите от над 60 страни да променят историята на барманството и техния живот. България е отново част от това предизвикателство.

Diageo финализираха сделката по придобиването на Don Julio

Публикувано на 2015-03-02 12:41:45

Diageo придоби пълна собственост на Don Julio, след като в края на февруари (2015) финализира сделка за придобиване 50% — я дял в супер премиум марката, който не притежаваше изцяло. Сделката дава на Diageo пълни права на собственост и на дистрибуцията на марките Don Julio и Tres Magueyes, дестилерията La Primavera, която се намира в района на Лос Алтос, Халиско, заедно със запасите от агаве.

Максиъм България обявиха конкурс за посланик на марките Campari и Aperol

Публикувано на 2015-02-23 13:29:10

Позицията на посланик на известна и престижна марка е работа мечта за всеки барман по света. Ако определяте себе си като завършен барман със задълбочени познания за напитките и желание да се отдадете на безкраен купон, това е шансът на живота Ви.

Bacardi сменят бутилката на ключовите си продукти

Публикувано на 2015-02-13 11:27:54

От Bacardi, втората най-голяма марка спиртна напитка и първа по продажби марка ром в света, разкриха старта на глобална подмяна на бутилката на ядрото на своите продукти: Bacardi Superior (Carta Blanca) Bacardi Black (Negrа) и Bacardi Gold (Oro).

Carpano Antica Formula и Solerno са вече в България

Публикувано на 2015-01-29 13:24:06

Отскоро на нашия пазар се появиха две уникални висококачествени марки алкохолни напитки: Carpano Antica Formula и Solerno.

Пистолет за 3D лате арт завладява Азия

Публикувано на 2014-11-21 11:39:06

Ако обичате лате арта, но изпитвате трудности при приготвянето любимата напитка или сте вече професионалист и искате да впечатлите своите клиенти с нещо ново и различно, то тази джаджа ще ви направи особено щастливи.

Glenfiddich са възпроизвели своето първо сингъл малц уиски от 1963 г.

Публикувано на 2014-11-18 12:18:18

От William Grant & Sons собственик на марката Glenfiddich, открила категорията шотландски сингъл малц уиски, са успели да възпроизведат своя оригинален стартов продукт от 1963.

Yamazaki Single Malt Sherry Cask е «Най-доброто уиски в света»

Публикувано на 2014-11-05 13:09:29

Джим Мъри определи Yamazaki Single Malt Sherry Cask 2013 г. за «най-доброто уиски в света» в новата си Whisky Bible 2015 г. Интересен е фактът, че в новото издание шотландските марки не успяха да влязат в челната петица.

Diageo размениха Bushmills за премиум текила бранда Don Julio

Публикувано на 2014-11-03 15:16:07

Diageo (Диаджео) са се съгласили да жертва своя дял в категорията на ирландското уиски в полза на премиум текила сегмента. Вчера бе обявено, че са се съгласили да дадат бизнеса на своята ирландска марка уиски Bushmills на Jose Cuervo в замяна на пълна собственост върху марката супер премиум текила Don Julio.

Нова премиум визия за Glenfiddich 18 YO

Публикувано на 2014-10-10 12:22:42

Бутилката на осемнадесет годишният Glenfiddich сингъл малц уиски вече има нов дизайн, който значително го отличава от останалите продукти на марката.

Beam Suntory представиха Peated Malts of Distinction

Публикувано на 2014-10-07 12:01:01

Beam Suntory представиха «Peated Malts of Distinction» — колекция от опушени с торф уискита от своите шотландски и ирландски дестилерии.

Винтажната колекция на The Macallan е продадена на търг за 430 000 долара

Публикувано на 2014-09-25 11:37:23

Най-голямата в света винтажна колекция от сингъл малц уиски на една дестилерия «The Macallan Fine and Rare» бе продадена на търг, за рекордната цена от 430 000 долара. Продажбата надхвърля очакванията с над 100 хил. Това е световен рекорд.

След 60 години странство Tullamore D.E.W. намери свой дом

Публикувано на 2014-09-19 11:07:24

Тази седмица William Grant & Sons отрязаха лентата на новата дестилерия на своето ирландско уиски Tullamore D.E.W. (Тълмор Дю)

Sailor Jerry Spiced Rum с нова бутилка

Публикувано на 2014-09-15 20:59:50

От компанията William Grant & Sons, обявиха, че променят визията на своята марка премиум спайс ром Sailor Jerry (Сейлър Джери).

William Grant & Sons са новите собственици на Drambuie

Публикувано на 2014-09-08 15:44:12

От William Grant & Sons са потвърдили придобиването на Drambuie Liqueur Company Limited, която е собственик на Drambuie — най-популярната шотландска марка уиски ликьор.

От Енциклопедията…

Триковете на производителите на Американско уиски

Производство на американско уиски

Обгорени дъски на буре за бърбън
1398683242 / twitter: @bgbarman

Повечето млади бармани които съм интервюирал не правят разлика между бърбън и скоч, но масово и с охота определят бърбъна като по-мек и с по-плътен и богат вкус от скоча. Защо това е така ще разберете в следващите редове?

Аперитива на съвременна Франция

Историята на френския пастис

Пастис де Франс
1345353556 / twitter: @bgbarman

През 1920 година все повече клиенти на бистра и кафенета в Марсилия, тайно поръчвали «тигрово мляко». Всеки съдържател в столицата на Прованс държал свое произведение под тезгяха на бара, наричано на местен диалект — пастис (pastis).

Напитката на Скандинавия

Характеристика на аквавит

Наздравица с Аквавит
1369734049 / twitter: @bgbarman

Ако трябва да бъдем едновременно прецизни и лаконични ще определим тази скандинавска алкохолна напитка просто като нещо средно между ароматизирана водка и джин и няма да сме далече от истината. Обикновено обаче ние не обичаме да сме лаконични и ще кажем малко повече от това, защото има детайли, които си заслужва да бъдат казани.

реклама Whiskey Fest 2019