историята на Amarula

Amarula Cream®

«Амарула крем ликьор»

  • Вид опаковка: Стъклена бутилка
  • Размер опаковка: 700 мл.
  • Алк. съдържание: 17 об. % алк.
  • Калории: 172 kcal/50 мл.
  • Въглехидрати/захари: 18 гр./50 мл.

Дегустационни характеристики

Цвят: Светъл карамел и мляко
Тяло: Плътно
Нос: Свеж плодов аромат
Вкус: Изразен сметанов вкус с нюанси на шоколад, мока, ванилия и карамел.


Amarula е крем ликьор от Южна Африка, приготвен от захар, сметана и отлежал дестилат от плодове на африканското дърво Марула (Sclerocarya birrea), известно още като «Дървото на слона» или «Сватбеното дърво».

Можете да се насладите на ликьор Amarula cream чист с няколко бучки лед или като съставка на десертен коктейл, шот, или кафе.

Крем ликьора Amarula (Амарула) се произвежда едва от 1989 г. Въпреки кратката си история, марката е съпътствана с невероятен триумф и може да се похвали с всички престижни награди давани в индустрията с алкохолни напитки. Известен като «The Spirit of Africa» днес Amarula, не само се продава, но е обичана и популярна марка, в повече от 100 страни по света.

От марула до Амарула

Използването на дестилат от дивите плодове марула е това, което дава уникалния и свеж аромат на ликьора. Той има изразен сметанов вкус с нюанси на шоколад, мока, ванилия и карамел.

В провинция Лимпопо, Южна Африка, дървета Марула растат в дивата савана. За тях не се полагат специални грижи като напояване, изкуствено торене и пр. За напояването се разчита изцяло на дъждовния сезон, а за торенето се грижат дивите животни, които обожават плодовете на дървото марула.

амарула в чаша
Производство на Амарула 1

Именно сочните летни плодове придават уникалния вкус на крем ликьора Amarula. Те узряват, под жаркото африканско слънце и са готови за бране, между средата на януари до средата на март. Когато те паднат на земята, тежки от сок и пълни с аромат, се събират от жените на местните селски общности, след което се доставят в централата на компанията във Фалаборуоу. Приходите от тяхното бране са се превърнали в ценен източник на доходи за местните жители. На събирачите се плаща за всеки килограм.

Коктейли с амарула десертен

В производствения център на Amarula, всеки плод бива индивидуално проверен, за да се гарантира, че е напълно узрял и без дефекти, преди да бъде смачкан и разделен от костилката. Плодовата каша се изпомпва в охладителни резервоари, където се съхраняват при постоянна температура под 6 градуса по Целзий, за да се предпази от неконтролируема ферментация.

Производство на Амарула 2
Коктейли с амарула кафе 2

Плодовата каша се транспортира до избата в Стеленбош, където ферментира при условия, подобни на винопроизводството. След ферментацията, плодовото вино от марула се дестилира два пъти. Първата дестилация се извършва в колонна система, а втората в медни казани. Технологията изисква прясното вино от марула да се дестилира възможно най-бързо, за да се запазят свежите плодови аромати. По време на втората дестилация ароматите на плода се концентрират. За да обогати и задълбочи своите вкусове, младия спирт се налива в малки дъбови бъчви, където тихо отлежава в продължение на цели две години. По време на отлежаването дървото дава своят дан и добавя към вкуса ароматни подправки и ванилия.

След отлежаването дестилата от марула се смесва със захар, карамел и мляко, което дава на ликьора богата и кадифено гладка консистенция. Amarula се бутилира при 17 об. % алк.

Нито един грам от суровините за приготвянето на Amarula не се губи. Ядките отделени в началото се събират, изсушават се и след това връща на племенните общности, където от тях се извличат масла за производство на различни кремове и хидратанти.

Как да се насладим на екзотичния вкус на Amarula

Амарула награди на бял фон 2

В края на 2012 г на New York International Spirits Competition марката е титулувана като «ликьор на годината», а на престижния конкурс International Wine & Spirit Competition (IWSC), в Лондон, получава златния медал.

Наливане на амарула

Amarula (Амарула) е един от най-добрите съвременни ликьори създавани някога. Не само защото носи мистицизма на Африка, но и защото е невероятно вкусен ликьор и прекрасно се вписва в комбинации с други напитки.

Amarula (Амарула) е ликьор със страхотен и деликатен вкус и може да му се насладите директно или с малко лед, както и да го добавите към еспресо, капучино или лате. Amarula е чудесна съставка на стотици десертни коктейли и шотове. Ако го имате под ръка у дома винаги можете да приготвите бързи и много вкусни десерти, защото той чудесно би допълнил вашата торта, тирамису или топка сладолед.

