Най добрите марки алкохолни напитки

Кои са най-продаваните марки алкохолни напитки в света?

Кои са най-продаваните категории спиртни напитки? Кои марки са на върха на класацията? Кой кого задминава? Има ли нови попълнения в «Клуба на милионерите» и кои са те? Какви са тенденциите за развитието на пазара в бранша? На тези както и на много други въпроси отговаря класацията на престижната организация Euromonitor International.

Въведение

За всеки въвлечен в този бизнес изследванията на компанията Euromonitor International, представляват сериозен коректив и сверяване на часовника. Най-очакваното изследване всяка година «Клуба на милионерите», представлява подробна класация, съпроводена от анализ на пазара на високоалкохолни напитки, направена въз основа на продажбите на компаниите през предходната 2011 година.

За тези, които разглеждат за първи път подобно изследване, то представлява класация на всички марки и техните продукти по света, които са реализирали продажби през цялата предходна година от над 1 млн. 9 — литрови каси (или кашони). В тази статия ще обърнем внимание на цялостното изследване, т.е. на всички марки в него. В тази връзка трябва да предупредя, че по-голямата част от тях най-вероятно не са познати на много от Вас. Това са предимно местни/локални марки, продавани на големи пазари като Китай, Индия, Бразилия и др. Класацията на по-познатите глобални малки и продукти, по категории, ще разгледаме в частност в отделна статия.

Критериите, които определят коя марка е локална, коя регионална и коя глобална, са:

  • Местни или локални (в списъците опростени само като локални), са тези продукти на марки, чийто обеми са реализирани над 90% в дадена страна;
  • Регионални са тези продукти на марки, чийто обеми са реализирани над 80% в даден регион;
  • Глобални са тези продукти на марки, чийто обеми са реализирани в случаите, когато продажбите са в най-малко в два региона, и не повече от 80% във всеки един от тях.

Известни марки милионери, които не са подали информация за продажбите си са поставени в дъното на таблицата, въз основа на данните от 2010. N / A означава, че техните продажби за 2011 не са били достъпни.

Преразпределението

Таз годишното изследване бележи нов рекорд по отношение на броя марки намерили място в списъка — 181. Това разбира се е независимо от броя на марките, които са отпаднали от класацията поради колебанията на пазара.

Таз годишния списък продължава тенденцията да се разширява с нови попълнения. Примери за това са първата по рода си марка от Казахстан — Haoma, както и първият сингъл малц скоч успял да премине границата от 1 млн. каси годишно — Glenfiddich.

Както винаги първата позиция се заема от корейската марка Сожу — Jinro. Въпреки недостижимите си резултат от 61.38 млн. каси, тя бележи спад от 5%, което в количествено измерение е над 3 млн. каси. Една от причините за това е количественият ръст на едноименната марка на компанията Lotte Liquor, която е отправила сериозна заявка за второто място, заемано от дълги години от Smirnoff на Diageo.

За първи път в тази класация може да се придобие представа за размера на байжиу на китайския пазар, с четирите марки, които са взели участие тази година. Трябва да се отбележи, че тези марки байжиу с комбиниран обем от малко повече от 20 млн. каси, представляват само около 4% от общата сума на продажбите на тази напитка в Китай през 2011 г. Само този факт може да ви даде ясна представа за размера на местния пазар.

В списъка от тази година се вижда равенство по отношение на компаниите с повече марки — милионери. Pernod Ricard и United Spirits могат да се похвалят с по 22. Pernod Ricard постига увеличение с една позиция, благодарение на местната бразилски водка, Orloff, докато United Spirits добавят две нови — джина Carew Dry и брендито McDowell’s VSOP. United Spirits, обаче, са понесли сериозна загубата на позицията си като водеща марка в света на уискито, тъй като тяхната марка Bagpiper е задмината от братската McDowell’s № 1. По-важното в случая е, че е задмината и от чужда марка — Officer’s Choice на Allied Blenders & Distillers. Това преразпределение на продажбите, и липсата на сериозен ръст при индийските марки уиски, поставят отново Johnnie Walker на Diageo на лидерската позиция измежду всички видове уиски по света. Diageo остава третата по големина компания и също бележи ръст по отношение броя на марките. Увеличението до 16 марки се основавана на придобиването на турския гигант Mey Içki, с основна марка Yeni Raki. Другото допълнение е супер премиум водката Cîroc, която увеличи продажбите си, благодарение търсенето на органик продукти.

