Martini®

Винени аперитиви и ликьори | Bacardi Limited

Джордж клуни с мартини асти екстеншън

Марката MARTINI е истинска проба италианска страст. Нейната 150 годишна история е същински пътеводител към успеха, а продуктите и се превръщат в икона, символ за тези, които обичат да живеят живота си със стил.

Мартини вермут етикет

Първият етикет на марката

Началото

През 1847 четирима амбициозни мъже Агнели (Agnelli), Мишел (Michel), Ре (Re) и Баудино (Baudino) основават компания в Торино под името Distilleria National de Spirito e Vino. Те се захващат усърдно с производството на вино, вермути и ликьори. Бизнесът потръгва веднага и те скоро откриват клонове в Генуа, Каглиари и Нарбоне.

През 1860 г. Карло Ре умира, а Клементе Мишел се пенсионира. Три години по-късно през 1863 г. компанията е закупена от Алесандро Мартини (Alessandro Martini), търговец и Теофило Сола (Teofilo Sola), счетоводител. Двамата наемат експерта Луиджи Роси (Luigi Rossi), хербалист и винар като трети съдружник. Мартини за кратко работел на място известно като Bass Bar в Торино, където главен барман бил Гаспаре Кампари, създателя на изключително популярната горчивка Campari. Алесандро Мартини осъзнавал нарастващия интерес на хората към алкохолни напитки и вродения му търговски талант му подсказал, че това е неговото бъдеще.

Новите съдружници разширили закупената компания, която вече се наричала Martini Sola & Cia.

Големия успех

В Италия повечето хора пиели вино, произведено локално в техния регион — vino de tavola. В Торино пазара на вермут бил толкова пренаситен с марки, колкото и самата напитка с билки. За да преуспеят с техните продукти и тримата партньори били единодушни, че трябва да започнат да го изнасят в чужбина.

През 1867, три години след гражданската война в Америка, на пристанището на Ню Йорк пристигат първите 100 каси с вермут.

Мартини вермут Постер коктейл мартини

Благодарение на коктейла Мартини, едно от най-великите американски изобретения, продажбите на вермутитие с марка Martini надминават 300 000 каси годишно.

По идея на Роси, производството се премества в Песионе (Pessione), на 20 км. югоизточно от Торино, точно на пътя на железопътната линия Торино — Асти — Геноа. Това е голямо предимство, що се отнася до доставката на суровина от винения регион Монферато и експортирането на продукцията от пристанището на Генуа. Главния център на компанията се намира там и сега. Компанията се възползва от новата си локация до железопътната линия и започва усилен износ на вермут и пенливи вина в Европа, Азия и Африка.

През следващите 10 години компанията си извоюва завидна репутация, а продуктите и печелят медали на всички престижни форуми Дъблин (1865), Париж (1867), Виена (1873), Филаделфия (1876).

Сградата на мартини в Торино

След смъртта на Сола, компанията се преименува на Martini & Rossi и бележи възход, благодарение на четиримата синове на Роси. До края на 19 век те превръщат тяхната марка вермут в най добрата експортна стока на Италия и отварят клонове в Буенос Айрес (1884), Женева (1886) и Барселона (1893). Най-големия син, Теофило Роси, прави забележителна политическа кариера, от кмет на Торино до министър на индустрията и търговията на Италия. Той създава глобалната пазарна политика на компанията.

Марката днес

Мартини вермут Постер Дамата в Бяло

Един от най-популярните рекламни постери на марката е La Dama Bianca (жената в бяло) e изработен от известният художник Марчело Дудович. Култовия плакат, един от символите на съвремието, подкрепя дебюта на MARTINI Bianco през 1910 г.

През Втората световна война марката претърпява значителни поражения в международен план, но четирите фабрики, които работят основно през периода 1930 до 1970 година успяват за кратко време да възстановят загубите.

Martini & Rossi започва да диверсифицира своето портфолио и да изкупува изби из цяла Европа.

През 1977 г. компанията взима важно решение и групира всички международни клонове под една шапка — General Beverage Corporation. През 1993 година, се обединява с Bacardi Ltd, и двете образуват Bacardi — Martini Group.