Наздраве!

В България продукта на марката Amarula се представлява официално от Трансимпорт ООД.

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019

Крем Ликьори

Amarula / ABSENTE La Crème / Baileys / Brady’s / Carolans / Coole Swan / Cremosa / Danny Boy Cream / Dooley's Espresso / Dooley's Original / Heather Cream / Jago’s / La Belle Cream / PITÚ - Cocotida / Ponche Kuba / Talea / The Irishman Irish Cream / Zuidam Caramel Dream

Съблазън обилно полята със сметана

Кратка характеристика на сметановите (Cream) ликьори
Мляко и шоколад панорамна

Сладки, меки, съблазняващи и задоволяващи тайни желания, сметановите (cream) ликьори с изключително голям успех, се наместиха на пазара на алкохолни напитки. За кратко време те се превърнаха в прекрасни десерти и диджестиви, измествайки редица други напитки.

Няма да крия, че държа винаги бутилка Baileys в къщи, не само защото съпругата ми харесва това питие, но и защото ми предоставя чудесна алтернатива за приготвянето на бърз и изискан десерт. Сложете няколко топки обикновен сладолед полейте с малко от ликьора, поръсете с предварително грубо строшени ядки или бисквити и готово, прекрасен десерт за 5 минути, приготвен пред очите на гостите Ви.

Първия крем ликьор

Въпреки че сметановите ликьори или поне тези, които си струват са много малко, те заслужават специално внимание и разбира се отделна група. Както винаги има нещо или някой, който започва всичко. Тук без съмнение това е Baileys Irish Cream. За последните 35 години това е може би най-успешната алкохолна напитка на столетието и най-продавания ликьор на планетата. Създаването му е абсолютна противоположност на марки като Chartreuse и Benedictine, защото в него няма нищо от античното наследство. Той е дете на технологиите на 20 век. Хубавото при него, освен че е вкусен е, че е чист природен продукт, без никакви изкуствени добавки и въпреки това няма да ви вкисне в бутилката.

Останалите марки

Успеха, разбира се води до експлозия от нови напитки, някои истински сполучливи, други пълни безсмислици от рода на «аз също искам дял от пазара», трети абсолютни химии. Велики и прекрасни марки ликьори като Tia Maria, Grand Marnier, Cointreau и др., създадоха версии на именитите си продукти, в сметанов вариант. Самият факт, че ги няма все още на българския пазар говори за слабият им успех. Това се дължи най-вече на факта, че хората ги харесват такива каквито са си, без клонинги и вариации. Въпреки това редица марки успяха да се наложат със своята креативност и продукти с уникални характеристики.

Една от тях, която със сигурност ще има плодотворно бъдеще, е Южноафриканската марка Amarula (Амарула). Тя се произвежда чрез дестилиране на плодовете на дървото марула. Самият дестилат отлежава три години в дъб, преди да бъде смесен с прясна млечна сметана. Освен превъзходния си вкус, тази напитка е и афродизиак.

Друг представител идва от Германия и печели редица награди в международни конкурси. Товае Dooley’s Original Tofee & Vodka (Дулис тофи и водка). Той е много лек крем ликьор с превъзходен карамелен вкус.

Този тип вкусни ликьори, не са запазена марка само на по-хладните ширини. Страни с много по-топли климатични показатели също имат добри постижения. Испания и дори Карибите са родина на интересни марки като Ponche Cuba (Понче Куба) от Барбадос и испанския Gran Duque d’Alba (Гранд Дюк де Алба).

Притегателната сила на тези ликьори се основава най-вече от факта, че те са много леки за пиене, с ниско алкохолно съдържание (Ponche Cuba е само с 9 об. % алк.), меки и сладки. В много случаи те се възприемат като алкохолни млечни шейкове. ВНИМАНИЕ! Те са доста изкусителни, но определено трябва да се съобразявате с количеството. Внимавайте също така и с избора на марка. Не се доверявайте на евтините, те определено крият неприятности. В реалната икономика няма такова нещо като евтино и хубаво!

Със сигурност всеки един ликьор поместен в тази група има интересна история за разказване. Може да я прочетете, но за да изберете своя фаворит, ще трябва да ги опитате. Те може би няма да привлекат вниманието на всеки, но ще останат и занапред по рафтовете на баровете като самостоятелни напитки или като съставки на вкусни коктейли — независимо дали Вие сте техен фен, или не.

Наздраве!

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019