Amarula®

Ликьори и диджестиви | Distell Group Limited

Амарула рекламна визия

Забележителния крем ликьор от Южна Африка, приготвян от растящите на юг от Сахара плодове на дървото марула, е сравнително млада марка. За краткото време от както е на международния пазар, продуктът на марката успя не само да обере всички възможни престижни награди, но и любовта на милиони потребители. Продаван в над 100 страни по целия свят, ликьора Amarula (Амарула) е известен като «The Spirit of Africa».

Духът на Африка

марула плод

Сочните, жълти яйцевидни плодове с нежен вкус на цитруси и ядки са основната съставка за дестилата използван за приготвянето на ликьора Amarula

Крем ликьора Amarula (Амарула) идва от Южна Африка, където плодовете на дървото Марула зреят под топлите слънчеви лъчи на саваната. Дървото Марула (Sclerocarya birrea), познато също като «Дървото на слона» е африканско ботаническо съкровище, потопено в романтика и легенди. То расте само в екваториална Африка, а през лятото ражда сочни, жълти яйцевидни плодове с нежен вкус асоцииращ се с цитруси и ядки.

Плодовете на дървото Марула са обичани и почитан като «храна на царете» сред африканските народи. Пивото, приготвено от тях понякога се дава като дар за духовете на предците или в знак на почит към местните лидери.

Дървото Марула играе централна роля и в племенните легенди. Сред племето Зулу, то е известно също като «Сватбеното дърво». И до ден днешен племенните сватби се провеждат под неговите клони, а за плодовете се вярва, че имат свойствата на афродизиаци, както и че помагат при безплодие. Сред племето Венда, живеещо около границата на Южна Африка със Зимбабве се смята, че кората на дървото Марула може да помогне да се определи пола на нероденото дете. Тези, които искат момиче пият отвара от кората на женско на дърво Марула и обратно. Кората съдържа също така на антихистамини и се използва широко за лечение на различни заболявания, включително ревматизъм и ухапвания от насекоми.

Дървета Марула са красиви и сухоустойчиви растения. Те растат от 9 до 18 метра височина и могат да родят до 500 кг или повече плодове на година. Екзотични и вкусни, те са любими на животните, между които: слонове, носорози, брадавичеста свиня, куду, павиани и други маймуни, зебра и таралеж.

Слон

Слоновете са от най-върлите почитатели на плодовете на дървото Марула и заради това производителите на Amarula са ги направили символ на марката си.

Дърво Марула

Днес от Distell полагат усилия за опазване на популацията им, като финансират програмата за изследвания в Университета на Натал.

Началото

Ликьора Amarula е произведен за първи път от южноафриканската Southern Liqueur Company (една от двете компании основали сегашния собственик Distell), през септември 1989 г. четири години по късно, през 1993 г. «Духът на Африка», крем ликьора с вкус на леко плодов карамел е вече на пазара. Много скоро след това, през 2006 г. Amarula спечелва първата от поредица престижни награди, златен медал на уважавания международен конкурс San Francisco World Spirits Competition.

Амарула Тръст

Amarula Trust е програма, която подпомага запазване на природата и дивите животни със създаването на заетост и симбиотични отношения между човек и природа.

В центъра на световното по футбол

Без съмнение Световното първенство по футбол проведено в Южна Африка през 2010 г. изиграва решаваща роля за популяризирането на ликьора. Такъв шанс се удава само един път и от Distell не го пропускат.

Благодарение на силната маркетингова кампания, проведена по време на първото световно първенство в Африка, Amarula се превръща в хит сред футболните запалянковци. Марката е официално лицензиран спонсор на турнира и за да отбележи събитието, създава специален дизайн на лимитирана серия на продукта си. Златния трофей на Световната купа заменя емблематичната фигура на слона, използван в логото на марката.

Ликьора Amarula е основна съставка в шутър миксиран специално за световното по футбол, наречен AmaShibobo (АмаШибобо). «Шибобо» e впечатляващ футболен трик, чрез който се прекарва топката между краката на противника.

Рецептата на вкусния шот е от равни части Amarula, шоколадов ликьор Nachtmusik и ментов ликьор Oude Meester, приготвен чрез наслояване на пластове. Футболни фенове били улеснени напълно и можели да закупят и трите съставки в специална опаковка, включваща и шест сувенирни шота във формата на футболна топка.

Кампанията за Световната купа по футбол изстрелва Amarula сред най-популярните марки ликьори по света.

Амарула световно по футбол

Марката Amarula е официално лицензиран спонсор на Световното първенство по футбол през 2010 г. и за да отбележат събитието от Distell създават специален дизайн на лимитирана серия от продукта.

Нагоре и само нагоре

Въз основа на проучване проведено от авторитетното списание Drinks International, в което били интервюирани над 700 бармани, собственици на барове и миксолози работещи в най-модерните и емблематични точки, в над 60 страни показва, че Amarula е седмата най-търсена марка и девета по отношение на обемите, които се продават измежду всички стилове и марки ликьори по света. Марката е удостоена с наградата «Spirits Business brand champion» за впечатляващ ръст в продажбите си. По същото време изследователите от Euromonitor оценяват Amarula като една от най-бързо развиващите се марки в света на високоалкохолните напитки.