Тази малка в миналото компания, която започва своята основна дейност в Торино през 1863 г. е оценена на $1,4 милиарда и то само за контролния пакет. Благодарение на отличната маркетингова стратегия днес, MARTINI® продължава да е най-известната марка италианска алкохолна напитка на всички времена.

Днес с продажби от близо 17 млн. каси годишно тя заема четвърто място в класацията The World’s Most Powerful Spirits & Wine Brands (2012). Компанията е шести по големина производител на вино в света, а MARTINI® Asti е най-продаваното пенливо вино в Америка.

Успешните рекламни кампании

Чрез рекламните си кампании, марката влага много енергия и страст в света на изкуството и спорта. Емблематичните и и креативни кампании вдъхновяват и художници като Марчело Дудович, Армандо Теста и Анди Уорхол, чиито творби без съмнение изпъкват със своя уникален и авангарден за времето си стил. През 1934 г., компанията спонсорира «Martini Mountain Grand Prix».

През 1950 г. MARTINI® инвестира в промотиране на нов начин на консумация на техните продукти «On ice» (върху лед). Компанията успешно убеждава постоянно нарастващите фенове на марката по целия свят, да я отъждествят като символ на италианския блясък и изтънченост.

Мартини вермут Постер 1

Друга кампания на марката е MARTINI Terrazza. Една чудесна идея вдъхновила създаването на едни от най-модерните и най-бляскави барове в света през 20 век. Това са барове разположени на върха на най-високите сгради в Париж, Милано, Женева, Лондон, Брюксел, Сао Пауло и Барселона. Създадени, за да Ви накарат да се почувствате на върха на света, те стават притегателна сила и магнит за международни икони и световни знаменитости като Шон Конъри, Пол Нюман, София Лорен, Лучано Павароти, Пеле, Федерико Фелини и много други.

Долу на нивото на земята, нещата са също много вълнуващи, благодарение на кампанията MARTINI RACING, създадена в края на 1960 г., която отново приближава марката много близо до спорта. Станалите световноизвестни «ивици» на екипа на MARTINI RACING украсяват състезателни автомобили на Порше и Ферари във Формула 1, близо 40 години.

Мартини и Порше

През 2013 г., по случай своята 150 — годишнина (на 1 юли 2013 г.) MARTINI® и Porsche си партнират отново за развитието на Porsche 918 Spyder с нов MARTINI ® Racing дизайн на купето.

Шарлийз Терон, Наоми Кембъл, Шарън Стоун и Джордж Клуни са само някои от имената, които са заемали централна роля в рекламните кампании на марка MARTINI ®.

Мартини вермут Постер 4

Кампанията Kisser Casting лансира убеждението на компанията, че няма понятие като лош късмет, защото с правилна нагласа и състояние на ума, всеки може да създаде свой собствен.

Тайните рецепти на MARTINI®

Днес в почти всеки магазин за алкохол и супермаркет по света можете да закупите продукт с марката MARTINI®.

Пенливите вина MARTINI® носят автентичния италиански магнетизъм. Четирите завладяващи вкуса на марката обогатяват дългогодишната традиция в производството на висококачествени пенливи вина. Създадени от грозде, култивирано в най-плодородните области на Италия — Пиемонт и Венето, пенливите вина MARTINI® носят свежест и наслада от природата — балансиран натурално сладък вкус и приятна естествена пенливост.

Джордж Клуни Няма Мартини Няма Парти 2
Мартини вермут Постер 3

Шумящите вина на марката са уникални и любими на много хора, но мистерията винаги се върти около вермута.

Сладко горчивия MARTINI® Rosso (червен) е оригиналната версия и единственият продукт, предлаган през 19 век. Не се заблуждавайте от странния червеникав цвят, защото е приготвен не от червено, а от бяло вино (както и повечето вермути). Цветът се получава от добавката на сладък карамел. Това е продуктът, който използвате при приготвянето на коктейл «Манхатън». MARTINI® Extra Dry, съставката на най-популярния коктейл на всички времена «Сухо Мартини» е пуснат за продажба на световния пазар в новогодишната нощ на 1900 г. Любимият на много жени и най-популярен продукт на марката у нас, MARTINI® Bianco е пуснат в продажба през 1910 г. и се отличава с изразителен аромат и вкус на ванилия. MARTINI® Rosato, се приготвя с вино розе и носи дълбоки и приятни нотки на канела и карамфил.

