The Famous Grouse®

Шотландско Уиски | The Edrington Group Limited | Обединено кралство Великобритания

Основни продукти на марката Феймъс Граус

Създадена през далечната 1896 г., днес The Famous Grouse (Феймъс Гроус) е най-продаваната марка блендиран скоч в Шотландия.

Освен, че е лидер на шотландския пазар, марката е втора по продажби във Великобритания, шеста в категорията блендиран скоч и 32 — ра сред всички високоалкохолни напитки в света. В бленда на The Famous Grouse влизат едни от най-именитите шотландски сингъл малц уискита, като Highland Park и The Macallan.

История на The Famous Grouse

Началото

Историята на The Famous Grouse ни връща повече от 200 години назад, когато през 1800 година в град Пърт, Шотландия, търговец на име Матю Глоаг създава своята компания Matthew Gloag & Son. В началото на XIX век уискито все още е нелегална стока и Глоаг търгува основно с бакалски провизии и вино. В самото начало той е просто един добър и почтен търговец, който няма никаква представа, че съдбата му е отредила да посее семената на един от на-значимите брандове в историята на шотландското уиски.

През 1823 год. е приет «Закона за акцизите». Данъкът върху дестилация на уиски става 10 лири на година, плюс минимална ставка за галон уиски. Налогът е поносим и след повече от 150 години контрабандно производство дестилериите излизат на светло. Уискито тръгва свободно към градовете.

Бакалията на Матю Глоаг

Подобно на повечето търговци и Matthew Gloag & Son, в лицето на Матю Глоаг и неговият син Уилам, започват да търгуват с уиски. Търсенето на уиски е голямо, но малцовото, което те изкупували от шотландските дестилерии било прекалено тежко за свикнала с фините френски коняци градска клиентела. Това обаче е на път да се промени.

През 1830 г., ирландеца Ейниъс Кофи (Aeneas Coffey) патентова Coffey Patent Still, дестилатор, позволяващ непрекъснат процес на дестилация. Скоро в Шотландия заработват десетки колонни дестилатори и на пазара се появява уиски, което e с висок алкохолен градус и с много леки ароматни характеристики.

Матю Глоаг и неговия син са от първите в бизнеса, които започват да смесват леките зърнени дестилати с наситените с аромат малцови уискита.

Първият истински вкус на славата, семейство Глоак опитва през 1842 г., когато са поканени да изберат и доставят напитките за пиршеството по случай първото посещение на Нейно Величество Кралица Виктория в кралския дворец Скоун в Пърт. Това е особено голяма чест и начало на нов етап в историята на семейният бизнес.

Създаване на марката The Famous Grouse

През 1860 г., Синът на Матю Глоаг, Уилям поема управлението на компанията и концентрира бизнеса изцяло към търговията с блендирани уискита. Под неговото ръководство компанията значително се разраства, но истинският успех идва, когато той е наследен от своя племенник Матю (носещ името на своя дядо). Матю, който до това време работи в Бордо, има усет към добрия вкус. За да отговори на търсенето на качествено уиски от нарастващия брой заможни и претенциозни викториански туристи, той решава да създаде специален бленд.

Стар постер на Феймъс Гроус уиски

Матю Глоаг притежава талант и умение да смесва уискита с различни характеристики. Той познава вкуса на висшата класа и наистина знае какво иска тя. Историята на марката мълчи, за това колко време му е отнело. Това, което знаем със сигурност е, че през 1896 година се ражда The Grouse Brand. Вместо да му даде своето име, както правят повечето известни търговци на уиски, той го кръщава на емблематичната за Шотландия червена яребица. Първото изображение на птицата, от етикета на уникалното уиски на Матю, е нарисувано от неговата дъщеря Филипа.

Специалната комбинация от внимателно подбрани фини зърнени уискита и високопланински малц се характеризира със запомнящ се вкус и уникален букет от аромати. The Grouse Brand веднага става изключително популярно в областта. Всъщност, то става толкова популярно, че Матю решава да добави думата «famous» (известен) към името му. Така през 1905 г. се ражда марката The Famous Grouse.

