Jägermeister®

Ликьори и диджестиви | Mast-Jägermeister SE | Германия

Рекламен банер на Йегермайстер

Историята на Jagermeister е история за успех. От напитка посветена в миналото на ловците днес тази култовата марка е # 1 по продажби билкова горчивка и осма глобална премиум алкохолна марка в света без нито една телевизионна реклама. (до 2012 г.).

Легендата зад марката

Известното лого на горчивия билков ликьор Jägermeister изобразява глава на елен с искрящ кръст между неговите рога. Но какво се крие зад него?

В продължение на много векове, хората разказват легендата на ловеца Хуберт, роден в Тулуза, около 657 г. (сега част от Франция). Легендата разказва, че той бил страстен, но безскрупулен ловец, без чувство за отговорност към животните, воден единствено от желанието да убива.

Без уважение към бога, той ходил на лов дори в свещената неделя. Един ден, когато ловувал в дълбините на гората, той попаднал на голям бял елен, между рогата, на който светело разпятието. Хуберт с благоговение признал, че това е знак от Бога и от същия ден се посветил на църквата опитвайки да изкупи греховете си, натрупани в досегашния си живот на разврат.

Според легендата, той е станал епископ на Тонгерен през 705 г., а около 717 г се премества в белгийския град Лиеж, където построил катедрала и се прославил със своята доброта. След неговата смърт през 727 г., гражданите на Лиеж го обявяват за покровител на града.

Днес, Свети Хуберт (St Hubertus) е покровител на ловците, а 3 ноември е посветена на него като ден на възпоменание. На този ден, звучат ловните роговете, с което се поставя началото на Великия Хубертов лов. Църквата също празнува този ден.

До тук историята няма нищо общо с алкохолните напитки, докато през 1934 г. Курт Маст не създава своята билкова горчивка Jägermeister. Курт бил страстен ловец и никой не се изненадал, когато поставил на етикета на ликьора, белия елен с искрящия между рогата кръст, посвещавайки своето изобретение на ловците.

Добрия вкус отнема време

Създаването на Jägermeister, отнема на Курт, години на опити. Той не бързал, защото искал да създаде нещо наистина специално, изпълнено с вкус и сила. През 1934 г., той е удовлетворен и започва производството на своето изобретение, което нарича Jägermeister. Новият ликьор е пуснат масово за първи път през 1935 г.

Съставките на йегермайстер

56 различни натурални съставки влизат в рецептата на Jägermeister, ликьор с неподражаем вкус и световна известност.

Без съмнение, днес Jägermeister е най-известната марка алкохолна напитка, експортирана от Германия.

Търговската марка

Името на билковата горчивка Jägermeister (в превод Господар на лова) идва от дума, която е добре позната в Волфенбютел (Wolfenbüttel), Германия, регион известен със своите вековни ловни традиции. Курт Маст е разчитал, че думата ще удари едно рамо на неговата първа целева аудитория – ловното братство и се оказва прав, защото марката Jägermeister много скоро влиза в устата на всички.

Курт не избира просто някакъв символ, който да се разглежда като търговска марка. Не - тя трябваше да бъде легендарен елен с блестящ кръст между неговите рога. Самият елен, който, според легендата, се е явил пред безкруполния ловец и го е превърнал в смирен християнин.

Хубертовия елен е символ и търговска марка на Jägermeister от 1935 г. Всички букви, и изображението са регистрирана и защитени.

За лицевия етикет на отличителната зелена бутилка, Курт избира поемата на Оскар фон Райзентал (1830-1898), негов колега ловец:

За лицевия етикет на отличителната зелена бутилка, Курт избира поемата на Оскар фон Райзентал (1830 — 1898), негов колега ловец:

«Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich’s gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.

«Едната чест ловеца брани
опазвайки играта своя,
ловува, уважавайки целта си,
с почит към Създателя и неговите твари»

История за успеха

От създаването си през 1934 г. до днес Jägermeister е марка, която бележи постоянен ръст на продажби и верни фенове. От напитка посветена в миналото на ловците днес този култов тъмнокафяв еликсир е # 1 по продажби билкова горчивка и осма глобална премиум алкохолна марка в света (според Impact International), без нито една телевизионна реклама. (до 2012 г.).