В края на 2012 г марката отново привлича светлината на прожекторите когато на проведения в Ню Йорк International Spirits Competition е титулувана като «ликьор на годината», а на престижния конкурс International Wine & Spirit Competition (IWSC), в Лондон, получава златния медал.

За краткото време от навлизането на международния пазар Amarula се превръща във втората най-продавана марка крем ликьор в света, в непосредствена близост до култовата ирландска марка Baileys. В Южна Африка обаче лидерството е безспорно.

Днес Amarula, не само се продава, но е обичана и популярна марка, в повече от 100 страни по света.

Амарула залез слонове

Продукти на марката

автор: bgBarman.bg
реклама The Martini Bar Varna
WHISKY, RUM, WINE Master Test 2015 Чаши за уиски 'Bar' Sagaform
Свещник с купа за ядки 'CALLAMPA' PHILIPPI

Крем Ликьори

Amarula / ABSENTE La Crème / Baileys / Brady’s / Carolans / Coole Swan / Cremosa / Danny Boy Cream / Dooley's Espresso / Dooley's Original / Heather Cream / Jago’s / La Belle Cream / PITÚ - Cocotida / Ponche Kuba / Talea / The Irishman Irish Cream / Zuidam Caramel Dream

Съблазън обилно полята със сметана

Кратка характеристика на сметановите (Cream) ликьори
Мляко и шоколад панорамна

Сладки, меки, съблазняващи и задоволяващи тайни желания, сметановите (cream) ликьори с изключително голям успех, се наместиха на пазара на алкохолни напитки. За кратко време те се превърнаха в прекрасни десерти и диджестиви, измествайки редица други напитки.

Няма да крия, че държа винаги бутилка Baileys в къщи, не само защото съпругата ми харесва това питие, но и защото ми предоставя чудесна алтернатива за приготвянето на бърз и изискан десерт. Сложете няколко топки обикновен сладолед полейте с малко от ликьора, поръсете с предварително грубо строшени ядки или бисквити и готово, прекрасен десерт за 5 минути, приготвен пред очите на гостите Ви.

Първия крем ликьор

Въпреки че сметановите ликьори или поне тези, които си струват са много малко, те заслужават специално внимание и разбира се отделна група. Както винаги има нещо или някой, който започва всичко. Тук без съмнение това е Baileys Irish Cream. За последните 35 години това е може би най-успешната алкохолна напитка на столетието и най-продавания ликьор на планетата. Създаването му е абсолютна противоположност на марки като Chartreuse и Benedictine, защото в него няма нищо от античното наследство. Той е дете на технологиите на 20 век. Хубавото при него, освен че е вкусен е, че е чист природен продукт, без никакви изкуствени добавки и въпреки това няма да ви вкисне в бутилката.

Останалите марки

Успеха, разбира се води до експлозия от нови напитки, някои истински сполучливи, други пълни безсмислици от рода на «аз също искам дял от пазара», трети абсолютни химии. Велики и прекрасни марки ликьори като Tia Maria, Grand Marnier, Cointreau и др., създадоха версии на именитите си продукти, в сметанов вариант. Самият факт, че ги няма все още на българския пазар говори за слабият им успех. Това се дължи най-вече на факта, че хората ги харесват такива каквито са си, без клонинги и вариации. Въпреки това редица марки успяха да се наложат със своята креативност и продукти с уникални характеристики.

Една от тях, която със сигурност ще има плодотворно бъдеще, е Южноафриканската марка Amarula (Амарула). Тя се произвежда чрез дестилиране на плодовете на дървото марула. Самият дестилат отлежава три години в дъб, преди да бъде смесен с прясна млечна сметана. Освен превъзходния си вкус, тази напитка е и афродизиак.

Друг представител идва от Германия и печели редица награди в международни конкурси. Товае Dooley’s Original Tofee & Vodka (Дулис тофи и водка). Той е много лек крем ликьор с превъзходен карамелен вкус.

Този тип вкусни ликьори, не са запазена марка само на по-хладните ширини. Страни с много по-топли климатични показатели също имат добри постижения. Испания и дори Карибите са родина на интересни марки като Ponche Cuba (Понче Куба) от Барбадос и испанския Gran Duque d’Alba (Гранд Дюк де Алба).

Притегателната сила на тези ликьори се основава най-вече от факта, че те са много леки за пиене, с ниско алкохолно съдържание (Ponche Cuba е само с 9 об. % алк.), меки и сладки. В много случаи те се възприемат като алкохолни млечни шейкове. ВНИМАНИЕ! Те са доста изкусителни, но определено трябва да се съобразявате с количеството. Внимавайте също така и с избора на марка. Не се доверявайте на евтините, те определено крият неприятности. В реалната икономика няма такова нещо като евтино и хубаво!

Със сигурност всеки един ликьор поместен в тази група има интересна история за разказване. Може да я прочетете, но за да изберете своя фаворит, ще трябва да ги опитате. Те може би няма да привлекат вниманието на всеки, но ще останат и занапред по рафтовете на баровете като самостоятелни напитки или като съставки на вкусни коктейли — независимо дали Вие сте техен фен, или не.

Наздраве!

автор: bgBarman.bg