Идва края на промоциите
Алкохолната индустрия трябва да засили иновациите, да спре промоциите и да се приготви за още пет болезнени години, преди растежа да се засили, заключиха видни икономисти и водещи мениджъри на годишната конференция на WSTA.
Докато миналата година конференция беше фокусирана върху здравето и отговорността при търговията, с основен говорител Андрю Ланси, тогавашния министър на здравеопазването на Великобритания, тази година темата се концентрира върху бизнеса.
Ник Хайд, председател на WSTA и на отдела вина за Европа в Diageo, заяви:
«Настоящата бизнес среда е толкова трудна, колкото мога да си спомня, и за съжаление паметта ми датира от доста отдавна. Аз не мисля, че мога да си спомня време, по-заплашително, по-сложно и по-променливо. Това е наистина сложен микс от политика и икономика. »
Специалния гост Сър Хауърд Дейвис, водещ икономист и председател на FSA, разведри настроението, когато излезе на сцената пред кафе-паузата и каза:
«В края на тази сесия, мисля, че ще се нуждаете от алкохолна напитка, а не от кафе, но мисля, че в WSTA, това може да се уреди. »
Той продължи своето изказване с това, че икономиките на САЩ и Германия са се върнали обратно към състоянието си преди икономическия колапс през 2007, но Великобритания е все още с 4% под тези нива и продължава да пада.
«Трябва да бъдем 12%, над това, което бяхме през 2007 г., така че това е всъщност 16% назад», допълни той.
Той добави също, че икономиката ще се движи леко настрани в продължение на пет години, преди да подобри.
Водещите фигури в промишлеността, споделиха своите идеи за това как да се постигне растеж в среда с нисък ръст.
Ключови точки, които засегнаха включват спиране на промоциите, откриване на пазарни ниши и бутане на иновациите.
Алисън Левет, главен изпълнителен директор на Entoria, заяви: «Мисля, че от гледна точка на доставките, индустрията плаче за консолидация.»
«Потребителите усещат натиск върху портфейлите си, и те ще продължават да очакват намаления на цените на виното — цени, с 1% или 2% марж. Някои от нашите сделки са се понижили до 0.5% марж.»
«Супермаркетите търсят все повече сделки, но това вече става невъзможно.»
«Ако ние продължаваме да действаме всеки на своя малък остров, никога не няма да сложим край на тези сделки.»
«Мисля, че като индустрия, ние трябва да преминем от ниски цени към стойности диктувани от опита.»
Глен Катън, управляващ директор вина в Laithwaite, заяви: «Промоции не са добри за никого, но това е като да шофираш ударен.»
«Търговците на дребно и доставчиците трябва да се съберат и да инвестират в купувачи с по-добър опит»
Денис О Флин, управляващ директор на Pernod Ricard за Великобритания, добави: «Промоционална дейност е възнаграждаване на нелоялност. Ние преразглеждане нашето ниво на промоциите на текуща база и добавянето на стойност обратно на пазара.»
«Ние виждаме себе си като играчи в премиум сектора».
По темата за маркетинг и иновации, Катън каза: «Не можете да си залепен в средата, защото ще умреш и ще бъдеш наказан.»
«Трябва да се разграничаваш, по начин който е значим.»
«Дните на масовия маркетинг са вече мъртви.»
«Потребителите са по-интелигентни и имат по-голям избор.»
«Ние реагирахме бавно на тенденциите и сега сме в процес на трансформиране на нашия бизнес модел, с акцент фокусиран върху лоялността.»
«Ние се опитваме да извисим самата категория, а не просто да увеличим делът си в нея».
Денис О Флин каза още: «Как работим в среда на по-слаба икономика? Трябва да се погледнете на нещата като диференциация.»
«Ние трябва да се насочим към 30 — 35 годишните, които имат най-голямо влияние, и също така трябва да направим повече, за хората над 50 години, които имат пари.»
«Ние трябва да са насочени към различни групи отделно чрез фрагментацията и пазарните ниши. Цифрите ще дойде точно от това.»
«Ние трябва да натиснете иновациите, но не на всяка цена. Това е начин на диференциация, който е все по-важно да се използва, за да се стимулира растежа в индустрията.»