Забелязва се, че локалните марки увеличават своето господство в списъка. Тази година те са 103 (93 през миналата година), което говори, че мнозинството спиртни напитки, които се консумират в повечето държави, са главно от местен произход. Броят на световните марки се е увеличил само до 59, въпреки, че като цяло обема на спиртни напитки е нараснал с 2% през 2011 г. Броят на регионални марки, от своя страна пада до 19.

По отношение на най-големите категории спиртни напитки, доминират водката и уискито, с общо 107 марки — милионери. Водката е малко по-напред с 59. Отделно от тези две категории, нито една друга няма повече от 20 марки в списъка. Ромът е следващата най-висока с 14, следван от брендито с 11.

По големия брой на продаваните марки водка, може да се отдаде както на лекотата на производството на този продукт, така и на факта, че липсата на вкус я прави много популярна, при миксиране с безалкохолни напитки, сред потребителите по целия свят. Поради тази причина има увеличение не само в традиционно консумиращите водка държави на Източна Европа, но и на пазари като САЩ, Индия, Бразилия и много западноевропейски страни.

Поляризация и премиумизация

Резултатите от изследването сочат, че има признаци на поляризиращ се пазар, особено в развитите «западни» страни. Налице е също така и силен намек на премиумицазия с двуцифрен ръст на супер премиум марки водки като Cîroc на Diageo и Ketel One на Nolet. В джин категорията, най-добрите марки, като Bombay, Beefeater and Tanqueray, са показали силни резултати, благодарение на премиум и супер премиум продуктите си. За сметка на това стандартните и конвенционални марки като Seagram’s и Gordon’s са си запазили или намалили нивата си.

Като допълнение, виждаме влизането за първи път в историята на уиски категорията един малцов скоч, Glenfiddich на William Grant & Sons, който през изминалата година е отбелязал ръст на ключови пазари като САЩ и Азия. Увеличаването на търсенето на премиум марки в Азия е причина за растежа и на категорията коняк.

От друга страна на западните пазари все още има търсене на по-евтини марки, както свидетелства растежа на конвенционални водки като UV и Svedka.

Премиумицазията се наблюдава допълнително и на развиващите се пазари. Това се потвърждава от силния растеж на все повече от различните категории като водка и блендиран скоч, от международни премиум марки, за сметка на по-евтините местни. Например марки като Absolut, Smirnoff и SKYY в Бразилия, отхапват сериозен къс от пазара на най-консумираната марка кашаса Pirassununga 51. Подобно колебание между традиционните напитки и потреблението на международни марки се наблюдава и в Полша. Там значително се е увеличило потреблението на уиски, с водеща роля на Ballantine’s, за сметка на голям брой местни марки водка.

Все пак, това не означава, че евтините местни марки в развиващите се страни не са достатъчно ефективни. В тазгодишния списък се вижда вероятно най-големия ръст в историята на «Клуба на милионерите». Филипинската марка бренди Emperador само за период от една година е увеличила продажбите си с повече от 10 млн. 9 — литрови каси. В Индия, все още евтините местни марки са тези, които доминират на този процъфтяващ пазар, макар че и международните марки, особено блендирания скоч, се представят много добре.

Светлото бъдеще

Очакванията са в много от развиващите се икономики да продължи търсенето на висококачествени продукти, не само в лицето на международните премиум марки, но също така и подобряване на качеството и имиджа (премиумизация) на местните спиртни напитки (както това се случва с брендито McDowell’s VSOP в Индия). Интересно е да се отбележи, че много от новите местни индийски спиртни напитки, пуснати от Pernod Ricard през 2011 са в по-голямата си част в премиум сегмента.

Въпреки тези тенденции, винаги ще има огромно търсене на по-евтините местни продукти, поради факта, че по-голямата част от населението на повечето страни по света не са и няма да са в състояние да си позволят други в обозримото бъдеще. Същевременно обаче, въпреки тези, развиващите се пазари, бивайки нови за много от международните марки, предлагат чудесни възможности за количествен ръст на техните продукти — факт, който никой не си позволява да подценява.

Дори статични или пазари в тези области могат да предложат възможности. Това се вижда от успеха на горчивката Aperol на Gruppo Campari, която въпреки кризата бележи ръст от 31%, благодарение главно на немския и частично на австрийския и швейцарския пазар.