За период по-малък от половин век, семейство Маст, успява да превърне тази билкова горчивка, от обикновен деджестив, сгряващ ловците през зимата, в култова и модерна за младото поколение напитка.

Гюнтер Маст (1926 – 2011), наследникът на Курт Маст, е човека-феномен, отговорен за този поврат в историята на марката. Благодарение до голяма степен на иновативния му маркетингов нюх, фирмата се превръща от малък никого неизвестен производител на ликьори от град Волфенбютел, Южно Саксония в световния гигант, присъстващ в повече от 90 страни по света.

Гюнтер Маст е от пионерите в областта на рекламата в спорта. Един от неговите шедьоври е изобретяването на рекламните фланелки във футбола.

Айнтрахт Брауншвайг с Йегермайстер

През 1973 г. той договаря поставянето логото на Jägermeister на тениските на местния клуб, Айнтрахт Брауншвайг. Това се случва четири години преди такава реклама да започне да се използва в Англия. Сега това нормална практика във всички спортове. Гюнтер прави и опит да преименува клуба на "Айнтрахт Йгермайстер" (още една маркетингова иновация, широко използвана днес), но ръководството отказва. Въпреки, че изобщо не е фен футбола, в интервю за неговата 80 годишнина, той определя своя ход като „най-добрия рекламен пробив в 46 годишната история на фирмата”.

Друга изключително успешна рекламна кампания идва под формата на серия от слогани започващи с изречението "Аз пия Jägermeister, защото...” и завършващи по около 3000 различни начина, отпечатани на плакати. Постерите веднага се превръщат в колекционни предмети в Германия и извън нея.

Марката набира вирусна популярност при лансирането на идеята ликьора да се пие на леденостудени шотове.

Точно тази маркетингова инициатива прави марката особено популярна след младите хора и най-вече студентите. Ликьорът също така се предлага по заведенията и като падащ шот смесващ се с друга напитка (най-често бира) или супер нашумялата комбинация с енергийна напитка - „Jager Bomb”. Компанията разработва уникална машина, която изстудява ликьора до минусова температура. Машината е разработена така, че бутилката се поставя върху нея, вижда се постоянно от клиентите, а ликьора се подава и изстудява мигновено на порции.

Маркетинговата иновативност на марката няма край. Тя е първата в света, която въвежда бар партита с промо момичета т. нар. джагаретки (jagerettes).

Промо джагер момичета

Забавляващи се красиви момичета облечени в къси панталонки, смело наливащи и предлагащи на клиентите да опитат от ликьора. Днес тази концепция за промоции е възприета от абсолютно всички марки.

Особено популярни стават "Jägermeister lounges", един много успешен рекламен трик. Много заведения използват името, и канят своите клиенти да послушат музика, да изпият няколко шота Jägermeister и „да половуват”.

Успоредно с всичко марката започва да се асоциира с хевиметъл банди като Metallica и Slayer, което води нова вълна от млади потребители.

Каквото и да кажем е ясно едно: това е една изключително успешна марка, превърнала се от ликьор създаден за възрастни в напитката на младото поколение.

Вижте и научете повече за самия продукт на марката, какво съдържа, как се прави и как се пие.

Продукти на марката

автор: bgBarman.bg
реклама Sofia Bar Show

Горчивки

Jägermeister / Underberg / Zwack Unicum / 18 Isolabella / Amaro Montenegro / Amaro Ramazzotti / Amer Picon / Angostura bitter / Aperol / Averna Amaro / Becherovka / Biancosarti / Campari / Cynar / Diesus / Els La Vera / Fernet Branca / Fernet Capri / Gammel Dansk / O'Cangaceiro  / Parmavecchia / Robus / Select Aperitivo / Suze

Нишката, свързваща съвременните ликьори и античните билкови отвари

Кратки характеристики на горчивките по света
Горчивки малка

С течение на времето много от лечебните билкови отвари, започват да се превръщат в напитки предимно за удоволствие. Една група, обаче стриктно се придържа към основното си предназначение. Това са горчивките.

