Mast-Jägermeister SE е частна немска корпорация произвеждаща и дистрибутираща Jägermeister, една от най-успешните марки горчиви билкови ликьори в света.
Компанията е базирана във Волфенбютел, Германия, откъдето ежегодно към над 90 страни по света тръгват над 60 милиона литра. С тези продажби Jägermeister се нарежда на осмо място в световната ранглиста на сектора.
Jägermeister е основният продукт на Mast-Jägermeister SE. Компанията също така произвеждат по-малко известни Schlehenfeuer.
Началото
Основателя на компанията Вилхелм Маст се заселва в Волфенбютел в началото на 1870 г. в период, белязан от катаклизми и промени. Цяла Европа е в хватката на индустриализацията, и хората масово се преселват от селата към градовете.
По това време Волфенбютел е все още е много спокоен малък град с красиви дървени къщи и криволичещи улички (и днес част от традиционния пейзаж на града). Поминъка е предимно в селското стопанство и минната индустрия в близкия регион Харц. Когато има мини, има търсене на оцет с който да се охлаждат скалите, преди да се екстрахират. Така, през 1878 г., Вилхелм Маст открива фабрика за производство на оцет. Неговата страст обаче е търговията с изискани вина.
През 1897 се ражда Курт, синът на Вилхелм, — човекът, който 37 години по-късно ще сътвори Jägermeister. Когато през 1918 г., баща му се разболява, Курт Маст поема семейния бизнес. 21 — годишният млад бизнесмен скоро разбира, че нещо в бизнеса трябва да се промени. някога успешната оцетна фабрика е изправена пред сериозни конкуренцията, защото повечето минни компании започнали да произвеждат свой оцет. Не след дълго, Курт прекратява този бизнес напълно и се съсредоточава върху търговията с вина. това абаче не го задоволявало и той търсел начин да се захване с нещо по-вълнуващо.
Усет, вдъхновение и прозорливост
Това, което го привлича от дълго време е изкуството на производството на спиртни напитки и ликьори. В продължение на няколко години той усърдно експериментира с различни съставки, създавайки ликьори, които продава продава в своя магазин под творчески имена като «Изгаряща привързаност». Постепенно производството на спиртни напитки става все по-печелившо подразделение на малката фирма.
Въпреки непримиримата постоянност на Курт, създаването на успешната формула отнема време. През 1934 г., той е удовлетворен и започва производството на своето изобретение, което нарича Jägermeister. Новият ликьор е пуснат масово за първи път през 1935 г.
Фабриката е базирана във Волфенбютел, Германия, откъдето ежегодно към над 90 страни по света тръгват над 60 милиона литра, от премиум горчивката Jägermeister
Колкото и ентусиазиран да е бил Кърт тогава едва ли е предполагал, че след повече от 75 години, тази негова рожба ще се превърне в най-продавания билков ликьор в света.
С незначителна реклама, Jägermeister, ликьорът от Волфенбютел, бързо става изключително популярен. В същото време, Кърт разширява продуктовата гама на компанията, добавяйки, нови продукти: ликьора от горски плодове Schlehenfeuer, кафе ликьора «Mocca Double», шнапса с кимион «Korn und Kimme» и горчивката «Boonekamp». През 1960 г., компанията вече управлява над 20 различни алкохолни напитки и изискани вина. Тази широка гама започва постепенно и тенденциозно да намалява и днес компанията произвежда само два продукта под марките: Schlehenfeuer и Jägermeister.
Гюнтер Маст (1926 — 2011), наследникът на Курт Маст, е човека-феномен, отговорен за поврат в историята на марката. Германската преса го описва като «маркетингов гений», а сегашния председател на борда на директорите на Mast-Jägermeister SE, Паоло Дел Антонио казва за него: «без съмнение един от най големите бизнесмени на Германия на всички времена».
Благодарение до голяма степен на иновативния му маркетингов нюх, фирмата се превръща от малък никого неизвестен производител на ликьори от град Волфенбютел, Южна Саксония в световнен гигант, присъстващ в повече от 90 страни по света.
Гюнтер Маст напусна управлението на фирмата през 1997 г., но «неговото пионерско наследство живее и до днес», казва пред АФП Дженс Джанетски от консултантската фирма Team Vinco. «Те винаги са били много иновативна компания, и те все още са, защото успяха да превърнат един ликьор създаден за възрастни в напитката на младото поколение ».
Юридически трансформации през годините
През 1970 г., компанията променя името си от W. Mast GmbH (дружество с ограничена отговорност), на W. Mast Kommanditgesellschaft (частно акционерно дружество). През 1987 г., приема нова правна форма, от частно акционерно дружество (Kommanditgesellschaft) на акционерно дружество (AG).
До 1987 Mast-Jägermeister AG не е листвана на фондовата борса, защото всички акции са собственост на семейството. В началото на 2011 г., компанията се превръща в Societas Europaea (Европейско дружество или European Company), или SE. С тази промяна в правния статут, Mast-Jägermeister SE подчерта успеха си в световен мащаб като производител на премиум спиртни напитки, предлагани в над 90 страни по целия свят.
Търговски марки