Така, въпреки продължаващите тежки икономически условия по световните пазари и несигурната перспектива има много положителни тенденции в бизнеса със спиртни напитки, които производителите със сигурност няма да пропуснат през настоящата 2012 г.

ТЪРГОВСКА МАРКА СОБСТВЕНИК НА ТЪРГОВСКАТА МАРКА КАТЕГОРИЯ 2010 2011 % (+/-) СТАТУТ
1 Jinro Jinro Сожу 64,28 61,38 -5% Локална
2 Smirnoff Diageo Водка 24,40 24,70 1% Глобална
3 Lotte Liquor Lotte Liquor Сожу 22,60 23,90 6% Локална
4 Emperador Alliance Global Group Бренди 9,60 20,10 109% Локална
5 Bacardi Bacardi Ром 19,28 19,56 2% Глобална
6 Tanduay Tanduay Distillers Ром 18,36 18,71 2% Локална
7 Pirassununga 51 Companhia Müller de Bebidas Кашаса 19,50 18,60 -5% Глобална
8 Johnnie Walker Diageo Уиски - Шотландско 16,90 18,00 7% Глобална
9 Officer’s Choice Allied Blenders & Distillers Уиски - Индийско 16,00 16,53 3% Локална
10 McDowell’s No.1 United Spirits Уиски - Индийско 14,32 16,08 12% Локална
11 Bagpiper United Spirits Уиски - Индийско 16,39 15,98 -3% Локална
12 McDowell’s No.1 Celebration United Spirits Ром 13,89 15,63 13% Локална
13 Red Star Er Guo Tou Beijing Red Star Co Байжиу 10,94 13,68 25% Локална
14 Royal Stag Pernod Ricard Уиски - Индийско 10,39 12,49 20% Локална
15 McDowell’s No.1 United Spirits Бренди - Индиийско 11,54 11,72 2% Локална
16 Absolut Pernod Ricard Водка 10,90 11,21 3% Глобална
17 Old Tavern United Spirits Уиски - Индийско 9,08 11,07 22% Локална
18 Original Choice John Distilleries Уиски - Индийско 10,32 10,77 4% Локална
19 Jack Daniel’s Brown-Forman Уиски - Американско - Тенеси 9,95 10,58 6% Глобална
20 Pitú Engarrafamento Pitú Кашаса 10,10 10,49 4% Глобална
21 Khlibniy Dar Bayadera Group Водка 12,30 9,35 -24% Локална
22 Zelenaya Marka CEDC Водка 10,85 9,30 -14% Локална
23 Captain Morgan Diageo Ром 9,00 9,20 2% Глобална
24 Velho Barreiro Tatuzinho Кашаса 8,00 8,40 5% Глобална
25 Iichiko Sanwa Shurui Сиошу 8,32 8,16 -2% Локална
26 Nemiroff Nemiroff Ukrainian Vodka Company Водка 9,21 8,03 -13% Глобална
27 Khortytsa Khortytsa Distillery Водка 9,00 7,50 -17% Глобална
28 Bohae Bohae Brewery Co Сожу 7,60 7,40 -3% Локална
29 Imperial Blue Pernod Ricard Уиски - Индийско 6,11 7,17 17% Локална
30 Belenkaya SY Group Водка 4,92 7,07 44% Локална
31 Baileys Diageo Ликьори 6,70 6,80 2% Глобална
32 Jägermeister Mast-Jägermeister Горчивка 6,58 6,77 3% Глобална
33 Pyat Ozer Alcohol Siberian Group Водка 6,30 6,60 5% Локална
34 Ballantine’s Pernod Ricard Уиски - Шотландско 6,18 6,47 5% Глобална
35 Ricard Pernod Ricard Анасонови напитки 5,38 6,20 15% Глобална
36 Hayward’s United Spirits Уиски - Индийско 4,65 6,16 33% Локална
37 Jim Beam Beam Уиски - Американско - Бърбън 5,30 5,86 11% Глобална
38 Mansion House Brandy Tilaknagar Industries Бренди - Индиийско 5,38 5,82 8% Локална
39 Crown Royal Diageo Уиски - Канадско 5,00 5,00 0% Глобална
40 Grant’s William Grant & Sons Уиски - Шотландско 4,99 4,97 0% Глобална
41 Kristall Minsk Kristall RUP Водка 4,78 4,94 3% Локална
