Jägermeister®
Ликьори и диджестиви | Mast-Jägermeister SE | Германия
Историята на Jagermeister е история за успех. От напитка посветена в миналото на ловците днес тази култовата марка е # 1 по продажби билкова горчивка и осма глобална премиум алкохолна марка в света без нито една телевизионна реклама. (до 2012 г.).
Легендата зад марката
Известното лого на горчивия билков ликьор Jägermeister изобразява глава на елен с искрящ кръст между неговите рога. Но какво се крие зад него?
В продължение на много векове, хората разказват легендата на ловеца Хуберт, роден в Тулуза, около 657 г. (сега част от Франция). Легендата разказва, че той бил страстен, но безскрупулен ловец, без чувство за отговорност към животните, воден единствено от желанието да убива.
Без уважение към бога, той ходил на лов дори в свещената неделя. Един ден, когато ловувал в дълбините на гората, той попаднал на голям бял елен, между рогата, на който светело разпятието. Хуберт с благоговение признал, че това е знак от Бога и от същия ден се посветил на църквата опитвайки да изкупи греховете си, натрупани в досегашния си живот на разврат.
Според легендата, той е станал епископ на Тонгерен през 705 г., а около 717 г се премества в белгийския град Лиеж, където построил катедрала и се прославил със своята доброта. След неговата смърт през 727 г., гражданите на Лиеж го обявяват за покровител на града.
Днес, Свети Хуберт (St Hubertus) е покровител на ловците, а 3 ноември е посветена на него като ден на възпоменание. На този ден, звучат ловните роговете, с което се поставя началото на Великия Хубертов лов. Църквата също празнува този ден.
До тук историята няма нищо общо с алкохолните напитки, докато през 1934 г. Курт Маст не създава своята билкова горчивка Jägermeister. Курт бил страстен ловец и никой не се изненадал, когато поставил на етикета на ликьора, белия елен с искрящия между рогата кръст, посвещавайки своето изобретение на ловците.
Добрия вкус отнема време
Създаването на Jägermeister, отнема на Курт, години на опити. Той не бързал, защото искал да създаде нещо наистина специално, изпълнено с вкус и сила. През 1934 г., той е удовлетворен и започва производството на своето изобретение, което нарича Jägermeister. Новият ликьор е пуснат масово за първи път през 1935 г.
56 различни натурални съставки влизат в рецептата на Jägermeister, ликьор с неподражаем вкус и световна известност.
Без съмнение, днес Jägermeister е най-известната марка алкохолна напитка, експортирана от Германия.
Търговската марка
Името на билковата горчивка Jägermeister (в превод Господар на лова) идва от дума, която е добре позната в Волфенбютел (Wolfenbüttel), Германия, регион известен със своите вековни ловни традиции. Курт Маст е разчитал, че думата ще удари едно рамо на неговата първа целева аудитория – ловното братство и се оказва прав, защото марката Jägermeister много скоро влиза в устата на всички.
Курт не избира просто някакъв символ, който да се разглежда като търговска марка. Не - тя трябваше да бъде легендарен елен с блестящ кръст между неговите рога. Самият елен, който, според легендата, се е явил пред безкруполния ловец и го е превърнал в смирен християнин.
Хубертовия елен е символ и търговска марка на Jägermeister от 1935 г. Всички букви, и изображението са регистрирана и защитени.
За лицевия етикет на отличителната зелена бутилка, Курт избира поемата на Оскар фон Райзентал (1830-1898), негов колега ловец:
За лицевия етикет на отличителната зелена бутилка, Курт избира поемата на Оскар фон Райзентал (1830 — 1898), негов колега ловец:
«Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich’s gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
«Едната чест ловеца брани
опазвайки играта своя,
ловува, уважавайки целта си,
с почит към Създателя и неговите твари»
История за успеха
От създаването си през 1934 г. до днес Jägermeister е марка, която бележи постоянен ръст на продажби и верни фенове. От напитка посветена в миналото на ловците днес този култов тъмнокафяв еликсир е # 1 по продажби билкова горчивка и осма глобална премиум алкохолна марка в света (според Impact International), без нито една телевизионна реклама. (до 2012 г.).
За период по-малък от половин век, семейство Маст, успява да превърне тази билкова горчивка, от обикновен деджестив, сгряващ ловците през зимата, в култова и модерна за младото поколение напитка.
Гюнтер Маст (1926 – 2011), наследникът на Курт Маст, е човека-феномен, отговорен за този поврат в историята на марката. Благодарение до голяма степен на иновативния му маркетингов нюх, фирмата се превръща от малък никого неизвестен производител на ликьори от град Волфенбютел, Южно Саксония в световния гигант, присъстващ в повече от 90 страни по света.
Гюнтер Маст е от пионерите в областта на рекламата в спорта. Един от неговите шедьоври е изобретяването на рекламните фланелки във футбола.
През 1973 г. той договаря поставянето логото на Jägermeister на тениските на местния клуб, Айнтрахт Брауншвайг. Това се случва четири години преди такава реклама да започне да се използва в Англия. Сега това нормална практика във всички спортове. Гюнтер прави и опит да преименува клуба на "Айнтрахт Йгермайстер" (още една маркетингова иновация, широко използвана днес), но ръководството отказва. Въпреки, че изобщо не е фен футбола, в интервю за неговата 80 годишнина, той определя своя ход като „най-добрия рекламен пробив в 46 годишната история на фирмата”.
Друга изключително успешна рекламна кампания идва под формата на серия от слогани започващи с изречението "Аз пия Jägermeister, защото...” и завършващи по около 3000 различни начина, отпечатани на плакати. Постерите веднага се превръщат в колекционни предмети в Германия и извън нея.
Марката набира вирусна популярност при лансирането на идеята ликьора да се пие на леденостудени шотове.
Точно тази маркетингова инициатива прави марката особено популярна след младите хора и най-вече студентите. Ликьорът също така се предлага по заведенията и като падащ шот смесващ се с друга напитка (най-често бира) или супер нашумялата комбинация с енергийна напитка - „Jager Bomb”. Компанията разработва уникална машина, която изстудява ликьора до минусова температура. Машината е разработена така, че бутилката се поставя върху нея, вижда се постоянно от клиентите, а ликьора се подава и изстудява мигновено на порции.
Маркетинговата иновативност на марката няма край. Тя е първата в света, която въвежда бар партита с промо момичета т. нар. джагаретки (jagerettes).
Забавляващи се красиви момичета облечени в къси панталонки, смело наливащи и предлагащи на клиентите да опитат от ликьора. Днес тази концепция за промоции е възприета от абсолютно всички марки.
Особено популярни стават "Jägermeister lounges", един много успешен рекламен трик. Много заведения използват името, и канят своите клиенти да послушат музика, да изпият няколко шота Jägermeister и „да половуват”.
Успоредно с всичко марката започва да се асоциира с хевиметъл банди като Metallica и Slayer, което води нова вълна от млади потребители.
Каквото и да кажем е ясно едно: това е една изключително успешна марка, превърнала се от ликьор създаден за възрастни в напитката на младото поколение.
Вижте и научете повече за самия продукт на марката, какво съдържа, как се прави и как се пие.
Продукти на марката