Нарастване популярността на марката

В началото на миналия век, The Famous Grouse е толкова успешен бранд, че компанията има нужда от нов дом. За целта Матю Глоаг започва изграждането на специално предназначена за целта сграда, с нови производствени мощности, наречена Bordeaux House. През 1907г., цялото производство на Matthew Gloag & Son, се прехвърля на новата локация.

През следващите години компанията се развива толкова успешно, че въпреки новите производствени мощности, семейството едва се справя с нарастващото търсене на тяхното уиски.

Бордо хаус - главната квартира на Феймъс граус в миналото

След пенсионирането на Матю Глог като управител, семейната компания е поета от неговият син Матю «Уили» Глоаг. Поредният Матю от семейството се заема с разширяването на бизнеса. През 1920 — те той успява да организира, макар и малък, износ на тяхното уиски извън граница. През 1936 г. компанията построява бутилиращ цех и безмитен склад в Пърт. Въпреки разрастването на компанията и износът, по това време The Famous Grouse е, макар и силно популярна, главно локална марка уиски. Този тренд продължава до 1960 — те, когато The Famous Grouse започва да печели последователи в Глазгоу и в района на «Централния пояс на Шотландия».

Лидер на пазара в Шотландия

За разлика от много конкурентни марки, които стават публични и бързо губят своята самостоятелност, до края на 1960 — те Matthew Gloag & Son продължава да е изцяло семейна собственост. През 1970 г., управляващия по това време Матю Фредерик Глоаг и неговата съпруга почиват и семейството е изправен пред сериозен проблем като данъкът върху наследството. Сумата, която трябва да се изплати на държавата е изключително голяма и бъдещето на компанията е под въпрос. Като спасител на набралата вече силна популярност в Шотландия марка The Famous Grouse се явяват Highland Distilleries.

Бъчви с Феймъс Гроус уиски

Highland Distillers Ltd е независима шотландска компания, чийто интереси са изцяло в сферата на скоча. Те са основен доставчик на малцово уиски, използвано в бленда на The Famous Grouse още от създаването на марката и много добре знаят качеството на бленда и неговия потенциал. През 1970 г., Highland Distillers Ltd закупуват Matthew Gloag & Son.

Както споменах по-горе, по това време The Famous Grouse е известна, но сравнително малка марка за мащабите на категорията блендиран скоч. По това време Highland Distillers е една от най-големите компании в шотландската уиски индустрия. Те имат потенциала и опита да вземат един нешлифован диамант като The Famous Grouse и да го превърнат в прекрасно бижу.

Като част от семейството на Highland Distillers, само за едно десетилетие, The Famous Grouse достига продажби от 1 млн. девет литрови каси за година и се превръща в най-продаваният блендиран скоч в Шотландия.

Днес, вече повече от 30 години The Famous Grouse, продължава да е най-продаваният скоч в Шотландия.

Съвременна история

От 1980 — те години насам марката започва да заема сериозни позиции на световния пазар. Днес продажбите и се равняват на над 3 млн. девет литрови каси, което я подрежда на шеста позиция в категорията блендиран скоч. През 1984 г. марката е удостоенa с Royal Warrant.

Глентурент - домът на Феймъс Гроус

През 2002 г., процесът на създаване на The Famous Grouse е открит за широката общественост. Посетителският център в Glenturret, най-старата работеща шотландска уиски дестилерия, разкрива не само производствения процес на любимата на шотландците марка, но и историята на шотландското уиски. Веднага след откриването си посетителския център печели наградата на BAFTA. Днес това е най-посещаваната уиски локация в Шотландия.

Стремителният успех и развитие на марката е съпроводен от множество промоционални активности. Сред най-великите маркетингови идеи на марката, която моментално спечелва потребителите на международния пазар е концепцията «Personal Touch». Чрез нея The Famous Grouse дава възможност на всеки да отправи послание към свои близки, приятели и бизнес партньори, създавайки собствен етикет с послание «The Famous (избор на име)».

На 12 август, на празненството по случай 107 — мия рожден ден на марката бе напълнена най-голямата бутилка с уиски. 228 литровата бутилка, пълна с The Famous Grouse скоч, е записана в Рекордите на Гинес.

