Pitu®
Кашаса | Engarrafamento Pitu Ltda.
Символизирана от веднага приковаващия поглед червен речен рак на етикета си, Pitú (Питу) е най-разпознаваемата марка кашаса в света. В нейната родина, слогана «Pitú — The Brazilian Mania», не само отразява безграничната страст на бразилците към кашасата, но и към любимата им марка.
История и създаване на марката Pitú
Всичко започва през далечната 1938 г. в Североизточна Бразилия, където тропическия климат и парещите слънчеви лъчи, преобладават през цялата година. Там в град Виктория де Санто Антао (Vitória de Santo Antão) се събират, две по традиция богати семейства, Ферер де Морайс (Ferrer de Morais) и Кандидо Карнейро (Cândido Carneiro). Целта на съвместното предприятие е производство на висококачествен дестилат от захарна тръстика.
Веднага след първите вкусови тестове, те осъзнават, че са създали напитка, която ще има съдбата да бъде любима на хиляди. Разбира се те грешали, защото днес марката Pitú е любима не на хиляди, а на десетки милиони хора по света.
За да обсъдят своето начинание и най-вече как да нарекат своята напитка, една вечер, главите на семействата се срещнали край реката, разделяща техните семейни имоти. Докато те обсъждали своите бизнес дела, децата им играели заедно на брега на реката.
Една от любимите им игри била рисуване в пясъка на изображения, на неща, които току-що са видели. Останалите е трябвало да гадаят какво е това. Едно от децата нарисувало Pitú (Питу), рядък вид сладководен рак, който се намирал в реката, която поради изобилието на този вид ракообразни, също се наричала така. Когато главите на семействата видели рисунката, те сякаш вече знаели, че «Питу» ще е идеалното име за тяхната напитка. Те едва ли са предполагали, че след 170 години техния избор на име ще е сред най-популярните и разпознаваеми брандове по целия свят, ежедневно ще бъде произнасяно от хиляди почитатели, на десетки езици и ще означава едно: желание да опитат тяхната кашаса.
Може да сметнете това за измислица или приказка за лека нощ, но такава река (за мащабите на Бразилия, по скоро поток) действително съществува и до днес. Той криволичи из многобройните насаждения със захарна тръстика в региона на град Витория де Санто Антао и ги дарява с така ценната за тропиците влага.
Огромния успех за Pitú!
Днес Engarrafamento Pitú Ltda, семейната компания, с над 75 годишна история произвежда 90 млн. литра годишно от своята напитка. Продукта на марката Pitú (Питу) е най-изнасяната кашаса, позната в над 60 страни по света, с репутацията на напитка от най-високо качество.
Глобализацията прави кайпиринята приготвена с кашаса Pitú на едно от първите места по продажби алкохолна напитка, която в някои страни като Германия, например се нарежда веднага след бирата!
Всичко това най-вероятно се дължи отчасти на нарастващата световна мания към вкусния, освежаващ и вдигащ настроението коктейл Кайпериня. Първоначално известна като напитката на селяните, комбинацията от смачкан лайм, захар и кашаса, бързо намира своя път в милионните градове Рио де Жанейро и Сао Пауло и от там до най-стилните барове и ресторанти по целия свят.
На вътрешния пазар Pitú (Питу) е абсолютен лидер в продажбите в Североизточната част на Бразилия и на второ в цялата страна (Nielsen-2008). В ежегодната касация на
Само за сравнение, в момента в Бразилия има около 40 000 производители на кашаса (Cachaça) и над 4000 марки.
През 2010 г. Pitú (Питу) получи две специални награди, които подчертават качеството и ексклузивността на марката! На престижния ежегоден конкурс на списание the Spirit Business в Лондон, измежду конкуренцията на 20 други марки от категорията, на Pitú е присъден златния медал и званието Cachaça Master. По същото време в Австрия на изложението World Spirits Award, Pitú печели отново златен медал.
Марката по света
Експорта на кашаса Pitú започна през 1970 година. Днес, продуктите на марката, могат да се намерят в повече от 60 страни по света. Гамата от продукти включва Silver, Gold и готови миксове с кола и лимонада. Традиционно бялата (Silver) версия, разбира се е лидер в продажбите. Това идва най-вече от факта, че извън Бразилия не се търгува точно кашаса, а коктейла Кайпериня. Поради това, отлежалата версия, която е предвидена за директна консумация е доста рядко търсена и като следствие и предлагана.
Глобализацията прави кайпиринята приготвена с кашаса Pitú на едно от първите места по продажби алкохолна напитка, която в някои страни като Германия, например се нарежда веднага след бирата!
Съгласно договорни отношения, правата на марката Pitú за Европа са притежание на Underberg AG. Двете компании Engarrafamento Pitú и Underberg AG
Научете повече за продукта на марката като кликнете на изображението!
Продукти на марката