Коктейлна черешка

Коктейлната череша е една от най-популярните гарнитури, използвана за украса. С наситен цвят и винаги изящно лъскава тя е завършващия елемент, добавящ щипка класа към всяка напитка, коктейли или десерт.

Две мараскино череши

Коктейлната череша е една от най-популярните гарнитури, използвана за украса. С наситен цвят и винаги изящно лъскава тя е завършващия елемент, добавящ щипка класа към всяка напитка, коктейли или десерт.

Може да ги намерите в различни забавни цветове и странни вкусове, но класиката, дала израза «черешката на тортата», винаги ще си остане червената, с вкус на «мараскино» череша.

«Коктейлна череша» или «Мараскино череша»? Кое от двете наименования е по-правилно да използваме?

В практиката и двете се отнасят за едно и също нещо, но ако вникнем в историята, ще разберем, че това не е точно така.

Малко история

Пра-пра-пра-пра-пра-бабата на познатите Ви мараскино череши е малък, кисел, почти черен на цвят плод на сорт череша, растяла свободно в областта Далмация, днешна Хърватия.

Преди няколко стотин години, не е имало добър и ефикасен начин за запазване на плодовете освен разбира се превръщането им в плодови брендита и ликьори. Историята разказва как италианците първи започнали да киснат черешите в солената морска вода и след това да ги консервират в ликьор мараскино, приготвен от плода, в едно с костилките и дръжките, на черната мараскино череша. Така се ражда понятието и продукта «мараскино череша». През годините, тези череши привлекли вниманието, на европейската аристокрация като вкусно лакомство. Постепенно сладките пияни череши, достигнали до всички кътчета на вече широкия свят, но понеже се произвеждали само в Италия, те били доста скъпи.

Името на човека създал съвременната мараскино череша е Ърнест Уайгант (Ernest H. Wiegand) професор в Държавния университет на щата Орегон (САЩ). Той посветил 6 години (през 1920 — те и 30 — те години на миналия век) в научни разработки, за да открие начин за консервиране на черешите без добавянето на алкохол. Целта на Уайгант била да подпомогне фермерите да консервират тяхната черешова продукция, и да ги направи конкурентноспособни на разрастващия се пазар на мараскино. Така той разработил процес, в който като начало, плодове се накисвали в саламура съдържаща калциеви соли. Този процес не се различавал много от метода, който използвали италианците, в миналото, затова съвременните коктейлни череши, които използваме днес в напитките си, въпреки че нямат нищо общо с мараскино черешите от миналото, продължават да се наричат така.

Обработка и консервиране на съвременните «мараскино череши».

Съвременните мараскино череши, обикновено се правят от леко обагрени или бели сладки сортове череши. След постъпване в цеха, черешите се измиват, след което им се отделят костилките, а в повечето случаи и дръжките. Като начало на процеса на преработка те се накисват в саламура, обикновено съдържаща серен диоксид и калциев хлорид, която способства за избелването на плода и премахването на естествените аромати. Следващия етапи включва киснене в продължение на около месец в захарен сироп, оцветяване и ароматизиране. Оцветяването и ароматизирането се постига чрез добавка, на изкуствени оцветители и аромати за храна, директно в сиропа. Червените на цвят коктейлни череши обикновено са ароматизирани с масло от горчиви бадеми или друг подобен аромат (отговарящ на вкусът на оригиналния ликьор мараскино), а зелените с ментова есенция.

Модерната мараскино череша, благодарение на своите изкуствени подсладители и оцветители, е по скоро черешова бонбона и макар и да не добавя много вкус към питието, веднага след последната глътка, клиентите доста често се наслаждават на сладостта й. Затова ако използвате коктейлни череши без дръжки винаги ги пробождайте с коктейлна клечка, за да има как да се поднесат към устата.

Сами разбирате, че съвременните лъскави и ярко оцветени череши са доста химически третирани. Все повече хора, в последно време обаче, се връщат назад и търсят старите мараскино череши, тези получени по естествен път и без изкуствени добавки. Те все още съществуват и се произвеждат. За да сте сигурни, че купувате «естествени череши мараскино», търсете по етикетите надписи от рода на: «без изкуствени оцветители», «без консерванти», или «без червена боя».

автор: bgBarman.bg

Гарнитури и декорации

Лимонов туист

лимонов туист кора лимон
1374054091

Лимонов туист

Лимоновият туист е стандартна гарнитура (украса) към коктейли и смесени напитки, и представлява изрязана лента от цитрусова кора, която освен че допринася за добрия им външен вид е и важна съставка, добавяща вкус и аромат.