В компания като тази, с клонове в различни страни е от изключителна важност ароматните миксове да бъдат абсолютно идентични навсякъде. Поради тази причина те се блендират централизирано в Швейцария. За да се подсигури постоянен идентичен вкус и аромат, обикновено се използва един тип пелин, а рецептите се спазват изключително точно. Растителните съставки се обработват чрез накисване за определен период от време в алкохол и вода и тази комбинация се дестилира. В зависимост от големината на дестилаторите до 240 кг. сухи растителни съставки се влагат само за един дестилационен цикъл.

От компанията пазят стриктно тайната, кои са точните билки и растения, които се използват във вермутите на марката MARTINI® (Мартини). Мистерията е част от чара ѝ

Най-вероятно ние никога няма да научим подробности за тайните рецепти, но винаги можем да опитаме и да се насладим на всеки един продукт на марката. Който и да изберете, неминуемо ще откриете страстта и ще разберете защо почитателите на марката са личности със стил, които живеят живота си пълноценно.

Продукти на марката

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019

Вермути

Xармонично балансирана напитка, съчетание на ароматни билки, захар, гроздов сок и алкохол.
Martini / Carpano / Cinzano / Gancia / Noilly Prat / Punt e Mes / Riccadonna

От Хипократовото вино до вермута марка Martini

Кратка история за раждането на италианските вермути

Вермут постер
1365685653

Обикновения пелин (Artemisia absinthium) е растение, широко ценено от векове, заради своите горчиви, но и лечебни съставки. През вековете, пелин се използвал не само често, но и имал много широк кръг на приложение: от лекуване на глисти и рани от чума, до предизвикване на раждане и потискане сексуални нужди в духовенството.

Френски вермути с италиански стил

Характеристика на френските вермути от Шамбери (Chambéry)

Вермути Dolin 2
1358540197

Когато отчетем фактите, че Торино като главен град на областа Пиемонт от 1563, става столица на вермута през ранните години на 19 век и че жителите на Шамбери (Chambéry), главният град на херцогство Савой, не се чувствали чужденци в Италия, е лесно да се досетим какво е влиянието на новото «луксозно вино», върху политическата сцена в района.

Хармонията в една обикновена рецепта

Производство на италиански стил вермут

Всички марки италиански червени вермути
1346219110

Вермутът е общо взето вино наложено с ароматни билки и растения, захар, гроздов сок и алкохол. Всичко казано в едно изречение не звучи никак интригуващо, а то всъщност е и за да усетите хармонията и баланса на вкусовете в тази завладяваща напитка ще надникнем в кухнята й.

Тайната съставка на перфектния Мартини коктейл

Характеристика на френските вермути

Бъчви с Noilly Prat 1
1346219732

През 1896 година Томас Стюарт в своя наръчник «Stuart’s Fancy Drinks and How to Mix Them» е публикувана една от рецептите предвестник на класическия коктейл мартини, приготвен от даш Orange Bitter, две части Plymouth Gin и една част Френски вермут.

Томас Стюарт най-вероятно е имал предвид Noilly Prat, френската марка вермут, която по това време била толкова известна в САЩ, че в началото на 20 век се продавали по 75 000 каси на година. Френските вермути се отличават главно с едно основно свое качество — те са сухи. Това ги прави идеални съставки за най-сухия коктейл на света — Мартини.

реклама Whiskey Fest 2019
Бутилка вино Палацо де Виньола на Тонино Ламборгини

Palazzo del Vignola Gutturnio

Palazzo del Vignola Gutturnio (Палацо де Виньола Гутурнио), част от линията Palazzo del Vignola на италийската компания Tonino Lamborghini, е типично италианско червено вино от Емилия Романя, което се характеризира с наситен плодов вкус и леки пикантни нотки.