Самата дума може да ви стори объркваща и непозната. Под горчивки трябва да разбираме напитките познати ни като Битер и Амаро (Bitter и Amaro). Въпреки по-широко разпространените названия, лично аз предпочитам да нарека тази група напитки, с българското и наименование. Горчивките, с изключение на някои изключително популярни марки, не са от най-консумираните ликьори в България. Въпреки това, групата съдържа напитки, които могат да се използват както като аперитиви, така и като диджестиви и дори като лекарство против стомах и махмурлук.

Горчивките като напитки, датират от времето, когато аптекари, алхимици и монаси използвали познанията си за природата и експериментирали с корени, билки и кори върху здравето на доверилите им се люде. Това била доста широко разпространена практика и съвременни представители на тези миксове, можем да намерим в страни като Германия, Дания, Франция, Испания и дори в техните колонии в Новия свят. Страната с най-много представители е разбира се тази, където е започнало всичко — Италия. Тук тези напитки са познати като Амаро (Amaro)

Горчивината при тези напитки е в резултат на използването на някои растителни видове и всяка марка обикновено има включена в своята рецепта, една и повече от следните горчиви съставки: хинин, ангелика, тинтява, портокалови кори, седефче, Nux Vomica, артишок, пелин, алое, корен от равен. Същевременно се използват и други съставки, които не са популярни заради своята горчивина, а по-скоро с ароматните си и лечебни свойства, като: ванилия, карамфил, кориандър, индийско орехче, лавандула, джинджифил. Всяка марка строго пази тайната на своята рецепта.

Най-популярния представител на тази група е Fernet Branca (Фернет Бранка). Марката, която започва своя живот като лечебна аптекарска отвара, използва над 30 различни съставки. Това е една от най-горчивите напитки на планетата. Тя е и с много високо алкохолно съдържание, така че внимавайте с опитването. В същност за 20 години не съм срещал някой да си е поръчал повече от два пъти в един ден.

Averna (Аверна) и Montenegro (Монтенегро), са значително по-слабо горчиви, благодарение на добавката от подсладено вино. Cynar (Чинар) е значително лек, но доста по-сложен за разбиране. Неговата основна горчива съставка е артишок, който гордо стои на етикета на марката. Това не помага особено много в продажбите извън страната й на произход.

Най популярната италианска горчивка е и любима на много хора по света. Нейното име е Campari (Кампари). Създадена от Гаспаре Кампари (Gaspare Campari), в неговото кафене в Милано, през 1860 година, тя винаги е била напитката, която или обичаш или не понасяш органически (това в същност важи за всички от тази група). Почитателите на Campari го предпочитат чисто върху лед, със сода или с портокалов сок. Прекрасно питие, което те освежава и стимулира апетита, а на всичко отгоре има и прекрасен цвят. Martini & Rossi правят също чудесна горчивка — Martini Bitter, която е много подобна на Campari.

Един невероятен преставител на този раздел аперитиви е Aperol (Аперол). Той е сладък, лек както на вкус, така и на алкохолно съдържание и с много приятен аромат. Тук ще спомена и Dubonnet и Punt e Mess, които са разгледани в секцията винени аперитиви (при слобоалкохолните напитки). Те се приближават до разглежданата група, но технологията им на производство ги подрежда другаде.

Топ марката горчивка от Франция Suze (Сюз), се доближава до стила на Campari и обикновено се сервира главно като аперитив. Нейната горчивина се дължи главно на основната и съставка — тинтява. Това растение е високо ценено заради своите медицински приложения. От него се извлича отвратително на мирис и вкус на кал етерично масло и факта, че Suze е прекрасно питие, се дължи единствено на чудесната му рецепта и технология на производство.