42 Hennessy LVMH Бренди - Коняк 4,65 4,93 6% Глобална
43 Chivas Regal Pernod Ricard Уиски - Шотландско 4,50 4,89 9% Глобална
44 J&B Rare Diageo Уиски - Шотландско 4,80 4,80 0% Глобална
45 Honey Bee United Spirits Бренди - Индиийско 4,37 4,75 9% Локална
46 Fernet Branca Fratelli Branca Distillerie Горчивка 3,85 4,63 20% Глобална
47 Czysta de Luxe (ZG) Stock Spirits Group Водка 6,40 4,60 -28% Локална
48 Director’s Special United Spirits Уиски - Индийско 4,54 4,52 0% Локална
49 Krupnik Belvédère Водка 1,90 4,50 137% Локална
50 8PM Radico Khaitan Уиски - Индийско 3,94 4,32 10% Локална
51 Gordon’s Diageo Джин 4,30 4,30 0% Глобална
52 De Kuyper range Koninklijke De Kuyper/Beam Ликьори 4,32 4,21 -3% Глобална
53 Mian Zhu Jiu Sichuan Jian Nan Chun (Group) Байжиу 3,87 4,15 7% Локална
54 ingzhi Baigan Shandong JingZhi Distillery Байжиу N/A 4,12 0% Локална
55 Yeni Raki Diageo Анасонови напитки 3,90 4,10 5% Локална
56 Havana Club Pernod Ricard Ром 3,77 3,84 2% Глобална
57 Grey Goose Bacardi Водка 3,65 3,79 4% Глобална
58 Jameson Pernod Ricard Уиски - Ирландско 3,17 3,78 19% Глобална
59 Svedka Constellation Brands Водка 3,41 3,69 8% Локална
60 Malibu Pernod Ricard Ликьори 3,40 3,68 8% Глобална
61 Kanoka Asahi Breweries Сиошу 3,84 3,59 -7% Локална
62 Dreher Gruppo Campari Бренди - Бразилско 3,50 3,57 2% Локална
63 Blenders Pride Pernod Ricard Уиски - Индийско 2,82 3,46 23% Локална
64 Skyy Gruppo Campari Водка 3,35 3,45 3% Глобална
65 Stolichnaya SPI Group Водка 3,12 3,32 6% Глобална
66 Old Admiral Radico Khaitan Бренди - Индиийско 2,99 3,24 8% Локална
67 Dewar’s Bacardi Уиски - Шотландско 3,27 3,19 -2% Глобална
68 Finlandia Brown Forman Водка 2,96 3,10 5% Глобална
69 Gold Riband United Spirits Уиски - Индийско 2,25 3,07 36% Локална
70 Sauza Beam Текила 3,02 3,01 0% Глобална
71 Daigoro Asahi Breweries Сиошу 3,74 2,93 -22% Локална
72 Director’s Special Black United Spirits Уиски - Индийско 2,88 2,92 1% Локална
73 McDowell’s Green Label United Spirits Уиски - Индийско 2,53 2,92 15% Локална
74 William Peel Belvédère Уиски - Шотландско 2,50 2,90 16% Локална
75 Campari Gruppo Campari Горчивка 2,80 2,87 3% Глобална
76 Sobieski Belvédère Водка 3,05 2,80 -8% Глобална
77 Seagram’s Pernod Ricard Джин 2,93 2,77 -6% Регионална
78 Russian Standard Roust Водка 2,50 2,60 4% Глобална
79 Aperol Gruppo Campari Горчивка 1,95 2,55 31% Регионална
80 Kakubin Suntory Уиски - Японско 2,79 2,50 -10% Регионална
81 Bell’s Diageo Уиски - Шотландско 2,40 2,50 4% Глобална
82 Label 5 La Martiniquaise Уиски - Шотландско 2,27 2,50 10% Глобална
83 Zubrowka Biala CEDC Водка N/A 2,45 0% Локална
84 Eristoff Bacardi Водка 2,27 2,41 6% Глобална
85 Seagram’s 7 Crown Diageo Уиски - Американско 2,50 2,40 -4% Регионална
86 Beefeater Pernod Ricard Джин 2,33 2,39 3% Глобална
87 Contessa Radico Khaitan Ром 2,37 2,36 0% Локална
88 Bombay Bacardi Джин 2,15 2,32 8% Глобална
89 William Lawson’s Bacardi Уиски - Шотландско 1,69 2,29 36% Глобална