Продукти на марката

Блендовете на марката The Famous Grouse са комбинация от специално подбрани зърнени (65%) и малцови уискита. Сред имената на сингъл малцовите дестилерии доставящи уиски за рецептата изпъкват тези на Highland Park и The Macallan.

Създаден през 1896 г., основният продукт на марката, повече от 200 години е The Famous Grouse Finest Scotch Whisky. Днес този блендиран скоч се нарежда на първо място сред предпочитанията от шотландците.

Продуктите на Феймъс Гроус скоч уиски

През първото десетилетие на новото хилядолетие, марката увеличи своето продуктово портфолио с няколко уникални продукта. През август 2007 г. на пазар се появи The Black Grouse. Този специфичен, силно опушен бленд е комбинация от стандартната рецепта на марката и малцово уиски от Айла. Една година по-късно (2008), компанията ни изненада с уникален проект — The Snow Grouse. Това е първият скоч, създаден специално да се сервира ледено студен, направо от фризера.

През 2009 г, компанията започва да се цели в луксозния сегмент на блендираните скочове. Нейният представител е The Naked Grouse. Този продукт не парадира с години върху бутилката. Неговият гол е вкусът. В бленда влизат малцови уискита само от дестилериите Highland Park и The Macallan, отлежали изключително в първо пълнене бъчви от шери. Концепцията на The Naked Grouse е съдържанието на бутилката да говори само за себе си. Това е причината тя да няма етикет, а само едва доловимо релефно изображение на яребицата.

През пролетта на 2012 компанията пусна нова, по-богатата на вкусове и по-опушена, версия на The Black Grouse. The Black Grouse — Alpha е с по-голямо съдържание на малцово уиски от Айла.

Рекорд за най-голяма бутилка със скоч - Феймъс Гроус

Лятото на 2013 г., марката отпразнува дългогодишен успех със своето най-елитно, към днешна дата уиски — The Famous Grouse 40 YO. Луксозният бленд е представен в луксозна гарафа, изработена в сътрудничество с най-добрите шотландски дизайнери. От елитното четиридесет годишно уиски са напълнени само 276 гарафи.

Вижте повече за всеки един продукт на марката от линковете на бутилките!

Продукти на марката

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019

Блендирано шотландско уиски

Grant’s / Teacher's / The Famous Grouse / 100 Pipers / Antiquary / Ballantine’s / Bell's / Big Ben / Black & White / Black Bottle / Blairmhor / Buchanan's / Chivas / Clan Campbell / Clan MacGregor / Cutty Sark / Dean´s / Dewar's / Dimple & Pinch / Dunfife / Glenshire / Haig / Hedges & Butler / High Commissioner / Highland Mist / House of Stuart / Imperial / Inver House / Isle of Skye / Johnnie Walker / Justerini & Brooks (J&B) / King Robert II / Langs / Lauder's / Long John / Marshal / Moffat Springs / Monkey Shoulder / Old Parr / Old Smuggler / Parkers / Passport / Royal Salute / Scots Earl / Scottish Leader / Scottish Royal / Sir Pitterson / Something Special / The Queen's Seal / The Six Isles / The Talisman / Vat 69 / White Horse / Whyte & Mackay / William Lawson's / William Peel / Windsor Premier

Родени от стремежа към печалба

История на блендираните шотландски уискита

Пътя на джони уолкър началото
1345013164

В първите години на 19 век Шотландия е страна на постоянни промени. Високопланинските части (Highlands) са брутално разчистени от индустриализацията. Земите на селяните се превръщат в ливади за отглеждане на овце. Част от хората намират изход в градовете, а други — емигрират в Америка, Канада или Австралия. Народът се преселва около новите центрове на тежката индустрия — по богатият на въглища колан, разделящ Нископланиските (Lowlands) от Високопланинските (Highlands) части на Шотландия.

Шотландските уискита и екпертите със златни носове

Характеристика на блендираните скочове

Дегистиране на уиски
1345027428

Що е то Блендирано уиски? Отговорът на този въпрос може да бъде изключително сух и кратък като: блендираното шотландско уиски е меланж от зърнено и малцово уискита, смесени, за да се получи последователна и идентифицирана марка. Разбира се, нещата не винаги са толкова прости в света на алкохолните напитки, защото и тук и най-малките детайли имат значение.