Германия както винаги е постоянна в политиката си «Това е добро за тебе». Тя е родина на две безкомпромисни марки горчивки Jagermeister (Йегермайстер) и Underbeg (Ундерберг). Jagermeister, чиито съставки включват анасон, маково семе, хвойна и женшен е твърдо устремен към баровете и нощните клубове. Маркетинговата му концепция го определя като многофункционално питие, което може да се пие като аперитив, диджестив и като миксер. Аз лично го предпочитам чисто или с много лед и тоник. Underbeg, от своя страна се предлага в елегантни малки 20 милилитрови бутилчици, опаковани в тъмна хартия. Неговата съдба е да бъде един от най-добрите деджестиви, но много често хората го използват като средство за премахване на махмурлук. Това има разбира се някакво логично обяснение, което ще разгледаме по-подробно другаде. Най-важното е че помага. Същия ефект имат Campari комбинирано с прясно изцеден портокалов сок, коктейл Блъди Мери, една студена бира, аспирин с витамин С и стига толкова за сега.

Двете най известни горчивки в източна Европа са унгарският Unicum (Уникум) и латвийския Melnais Balzans (Мелнейс Балзанс). Те са много подобни като стил. Unicum, създаден през 1790 година се състои от 40 растителни видове и е нежно сладникав с леки горчиви нотки. Melnais Balzans както всички останали използва тайна рецепта, част от която са съставки като мед, мента и пелин. Богат комплекс от горчиви съставки, мистериозен и запленяващ аромат и определено запомнящ се вкус.

Една най-новите марки горчивки Gammeldansk, идва от Дания. На пазара е от 1964 година и е микс от 30 различни билки, плодове и етерични масла, между които канела, звездовиден анасон, карамфил, плодове от офика (самодивско дърво). Жълтеникаво кафяв до златист цвят, средно горчив и леко сладникав. Чудесна марка за начало на вечерята, а защо не и за край.

Можем да определим горчивките от Испания и по-точно тез от Каталуня, като определено странни. Наричат ги vinos quinados. Calisay (Калисай) е най-горчивият представител. Името му произлиза от основната съставка, която е кората на хининовото дърво. Тук се използва специална разновидност, която се нарича Calisaya и расте единствено в Еквадор. Към нея се добавя голямо количество кора от горчиви портокали и други компоненти. Всички те обикновено се киснат в подсилено вино, преди да отлежат в дъбови бурета. Има силно-горчив интензитет, балансиран от сладоста на женското биле. Тук може да споменем и популярния аперитив Chinchon, който е много труднопозицируем като характеристики. Можем да го определим като нещо средно между ликьор, горчивка, и анасонова напитка. Аз съм решил да го разгледам като сладка анасонова напитка, въпреки, че споделя съставките и техниките на трите групи: горчивина от хининовата кора, анасонов екстракт и много захарен сироп.

Южна Америка е родина на най-емблематичната горчивка — Angostura (Ангостура). Тази мощна и ароматна марка е създадена от доктор Сиегерд (Siegert), немски лекар, който я наименува на малък град във Венецуела. Тази напитка (бих казал подправка), все още се приготвя по оригиналната рецепта, но в Тринидад и Тобаго. Компанията строго пази тайната на рецептата и всичко, което се знае е, че за база се използва силен ром, а като горива съставка, корен от тинтява. Използвана в миналото като лекарство против малария, Angostura е изключително силен микс, който днес се използва в минимални количества като подправка, даваща финални щрихи на коктейли като Маи Тай, Плантерс Пунш, Мохито, Манхатън, Пинк джин и други.

Това не са напитки, които задължително ще допаднат на всеки. Но аз силно вярвам, че никой не може да каже, че не харесва нещо което не е опитал. Така че ако имате възможност опитайте. Нали за това са баровете, не е нужно да купувате бутилки. Въпреки всичко, повярвайте ми, винаги е от полза да имате една марка горчивка под ръка в къщи, защото когато ви се случи да се натъпчете подобаващо и ви стане тежко е по-добре шот от качествена горчивка отколкото дражета синтетика.

автор: bgBarman.bg
реклама Sofia Bar Show