90 Kinmen Kaoliang Kinmen Kaoliang Liquor Байжиу 2,15 2,27 6% Локална
91 Absolwent CEDC Водка 2,80 2,20 -21% Локална
92 Ketel One Nolet Spirits Водка 2,00 2,20 10% Глобална
93 Istynna Olimp Corp Водка 1,63 2,18 34% Локална
94 Old Cask United Spirits Ром 2,11 2,15 2% Локална
95 Magic Moments Vodka Radico Khaitan Водка 1,82 2,15 18% Локална
96 Glen’s Glen Catrine Водка 2,10 2,10 0% Локална
97 Tanqueray Diageo Джин 2,00 2,10 5% Глобална
98 Black Velvet Constellation Brands Уиски - Канадско 2,07 2,08 1% Регионална
99 Teacher’s Beam Уиски - Шотландско 1,89 2,05 9% Глобална
100 Belalco Belalco (Brestv Likerovodochny Zavod) Водка 2,03 2,03 0% Локална
101 Old Port Rum Amrut Distilleries Ром 1,82 2,01 10% Локална
102 Yamskaya CEDC Водка 2,61 2,00 -23% Локална
103 Parliament CEDC Водка 2,40 2,00 -17% Регионална
104 Lubelska Stock Spirits Group Ликьори 1,50 2,00 33% Локална
105 Southern Comfort Brown-Forman Ликьори 2,14 1,97 -8% Глобална
106 Clan Campbell Pernod Ricard Уиски - Шотландско 1,76 1,96 11% Регионална
107 Zhuravli CEDC Водка 2,15 1,95 -9% Локална
108 Canadian Club Beam Уиски - Канадско 1,92 1,93 1% Глобална
109 Muginoka Suntory Сиошу 1,66 1,92 16% Локална
110 Patrón Tequila Patrón Spirits Текила 1,76 1,88 7% Глобална
111 Martell Pernod Ricard Бренди - Коняк 1,75 1,86 6% Глобална
112 Prime Olimp Corp Водка 1,60 1,85 16% Локална
113 Black Nikka Asahi Breweries Уиски - Японско 1,75 1,84 5% Регионална
114 Montilla Pernod Ricard Ром 1,80 1,75 -3% Локална
115 Kahlúa Pernod Ricard Ликьори 1,70 1,72 1% Глобална
116 100 Pipers Pernod Ricard Уиски - Шотландско 1,73 1,71 -1% Глобална
117 White Mischief United Spirits Водка 1,87 1,70 -9% Локална
118 Cacique Diageo Ром 1,70 1,70 0% Регионална
119 1906 Stock Spirits Group Водка 1,70 1,70 0% Локална
120 Aguardiente Nectar Empresa de Licores de Cundinamarca Агуардиенте 1,51 1,70 12% Локална
121 Hakata No Hana Oenon Holdings Corp Сиошу 0,89 1,70 91% Локална
122 Big Man Oenon Holdings Corp Сиошу 2,11 1,69 -20% Локална
123 Burnett’s Vodka Heaven Hill Водка 1,52 1,68 11% Локална
124 Choya Choya Umeshu Co Ликьори N/A 1,67 0% Локална
125 Haoma Kokshetauminvody Водка 1,37 1,67 22% Локална
126 Canadian Mist Brown-Forman Уиски - Канадско 1,75 1,66 -6% Локална
127 Romanov United Spirits Водка 1,59 1,63 3% Локална
128 Madira XXX Tilaknagar Industries Ром 1,28 1,62 27% Локална
129 Buchanan’s Diageo Уиски - Шотландско 1,40 1,60 14% Регионална
130 Myagkov SY Group Водка 1,58 1,59 1% Регионална
131 Signature United Spirits Уиски - Индийско 1,32 1,56 18% Локална
132 Wyborowa Pernod Ricard Водка 1,83 1,51 -18% Глобална
133 Cïroc Diageo Водка 0,90 1,50 67% Локална
134 Pridvinye Vitebsky Likerovodochny Zavod Водка 1,42 1,48 4% Локална
135 Three Olives Proximo Spirits Водка 1,40 1,48 5% Локална
136 Mugi Zakari Oenon Holdings Corp Сиошу 1,78 1,45 -19% Локална
137 Bagpiper Rum United Spirits Ром 1,45 1,45 0% Локална
138 Pastis 51 Pernod Ricard Анасонови напитки 1,27 1,44 13% Регионална
