Amarula®
Ликьори и диджестиви | Distell Group Limited
Забележителния крем ликьор от Южна Африка, приготвян от растящите на юг от Сахара плодове на дървото марула, е сравнително млада марка. За краткото време от както е на международния пазар, продуктът на марката успя не само да обере всички възможни престижни награди, но и любовта на милиони потребители. Продаван в над 100 страни по целия свят, ликьора Amarula (Амарула) е известен като «The Spirit of Africa».
Духът на Африка
Сочните, жълти яйцевидни плодове с нежен вкус на цитруси и ядки са основната съставка за дестилата използван за приготвянето на ликьора Amarula
Крем ликьора Amarula (Амарула) идва от Южна Африка, където плодовете на дървото Марула зреят под топлите слънчеви лъчи на саваната. Дървото Марула (Sclerocarya birrea), познато също като «Дървото на слона» е африканско ботаническо съкровище, потопено в романтика и легенди. То расте само в екваториална Африка, а през лятото ражда сочни, жълти яйцевидни плодове с нежен вкус асоцииращ се с цитруси и ядки.
Плодовете на дървото Марула са обичани и почитан като «храна на царете» сред африканските народи. Пивото, приготвено от тях понякога се дава като дар за духовете на предците или в знак на почит към местните лидери.
Дървото Марула играе централна роля и в племенните легенди. Сред племето Зулу, то е известно също като «Сватбеното дърво». И до ден днешен племенните сватби се провеждат под неговите клони, а за плодовете се вярва, че имат свойствата на афродизиаци, както и че помагат при безплодие. Сред племето Венда, живеещо около границата на Южна Африка със Зимбабве се смята, че кората на дървото Марула може да помогне да се определи пола на нероденото дете. Тези, които искат момиче пият отвара от кората на женско на дърво Марула и обратно. Кората съдържа също така на антихистамини и се използва широко за лечение на различни заболявания, включително ревматизъм и ухапвания от насекоми.
Дървета Марула са красиви и сухоустойчиви растения. Те растат от 9 до 18 метра височина и могат да родят до 500 кг или повече плодове на година. Екзотични и вкусни, те са любими на животните, между които: слонове, носорози, брадавичеста свиня, куду, павиани и други маймуни, зебра и таралеж.
Слоновете са от най-върлите почитатели на плодовете на дървото Марула и заради това производителите на Amarula са ги направили символ на марката си.
Днес от Distell полагат усилия за опазване на популацията им, като финансират програмата за изследвания в Университета на Натал.
Началото
Ликьора Amarula е произведен за първи път от южноафриканската Southern Liqueur Company (една от двете компании основали сегашния собственик Distell), през септември 1989 г. четири години по късно, през 1993 г. «Духът на Африка», крем ликьора с вкус на леко плодов карамел е вече на пазара. Много скоро след това, през 2006 г. Amarula спечелва първата от поредица престижни награди, златен медал на уважавания международен конкурс San Francisco World Spirits Competition.
Amarula Trust е програма, която подпомага запазване на природата и дивите животни със създаването на заетост и симбиотични отношения между човек и природа.
В центъра на световното по футбол
Без съмнение Световното първенство по футбол проведено в Южна Африка през 2010 г. изиграва решаваща роля за популяризирането на ликьора. Такъв шанс се удава само един път и от Distell не го пропускат.
Благодарение на силната маркетингова кампания, проведена по време на първото световно първенство в Африка, Amarula се превръща в хит сред футболните запалянковци. Марката е официално лицензиран спонсор на турнира и за да отбележи събитието, създава специален дизайн на лимитирана серия на продукта си. Златния трофей на Световната купа заменя емблематичната фигура на слона, използван в логото на марката.
Ликьора Amarula е основна съставка в шутър миксиран специално за световното по футбол, наречен AmaShibobo (АмаШибобо). «Шибобо» e впечатляващ футболен трик, чрез който се прекарва топката между краката на противника.
Рецептата на вкусния шот е от равни части Amarula, шоколадов ликьор Nachtmusik и ментов ликьор Oude Meester, приготвен чрез наслояване на пластове. Футболни фенове били улеснени напълно и можели да закупят и трите съставки в специална опаковка, включваща и шест сувенирни шота във формата на футболна топка.
Кампанията за Световната купа по футбол изстрелва Amarula сред най-популярните марки ликьори по света.
Марката Amarula е официално лицензиран спонсор на Световното първенство по футбол през 2010 г. и за да отбележат събитието от Distell създават специален дизайн на лимитирана серия от продукта.
Нагоре и само нагоре
Въз основа на проучване проведено от авторитетното списание Drinks International, в което били интервюирани над 700 бармани, собственици на барове и миксолози работещи в най-модерните и емблематични точки, в над 60 страни показва, че Amarula е седмата най-търсена марка и девета по отношение на обемите, които се продават измежду всички стилове и марки ликьори по света. Марката е удостоена с наградата «Spirits Business brand champion» за впечатляващ ръст в продажбите си. По същото време изследователите от Euromonitor оценяват Amarula като една от най-бързо развиващите се марки в света на високоалкохолните напитки.
В края на 2012 г марката отново привлича светлината на прожекторите когато на проведения в Ню Йорк International Spirits Competition е титулувана като «ликьор на годината», а на престижния конкурс International Wine & Spirit Competition (IWSC), в Лондон, получава златния медал.
За краткото време от навлизането на международния пазар Amarula се превръща във втората най-продавана марка крем ликьор в света, в непосредствена близост до култовата ирландска марка Baileys. В Южна Африка обаче лидерството е безспорно.
Днес Amarula, не само се продава, но е обичана и популярна марка, в повече от 100 страни по света.
Продукти на марката