Martini®
Винени аперитиви и ликьори | Bacardi Limited
Марката MARTINI е истинска проба италианска страст. Нейната 150 годишна история е същински пътеводител към успеха, а продуктите и се превръщат в икона, символ за тези, които обичат да живеят живота си със стил.
…
Първият етикет на марката
Началото
През 1847 четирима амбициозни мъже Агнели (Agnelli), Мишел (Michel), Ре (Re) и Баудино (Baudino) основават компания в Торино под името Distilleria National de Spirito e Vino. Те се захващат усърдно с производството на вино, вермути и ликьори. Бизнесът потръгва веднага и те скоро откриват клонове в Генуа, Каглиари и Нарбоне.
През 1860 г. Карло Ре умира, а Клементе Мишел се пенсионира. Три години по-късно през 1863 г. компанията е закупена от Алесандро Мартини (Alessandro Martini), търговец и Теофило Сола (Teofilo Sola), счетоводител. Двамата наемат експерта Луиджи Роси (Luigi Rossi), хербалист и винар като трети съдружник. Мартини за кратко работел на място известно като Bass Bar в Торино, където главен барман бил Гаспаре Кампари, създателя на изключително популярната горчивка Campari. Алесандро Мартини осъзнавал нарастващия интерес на хората към алкохолни напитки и вродения му търговски талант му подсказал, че това е неговото бъдеще.
Новите съдружници разширили закупената компания, която вече се наричала Martini Sola & Cia.
Големия успех
В Италия повечето хора пиели вино, произведено локално в техния регион — vino de tavola. В Торино пазара на вермут бил толкова пренаситен с марки, колкото и самата напитка с билки. За да преуспеят с техните продукти и тримата партньори били единодушни, че трябва да започнат да го изнасят в чужбина.
През 1867, три години след гражданската война в Америка, на пристанището на Ню Йорк пристигат първите 100 каси с вермут.
Благодарение на коктейла Мартини, едно от най-великите американски изобретения, продажбите на вермутитие с марка Martini надминават 300 000 каси годишно.
По идея на Роси, производството се премества в Песионе (Pessione), на 20 км. югоизточно от Торино, точно на пътя на железопътната линия Торино — Асти — Геноа. Това е голямо предимство, що се отнася до доставката на суровина от винения регион Монферато и експортирането на продукцията от пристанището на Генуа. Главния център на компанията се намира там и сега. Компанията се възползва от новата си локация до железопътната линия и започва усилен износ на вермут и пенливи вина в Европа, Азия и Африка.
През следващите 10 години компанията си извоюва завидна репутация, а продуктите и печелят медали на всички престижни форуми Дъблин (1865), Париж (1867), Виена (1873), Филаделфия (1876).
След смъртта на Сола, компанията се преименува на Martini & Rossi и бележи възход, благодарение на четиримата синове на Роси. До края на 19 век те превръщат тяхната марка вермут в най добрата експортна стока на Италия и отварят клонове в Буенос Айрес (1884), Женева (1886) и Барселона (1893). Най-големия син, Теофило Роси, прави забележителна политическа кариера, от кмет на Торино до министър на индустрията и търговията на Италия. Той създава глобалната пазарна политика на компанията.
Марката днес
Един от най-популярните рекламни постери на марката е La Dama Bianca (жената в бяло) e изработен от известният художник Марчело Дудович. Култовия плакат, един от символите на съвремието, подкрепя дебюта на MARTINI Bianco през 1910 г.
През Втората световна война марката претърпява значителни поражения в международен план, но четирите фабрики, които работят основно през периода 1930 до 1970 година успяват за кратко време да възстановят загубите.
Martini & Rossi започва да диверсифицира своето портфолио и да изкупува изби из цяла Европа.
През 1977 г. компанията взима важно решение и групира всички международни клонове под една шапка — General Beverage Corporation. През 1993 година, се обединява с Bacardi Ltd, и двете образуват Bacardi — Martini Group.
Тази малка в миналото компания, която започва своята основна дейност в Торино през 1863 г. е оценена на $1,4 милиарда и то само за контролния пакет. Благодарение на отличната маркетингова стратегия днес, MARTINI® продължава да е най-известната марка италианска алкохолна напитка на всички времена.
Днес с продажби от близо 17 млн. каси годишно тя заема четвърто място в класацията The World’s Most Powerful Spirits & Wine Brands (2012). Компанията е шести по големина производител на вино в света, а MARTINI® Asti е най-продаваното пенливо вино в Америка.