139 Zolodkowa Gorzka Stock Spirits Group Водка 1,80 1,40 -22% Локална
140 UV Vodka Phillips Distilling Водка 1,06 1,40 33% Локална
141 McDowell’s VSOP United Spirits Бренди 0,64 1,40 119% Локална
142 Klimgrad Klimovichsky Likerovodochny Zavod Водка 1,16 1,37 18% Локална
143 SirEdward’s Bardinet Уиски - Шотландско 1,19 1,35 13% Глобална
44 Royal Challenge United Spirits Уиски - Индийско 1,16 1,35 16% Локална
145 Courvoisier Beam Бренди - Коняк 1,20 1,34 12% Глобална
146 Paul Masson Grande Amber Constellation Brands Бренди - Американско 1,36 1,31 -4% Локална
147 Evan Williams Heaven Hill Уиски - Американско - Бърбън 1,29 1,30 1% Локална
148 Amarula Distell Group Ликьори 1,20 1,30 8% Глобална
149 Akvadiv Akvadiv Водка 1,21 1,30 7% Локална
150 Gorbatschow Henkell & Söhnlein Водка 1,40 1,28 -9% Локална
151 Radamir Gomelsky Likerodovochny Zavod Водка 1,20 1,24 3% Локална
152 Amaro Ramazzotti Pernod Ricard Горчивка 1,23 1,22 -1% Регионална
153 El Jimador Brown-Forman Текила 1,19 1,21 1% Локална
154 Gordon’s Diageo Водка 1,30 1,20 -8% Регионална
155 Appleton Jamaica Rum Wray & Nephew Ром 1,16 1,20 4% Глобална
156 Maker’s Mark Beam Уиски - Американско - Бърбън 1,03 1,18 15% Локална
157 Christian Brothers Heaven Hill Бренди - Американско 1,18 1,15 -3% Локална
158 Clan MacGregor William Grant & Sons Уиски - Шотландско 1,15 1,14 -1% Регионална
159 Nemanoff Grodneskyu Likerovodochny Водка 1,05 1,11 5% Локална
160 Bols CEDC Водка 1,60 1,10 -31% Регионална
161 Seagram’s VO Diageo Уиски - Канадско 1,10 1,10 0% Регионална
162 Slavyanskaya Jupiter OOO Водка 1,20 1,10 -8% Локална
163 Wild Turkey Gruppo Campari Уиски - Американско - Бърбън 0,99 1,10 11% Глобална
164 Capel Cooperativa Agricola Pisquera de Elqui Писко 1,07 1,08 1% Локална
165 Orloff Pernod Ricard Водка 1,02 1,08 6% Локална
166 Carew’s Dry United Spirits Джин 0,79 1,08 37% Локална
167 Silver Cup Brandy Amrut Distilleries Бренди - Индиийско 0,66 1,06 61% Локална
168 Gosudarev Zakaz SY Group Водка 1,17 1,06 -10% Локална
169 Soplica CEDC Водка 1,32 1,05 -21% Регионална
170 DYC Beam Уиски - Испанско 1,17 1,04 -11% Локална
171 Poliakov La Martiniquaise Водка 0,85 1,04 22% Глобална
172 Zubrowka CEDC Водка 1,18 1,03 -13% Регионална
173 Glenfiddich William Grant & Sons Уиски - Шотландско - Сингъл малц 0,95 1,03 8% Глобална
174 Starogardzka Belvédère Водка 1,50 1,02 -32% Локална
175 Luksusowa Pernod Ricard Водка 1,14 1,02 -11% Локална
176 Kamchatka Beam Водка 1,05 1,02 -3% Локална
177 John Exshaw United Spirits Бренди - Индиийско 1,28 1,01 -21% Локална
178 Old Adventurer United Spirits Ром 1,05 1,01 -4% Локална
179 Aristocrat Heaven Hill Водка 1,01 1,01 0% Локална
180 Blue Riband United Spirits Джин 1,13 1,00 -12% Локална
181 Zubr Stock Spirits Group Водка 0,90 1,00 11% Локална
* Ypioca Grupo Ypioca Кашаса 6,89 N/A - Локална
* Rémy Martin Rémy Cointreau Бренди - Коняк 1,65 N/A - Глобална
* Bols range Lucas Bols Ликьори 1,40 N/A - Глобална
11 Август 2012 / 15:02
автор: bgBarman.bg

