Pitu®

Кашаса | Engarrafamento Pitu Ltda.

имиджова кашаса путу

Символизирана от веднага приковаващия поглед червен речен рак на етикета си, Pitú (Питу) е най-разпознаваемата марка кашаса в света. В нейната родина, слогана «Pitú — The Brazilian Mania», не само отразява безграничната страст на бразилците към кашасата, но и към любимата им марка.

История и създаване на марката Pitú

Всичко започва през далечната 1938 г. в Североизточна Бразилия, където тропическия климат и парещите слънчеви лъчи, преобладават през цялата година. Там в град Виктория де Санто Антао (Vitória de Santo Antão) се събират, две по традиция богати семейства, Ферер де Морайс (Ferrer de Morais) и Кандидо Карнейро (Cândido Carneiro). Целта на съвместното предприятие е производство на висококачествен дестилат от захарна тръстика.

бразилец с тарамбука питу

Веднага след първите вкусови тестове, те осъзнават, че са създали напитка, която ще има съдбата да бъде любима на хиляди. Разбира се те грешали, защото днес марката Pitú е любима не на хиляди, а на десетки милиони хора по света.

За да обсъдят своето начинание и най-вече как да нарекат своята напитка, една вечер, главите на семействата се срещнали край реката, разделяща техните семейни имоти. Докато те обсъждали своите бизнес дела, децата им играели заедно на брега на реката.

Една от любимите им игри била рисуване в пясъка на изображения, на неща, които току-що са видели. Останалите е трябвало да гадаят какво е това. Едно от децата нарисувало Pitú (Питу), рядък вид сладководен рак, който се намирал в реката, която поради изобилието на този вид ракообразни, също се наричала така. Когато главите на семействата видели рисунката, те сякаш вече знаели, че «Питу» ще е идеалното име за тяхната напитка. Те едва ли са предполагали, че след 170 години техния избор на име ще е сред най-популярните и разпознаваеми брандове по целия свят, ежедневно ще бъде произнасяно от хиляди почитатели, на десетки езици и ще означава едно: желание да опитат тяхната кашаса.

Може да сметнете това за измислица или приказка за лека нощ, но такава река (за мащабите на Бразилия, по скоро поток) действително съществува и до днес. Той криволичи из многобройните насаждения със захарна тръстика в региона на град Витория де Санто Антао и ги дарява с така ценната за тропиците влага.

Огромния успех за Pitú!

Днес Engarrafamento Pitú Ltda, семейната компания, с над 75 годишна история произвежда 90 млн. литра годишно от своята напитка. Продукта на марката Pitú (Питу) е най-изнасяната кашаса, позната в над 60 страни по света, с репутацията на напитка от най-високо качество.

кайпериня с питу

Глобализацията прави кайпиринята приготвена с кашаса Pitú на едно от първите места по продажби алкохолна напитка, която в някои страни като Германия, например се нарежда веднага след бирата!

Всичко това най-вероятно се дължи отчасти на нарастващата световна мания към вкусния, освежаващ и вдигащ настроението коктейл Кайпериня. Първоначално известна като напитката на селяните, комбинацията от смачкан лайм, захар и кашаса, бързо намира своя път в милионните градове Рио де Жанейро и Сао Пауло и от там до най-стилните барове и ресторанти по целия свят.

На вътрешния пазар Pitú (Питу) е абсолютен лидер в продажбите в Североизточната част на Бразилия и на второ в цялата страна (Nielsen-2008). В ежегодната касация на Euromonitor International (2011), за най-продаваните алкохолни марки по света продукта на марката Pitú се нарежда на 20 място с над 10 млн. каси годишно, веднага след Тенеси уискито Jack Daniel’s.

Само за сравнение, в момента в Бразилия има около 40 000 производители на кашаса (Cachaça) и над 4000 марки.

През 2010 г. Pitú (Питу) получи две специални награди, които подчертават качеството и ексклузивността на марката! На престижния ежегоден конкурс на списание the Spirit Business в Лондон, измежду конкуренцията на 20 други марки от категорията, на Pitú е присъден златния медал и званието Cachaça Master. По същото време в Австрия на изложението World Spirits Award, Pitú печели отново златен медал.

Марката по света

Експорта на кашаса Pitú започна през 1970 година. Днес, продуктите на марката, могат да се намерят в повече от 60 страни по света. Гамата от продукти включва Silver, Gold и готови миксове с кола и лимонада. Традиционно бялата (Silver) версия, разбира се е лидер в продажбите. Това идва най-вече от факта, че извън Бразилия не се търгува точно кашаса, а коктейла Кайпериня. Поради това, отлежалата версия, която е предвидена за директна консумация е доста рядко търсена и като следствие и предлагана.

Глобализацията прави кайпиринята приготвена с кашаса Pitú на едно от първите места по продажби алкохолна напитка, която в някои страни като Германия, например се нарежда веднага след бирата!

Съгласно договорни отношения, правата на марката Pitú за Европа са притежание на Underberg AG. Двете компании Engarrafamento Pitú и Underberg AG си партнират при дистрибуцията на марката в останалата част от света. У нас марката се представлява и дистрибутира от Трансимпорт ООД, който е и основен представител на Underberg AG за България.

Научете повече за продукта на марката като кликнете на изображението!

Продукти на марката

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019

Кашаса

Всичко за кашасата, напитката поддържаща високия градус на бразилските страстни нощи: история, производство, търговски марки...
Pitu / Cachaça 51 / Canario / Janeiro / Mangaroca Cachasa / Sagatiba / Sao Francisco / Ypióca

Символът на Бразилия

Кратка историческа хроника за кашасата

Кашаса и момиче по бански
1345315994

Чиста или като кайпериня (caipirinha), с лайм, захар и лед, кашасата (Cachaça) без съмнение е националното питие на Бразилия. Около 30 000 производителя захранват огромния местен пазар. Повече от 1.3 милиарда литра произведени годишно правят кашасата третата по количествени показатели алкохолна напитка в света. Само около 13 млн. л. или 1 % от нея се изнася на международния пазар. А останалото количество? Останалото количество бразилците си го пият сами. Въпреки че става модно питие по световните баровете, едва през 90 — те години на миналия век, кашасата има дълбоки и трайни корени в културата и народопсихологията на Бразилия.

Напитката с аромат на разцъфнали екзотични дървета и мед

Производство и качествена характеристика на кашасата

захарана тръстика за кашаса
1374054091

Най-обширните плантации от захарна тръстика се намират в Североизточна и Централна Бразилия. Дори и днес има такива със размери които е трудно да си представим. Само за пример, фамилията собственик на марката Ypióca оперира насаждения с размера на Белгия (над 30 000 кв. км.) или около десет пъти площта на област Варна. В наши дни основното производство е концентрирано в щата São Paulo, следвано на известно разстояние от Pernambuco, Ceará , Minas Geais и Paraiba.

реклама Whiskey Fest 2019
Бутилка ликьор зелена ябълка на Монин

La Liqueur de Monin Pomme Verte

La Liqueur de Monin Pomme Verte (Ликьор зелена ябълка на Монин) е уникален продукт с приятен зелен цвят и с освежаващ ябълков вкус, който няма да Ви остави безразлични.