Успешните рекламни кампании
Чрез рекламните си кампании, марката влага много енергия и страст в света на изкуството и спорта. Емблематичните и и креативни кампании вдъхновяват и художници като Марчело Дудович, Армандо Теста и Анди Уорхол, чиито творби без съмнение изпъкват със своя уникален и авангарден за времето си стил. През 1934 г., компанията спонсорира «Martini Mountain Grand Prix».
През 1950 г. MARTINI® инвестира в промотиране на нов начин на консумация на техните продукти «On ice» (върху лед). Компанията успешно убеждава постоянно нарастващите фенове на марката по целия свят, да я отъждествят като символ на италианския блясък и изтънченост.
Друга кампания на марката е MARTINI Terrazza. Една чудесна идея вдъхновила създаването на едни от най-модерните и най-бляскави барове в света през 20 век. Това са барове разположени на върха на най-високите сгради в Париж, Милано, Женева, Лондон, Брюксел, Сао Пауло и Барселона. Създадени, за да Ви накарат да се почувствате на върха на света, те стават притегателна сила и магнит за международни икони и световни знаменитости като Шон Конъри, Пол Нюман, София Лорен, Лучано Павароти, Пеле, Федерико Фелини и много други.
Долу на нивото на земята, нещата са също много вълнуващи, благодарение на кампанията MARTINI RACING, създадена в края на 1960 г., която отново приближава марката много близо до спорта. Станалите световноизвестни «ивици» на екипа на MARTINI RACING украсяват състезателни автомобили на Порше и Ферари във Формула 1, близо 40 години.
През 2013 г., по случай своята 150 — годишнина (на 1 юли 2013 г.) MARTINI® и Porsche си партнират отново за развитието на Porsche 918 Spyder с нов MARTINI ® Racing дизайн на купето.
Шарлийз Терон, Наоми Кембъл, Шарън Стоун и Джордж Клуни са само някои от имената, които са заемали централна роля в рекламните кампании на марка MARTINI ®.
Кампанията Kisser Casting лансира убеждението на компанията, че няма понятие като лош късмет, защото с правилна нагласа и състояние на ума, всеки може да създаде свой собствен.
Тайните рецепти на MARTINI®
Днес в почти всеки магазин за алкохол и супермаркет по света можете да закупите продукт с марката MARTINI®.
Пенливите вина MARTINI® носят автентичния италиански магнетизъм. Четирите завладяващи вкуса на марката обогатяват дългогодишната традиция в производството на висококачествени пенливи вина. Създадени от грозде, култивирано в най-плодородните области на Италия — Пиемонт и Венето, пенливите вина MARTINI® носят свежест и наслада от природата — балансиран натурално сладък вкус и приятна естествена пенливост.
Шумящите вина на марката са уникални и любими на много хора, но мистерията винаги се върти около вермута.
Сладко горчивия MARTINI® Rosso (червен) е оригиналната версия и единственият продукт, предлаган през 19 век. Не се заблуждавайте от странния червеникав цвят, защото е приготвен не от червено, а от бяло вино (както и повечето вермути). Цветът се получава от добавката на сладък карамел. Това е продуктът, който използвате при приготвянето на коктейл «Манхатън». MARTINI® Extra Dry, съставката на най-популярния коктейл на всички времена «Сухо Мартини» е пуснат за продажба на световния пазар в новогодишната нощ на 1900 г. Любимият на много жени и най-популярен продукт на марката у нас, MARTINI® Bianco е пуснат в продажба през 1910 г. и се отличава с изразителен аромат и вкус на ванилия. MARTINI® Rosato, се приготвя с вино розе и носи дълбоки и приятни нотки на канела и карамфил.
В компания като тази, с клонове в различни страни е от изключителна важност ароматните миксове да бъдат абсолютно идентични навсякъде. Поради тази причина те се блендират централизирано в Швейцария. За да се подсигури постоянен идентичен вкус и аромат, обикновено се използва един тип пелин, а рецептите се спазват изключително точно. Растителните съставки се обработват чрез накисване за определен период от време в алкохол и вода и тази комбинация се дестилира. В зависимост от големината на дестилаторите до 240 кг. сухи растителни съставки се влагат само за един дестилационен цикъл.
От компанията пазят стриктно тайната, кои са точните билки и растения, които се използват във вермутите на марката MARTINI® (Мартини). Мистерията е част от чара ѝ
Най-вероятно ние никога няма да научим подробности за тайните рецепти, но винаги можем да опитаме и да се насладим на всеки един продукт на марката. Който и да изберете, неминуемо ще откриете страстта и ще разберете защо почитателите на марката са личности със стил, които живеят живота си пълноценно.
Продукти на марката