Pilavas®

Анасонови напитки | Distillery Pilavas S. A.

Пълно продуктово портфолио на марката PIlavas

Pilavas (Пилавас)е популярна гръцка марка качествени алкохолни продукти, известна със своето узо, бренди, ципуро и разнообразни ликьори.

История на марката

Изображение на град Патра от еникет на Мастиха Пилавас

Графично изображение на Патра - родния град на марката Пилавис. Част от етикета на ликьор Мастиха Пилавис

Анасоновите напитки са нещо като втора религия на Гърция още от времето на Византийската Империя. Гърците, населявали Пелопонес и Смирна (днешен Измир), в Мала Азия, се смятали за майстори. Тези ракиджии (Ρακιντζής) използвали медни казани, доставяни от арменските майстори на медта. В тях те дестилирали цупуро (τσίπουρο) — алкохол от гроздови джибри, традиционно произвеждан и днес. Този алкохол след това бил ароматизиран с анасон, резене, билки и мастиха (сакъз, натурална дъвка).

Производството, в по-големи количества на анасонова напитка под името ούζο (узо), започва след независимостта на Гърция през 1830 — те. Някъде по това време младият Никос Пилавас от град Патра, на полуостров Пелопонес започва да експериментира, за да създаде своя рецепта за узо. През 1940 г., той основава своята малка компания, която нарича " ποτοποιια πιλαβας" (Дестилерията на Пилавас). В самото начало основният продукт на младата семейна дестилерия е узото, но с годините продуктовото разнообразие се увеличава.

Марката днес

Картонени туби опаковка на узо Пилавас

Основният продукт на марката PIlavas е нейното узо, което едно от най-продаваните в безмитните магазини на Гърция и Кипър

В наше време, повече от 60 години по късно, компанията е със сериозни традиции в производството на спиртни напитки. Тя все още е малка семена компания, но с модерен мироглед.

Вече трето поколение от семейство Пилавас ревностно следва тайната рецепта на Никос и произвежда узо, ципуро, бренди и различни ликьори. Днес малката дестилерия в Патра е модерното предприятие, разположено на 3 500 кв.м., включващо модерна бутилираща линия с капацитет 6,000 бутилки на час и сертифицирано по ISO 9001 и HACCP.

Въпреки че узото е типично гръцка напитка, компанията успява да изнася своя продукция в над 10 европейски страни. Продуктите на марката Pilavas се изнасят в Германия, Франция, Испания, Холандия, Белгия, Италия, България, Македония и Кипър. Distillery Pilavas S. A. е един от най-големите доставчици на гръцките и кипърски безмитни магазини.

Продукти на марката

Освен основният си продукт Pilavas Ouzo Nectar, под марката се произвеждат още бренди, традиционната гръцка джиброва ракия — ципуро, както и голямо разнообразие от ликьори, между които Mastiha (Мастиха) и уникалния местен диджестив Tentura, съчетаващ аромати на карамфил, канела и индийско орехче, с екстракти от известеното сладко червено вино от Патра, Mavrodafni.

Продукти на марката

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019

Узо

Всичко за узото - националната напитка на Гърция. История, технология на производство и най известните търговски марки.
Ouzo of Plomari Isidoros Arvanitis / Pilavas / Barbayannis / Ouzo 12 / Ouzo Mini / Ouzo Tirnavou / Tsantali

Гръцкият символ, по-ярък от Акропола

Кратка характеристика на узото
Узо - символът на Гърция без лого

За българин, узото е може би най-яркия представител на Гърция. Не познавам някой, който посетил за първи път нашата южна съседка, да се е върнал без бутилка «оригинално» узо, въпреки че може да си го купи тук, от всяка бакалия. Има и такива, които нямат и сувенир от Акропола, но в шкафа с напитки имат съкровен спомен от бяла Гърция. Какъв по-голям сувенир от бутилка узо, само че защо изчезва толкова бързо?

Поглед в миналото

Анасоновите напитки са нещо като втора религия на Гърция още от времето на Византийската Империя. Гърците населявали Пелопонес и Смирна (днешен Измир), в Мала Азия, се смятали за майстори. Тези ракиджии (Ρακιντζής) използвали медни казани, доставяни от арменските майстори на медта. В тях те дестилирали цупуро (τσίπουρο) — алкохол от  джибри, традиционно произвеждан и днес. Този алкохол след това бил ароматизиран с анасон, резене, билки и мастиха (сакъз, дъвково масло).

Производството, в по-големи количества на анасонова напитка под името ούζο (узо), започво след независимостта на Гърция през 1830 година. Произхода на наименованието, е доста мътен. Популярна е теорията, че идва от надписа на транспортните сандъци «uso di Marsiglia» «Да се използва в Марсилия». Погледнато етимологично, може да произлиза от турската дума üzüm (гроздов).

Когато гърците са изритани от Мала Азия през 1922 година, ракиджиите се преселват основно в Македония, от тогава център на производство на алкохолни напитки в Гърция. Другия център е остров Лесбос, който е известен като дом на най-доброто узо. Консумацията и производството се увеличава рязко.

Технология на узото

За производство на узо се използва чист алкохол от земеделски произход. Вида на суровината не е от особено значение. Алкохолът се разрежда с вода и се поставя в дестилатор. Към него се добавя микс от анасон и билки. Тяхното разнообразие и количество определя аромата и качеството на узото. Много от марките производители отделят специално внимание на качеството на анасона и селектират семената му ръчно. Останалите растения са обикновено звездовиден анасон, кориандър, кардамон, индийско орехче, канела, джинджифил, ангелика, лайка, мастиха (сакъз, дъвково масло). Обикновено в един казан се слагат между 10 и 30 кг. аромати.

За дестилацията на екстрактите се използват традиционно медни казани с вместимост 1000 литра. Първата част на дестилата — кефали (kεφαλι — извлек) и неговия край — ура (ουρά - опашка) се отделят. Събира се само средната част кардиа (καρδια — сърце). Накои производители дестилират средната част още един (трети) път. Крайния резултат на дестилацията е узо есенцията, която се нарича адолото (αδόλωτο). Тя отлежава за известно време.

Производителите на най-добрите марки не добавят нищо друго към αδόλωτο, освен чиста вода и захар. Въпреки това се разрешава доливането на 20 % неутрален алкохол. Силата на алкохола при бутилиране трябва да бъде минимум 37.5 об. % алк. и не може да съдържа повече от 50 гр. на литър захар.

Узото е със статут на контролиран район на произход. То може да се нарича така, само ако е произведено в Гърция и в гръцката част на Кипър.

Леко подсладената анасонова напитка, както и ниското алкохолно съдържание, обикновено «лъжат» съзнанието и ни карат да прекаляваме. Гърците никога не пият без мезе. У нас това също е традиция. Не знам за Вас, но аз го обичам с бучка лед и малко студена вода, за мезе едронарязана гръцка салата с много сирене и риган, обилно полети със зехтин.

Наздраве!

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019
Сокове Флорина

Марката «Флорина» с нов собственик

Според информация на Българската фондова борса — x3news, на 4.09.2013 г., е извършена продажба на 100% от акциите на дружеството от ВМ Финанс груп АД на британската Ню Юръп Спешъл Ситюейшънс Лимитид (New Europe Special Situations Limited).