Последно в Анализи

Щрихи от Уиски Фест 2014 — Част 1

Публикувано на 2014-11-11 13:24:39

Измина малко повече от седмица от края на Уиски Фест София 2014, но за много от нас, активно следящи трендовете в алкохолната индустрия, това събитие за пореден път, остави дълбоки следи и много положителни емоции. За мен, както и за много от посетителите, феста предостави невероятна възможност да опитаме нови продукти и да се запознаем с последните тенденции при тази изключително динамично развиваща се категория на високоалкохолните напитки.

В следващите редове ще намерите анализ и картина на пазара на уиски в България, както и моите лични впечатления и споделени емоции.

България не стои никак добре, по консумацията на алкохол, в сравнение с другите страни

Публикувано на 2014-05-16 11:44:03

Както се вижда на картата, направена от Световната здравна организация (СЗО), само руснаците и техните съседи пият повече, от нас. Консумацията на алкохол в България е между 10 и 12 литра на глава от населението (15 — годишна възраст и нагоре, в литри чист алкохол). Това по, груби изчисления, прави по една голяма ракия на ден, за всеки над 15 годишна възраст. Португалия, Гренада, и Андора също се класира в най-високата категория с повече от 12.5 литра.

До 2020 година, продажбите на ирландско уиски ще се удвоят

Публикувано на 2014-02-09 17:43:50

Продажбите на ирландско уиски се очаква да се удвои до 2020 г., благодарение на 11 — те нови дестилерии, които ще влеят продукция през следващите няколко години.

Каберне Совиньон е най-широко разпространения сорт в света

Публикувано на 2014-01-06 23:45:12

Каберне Совиньон (Cabernet Sauvignon) е най-широко засаждания сорт грозде, през последното десетилетие в света, сочи неотдавнашно проучване на Университета на Аделаида.

Текила ще продължи да поскъпва поне още пет години

Публикувано на 2013-11-19 19:35:12

Кризата за агаве, която през последните десетина години вдигна цената на текилата с приблизително 500%, вероятно ще продължи поне още пет години, е заявил пред Drinks International, Хесус Ернандес, майстор дестилатор на Olmeca.

Кои са най-продаваните марки алкохолни напитки в света за 2012 година?

Публикувано на 2013-05-20 12:47:24

Euromonitor International публикува ежегодната си класация The Millionaires’ Club, съставена въз основа на финансовите резултати на компаниите за 2012 година. Вижте кои марки са на върха на класацията.

Пет мита за уискито

Публикувано на 2013-04-23 13:41:39

Уискито е едно от най-обичаните отлежали питиета. Затова около него се реят много митове, които обикновено създават грешна представа у незапознатите с материята. Въпреки че може да научите всичко за уискито от нашата енциклопедия, зачекнахме няколко често дискутирани по масите теми.

Johnnie Walker вече не е № 1 уиски по продажби в света.

Публикувано на 2013-04-13 20:26:03

Johnnie Walker (Джони Уолкър) беше свалено от върха на категорията уиски, според ежегодната класация на Drinks International «The Millionaires’ Club 2013», след като марката на United Spirits, McDowell’s No.1 (Макдауъл No.1) продаде повече бутилки през 2012 г.

Къде се пие най-много шотландско уиски?

Публикувано на 2013-04-12 11:09:06

Scotch Whisky Association (SWA), публикува подробности за най големите световни пазари за износ на скоч, по обем и стойност.

Най-продаваните марки алкохолни напитки за 2012

Публикувано на 2013-03-20 10:25:19

Според анонса към ежегодната класация на Impact Databank за глобалните продажби на дребно на 100 — те марки спиртни напитки показва, че марката шотландско уиски Johnnie Walker и нейния собственик, Diageo, стоят далеч над конкуренцията.