Коктейлни маслини

три коктейлни маслини
1374054091

Може би поради факта, че Сухото Мартини (Dry Martini) е най-популярният коктейл на всички времена, повечето бармани и миксолози по света са на мнение, че маслините оглавяват върха на класацията на коктейлните гарнитури.

Коктейлна черешка

Мараскино череша
1358539922

Коктейлната череша е една от най-популярните гарнитури, използвана за украса. С наситен цвят и винаги изящно лъскава тя е завършващия елемент, добавящ щипка класа към всяка напитка, коктейли или десерт.

Резен портокал

резен портокал
1348657190

Може би, защото портокаловият сок е най-често използваната безалкохолна съставка при приготвянето на коктейли, съвсем естествено резените портокал да са най-употребяваната основа за гарнитури, за тяхната украса.

Резен Лайм

Клинче лайм
1348602988

Със своя прекрасен аромат и искряща свежест, резените от лайм са не само подходяща основа за гарниране на коктейли, но и чудесна добавка към почти всеки миксер.

Резен Лимон

лимонов резен на клин
1348656442

Със слънчевия си цвят и свеж аромат, лимоновите резени, не само изглеждат добре като гарнитура на коктейли, миксирани напитки и десерти, но и ухаят прекрасно. В много от случаите, те са тайна добавка и завършващ елемент на стотици рецепти.

Венец от сол

Правене на венец от сол
1348669652

Венецът от сол по ръба на чашата освен, че придава декоративен елемент на самата чаша, допринася и за допълнителното овкусяване на коктейла. Някои коктейли като Маргарита направо си плачат за това.

Горски плодове

Горски плодове 330-330
1348832332

Под горските плодове обикновено отнасяме всеки малък плод, на който липсват семки и костилки и може да се яде цял. Те са свежи, ароматни, полезни за паметта и много вкусни — чудесен акцент при гарниране на всеки коктейл, миксер или десерт!

Резен грейпфрут

клинче, резен грейпфрут
1348905518

Неподправено сладък и с приятна горчивина, сочен, вкусен и много полезен, грейпфрутът е един от най-обичаните цитрусови плодове, а гарнитурите за коктейли приготвени от него, пленяват със искряща утринна свежест.

Резен банан

резен банан малка
1350507163

Обелени, нарязани и набучени на клечка или заедно с яркожълтият си дебел елек, гарнитурите от банани са сред най-често използваните при гарнирането на коктейли и десерти.

Резен ананас

Клинч резен ананас
1348919820

Много сочни и с прекрасно усмихнат жълт цвят, гарнитурите от ананас са чудесен избор за всеки тропически коктейл и като запазена марка за, хита на Карибите, Пина Колада.

Ментови листа

връх мента ментови лис
1348923292

Тази билка е известна и се използва от незапомнени времена. Винаги е свързваме със свежестта и релакса, но освен това тя ни дава приятен наситено зелен и ароматен контраст при гарниране на коктейли.

Зърна кафе

Три зърна кафе 330-330
1348944626

Някои смятат, че трите кафени зърна, сервирани като гарнитура на чашата със самбука, са символ на здраве, богатство и щастие.

Захар

кафява и бяла захар
1349021372

Ако търсите лесен, ефектен и почти винаги подходящ начин да гарнирате своя коктейл използвайте захар.

Шоколад

шоколадово блокче 330-330
1349102591

Гладък, сладък, изкушаващо вкусен и обичан от всички, шоколадът е винаги подходяща гарнитура към десерти и коктейли.

Резен ябълка

резен червена ябъка
1374054091

Ябълката е често използван плод за гарниране на коктейли. Тя е твърда, сочна, с наситени цветове и позволява от нея да се приготвят всякакви красоти.

Сметана

бита сметана 1
1358539836

Някои свързват сметаната с много калории, други с вкусни и съблазняващи десерти, трети имат еротични фантазии, а ние тук ще говорим за декориране на коктейли.

реклама Whiskey Fest 2019
Рекламна кампания на Амстел

Реклама на Amstel подканва да изживеете своите моменти, вместо да ги споделяте в социалните мрежи

Глобалната рекламната кампания на холандската марка бира, Amstel, изработена от българската агенция NEXT-DC, разказва съвременната действителност в заведенията, където всеки е потънал в своята работа или просто разцъква в социалните мрежи, използвайки мобилни устройства.