Специалистите съветват да се инвестира във вина от Бургундия и Бордо

Публикувано на 2013-01-04 12:13:06

Финансови, инвестиционни и др. експерти, препоръчват купуването на вина от Бордо и Бургундия. Благодарение на способността им да се развиват и стават по-добри с годините, продуктите на известните френски региони имат дългосрочната перспектива да ви донесат печалба.

Рапърът Jay-Z изхарчи £ 250 000 в бар на Нова година

Публикувано на 2013-01-02 23:07:12

Американският рапър Jay-Z е съобщил, че платил сметка от £ 250 000 в бар, след купон с в навечерието на Нова година.

Глобалните продажби на премиум спиртни напитки, само напред и нагоре

Публикувано на 2012-11-13 13:34:08

Пазарният сегмент на премиум и премиум+ спиртни напитки (€ 15.00 +) ще бъде най-бързо развиващия се от всички през следващите пет години, според проучване на IWSR (International Wine & Spirit Research).

Идва края на промоциите

Публикувано на 2012-10-04 22:59:53

Алкохолната индустрия трябва да засили иновациите, да спре промоциите и да се приготви за още пет болезнени години, преди растежа да се засили, заключиха видни икономисти и водещи мениджъри на годишната конференция на WSTA.

60% от покупките на уиски се определят от вида на опаковката

Публикувано на 2012-10-04 17:53:02

Ново проучване е показало, че около 60% от покупките на малцово уиски по света са направени като подаръци - и поради това купувачите са по-взискателни към опаковката на бутилката, отколкото към съдържанието й.

Търсенето на луксозни спиртни напитки набира инерция

Публикувано на 2012-08-05 16:25:58

Глобалният ръст на потреблението на «премиум и нагоре»* спиртни напитки през 2011 г., изпреварва това на стандартните (непремиум сегмента), като по този начин поддържа силен растеж на обемите, наблюдавани през 2010 г. и бурно израстване по отношение на стойността.

50 — те най-стойностни марки алкохолни напитки в света за 2012 година

Публикувано на 2012-07-22 22:48:48

Кои търговски марки, в света на алкохолните напитки, имат честа и силата да попаднат в най-престижната класация на Brand Finance — най-голямата независима организация за оценка стойността на активите на компаниите?

Очаква се цената на шампанското драстично да се увеличи

Публикувано на 2012-06-25 14:09:42

Според наблюдатели, производителите на шампанско постепенно възвръщат продажните си обеми до нива от преди кризата. Въпреки това е твърде рано да се похвалят с успехите си, тъй като в близко бъдеще цената на шампанско най-вероятно ще се изстреля нагоре и никой не знае как пазара, би реагирал на това.

От Енциклопедията…

Тайнства и мистерии под димящите шотландски пагоди

Производство на шотландско малцово уиски

Пагодите (комините) на дестилерията  Glenfiddich
1345030442 / twitter: @bgbarman

По дефиниция шотландското сингъл малцово уиски е продукт на една единствена дестилерия. То не може да бъде миксирано с уискита от други дестилерии. Различията между отделните марки се дължи, не само на тереора и традициите на регионите и подрегионите в страната, но и на уменията на технолозите и специфичните особености при производството им. Както се досещате освен че са съществени, те са и много. Следващите редове ще ви въведат в тайнствата при производството на шотландското сингъл малц уиски.

Конякът бро е много яко питие!

Съвременният пазар на коняк

Снуп с чаша коняк
1345101862 / twitter: @bgbarman

В началото 21 век американските рапъри издигнаха лозунга: «Grape spirits against grain spirits». Те все повече изоставят уискито — «злото», което пият белите. В замяна на това, със завиден ентусиазъм те се наслаждават на отново модерното питие — коняк.

Въведение към вината на Италия

Изглед на лозови насаждения в Пиемонт Италия
1388872130 / twitter: @bgbarman

В миналото античните гръцки преселници и колонизатори нарекли земите на днешна Италия «Оенотрия», което в превод означава «Земята на виното». От тогава до днес, нейните жители са отдадени на виното, а тя все още продължава да е страната произвеждаща най-голямото количество от гроздовия еликсир.

реклама Whiskey Fest 2019
лимонов туист кора лимон

Лимонов туист

Лимонов туист

Лимоновият туист е стандартна гарнитура (украса) към коктейли и смесени напитки, и представлява изрязана лента от цитрусова кора, която освен че допринася за добрия им външен вид е и важна съставка, добавяща вкус и аромат.