Southern Comfort®

Ликьори и диджестиви | Brown Forman Corp

Графична илюстрация на Саутърн Комфорт изобразяваща културното наследс

Ню Орлиънс, град на контрастите, вълшебна амалгама от култури, стилове на живот, кулинарни традиции и музика. Добре дошли в родния град на Southern Comfort (SoCo) — марката представила на света «Южняшкото удоволствие».

История на Southern Comfort

Първите бутилки на Саутърн Комфорт

Пълвите бутилки на ликьор на основа на уиски Southern Comfort

Южняшко удоволствие създадено от барман

Историята на Southern Comfort, уникалният ликьор и световноизвестна марка, се крие в далечната 1850 г., когато на 4 юли, някъде в Ирландия, се ражда създателя му — Мартин Уилкес Херън. По ирония на съдбата, най-известният американски ликьор е създаден от ирландец.

Бащата на Мартин бил строител на лодки. Веднага след раждането му семейството напуска родната Ирландия и емигрира в САЩ. Установява се в Сент Луис, Мисури, началната спирка на всички имигранти към «Дивия запад». Едва 20 годишен младият Херън напуска родителите си и поема надолу по Мисисипи, за да търси късмета си. Естествено по това време надали е имало град, който да го впечатли повече от пълният с живот Ню Орлиънс, където решава да се установи.

За да се издържа, Мартин започва работа като барман в McCauley’s Saloon, на St.Peter Street във Френския квартал, където налива на своите клиенти основно уиски. Уискито идвало в Ню Орлиънс от северните щати Тенеси и Кентъки по Мисисипи и въпреки че престоявало поне година в дървени бъчви, в ранните си години било сурово и недодялано питие. Виждайки желанието на Мартин да направи нещо по въпроса, съдържателят на бара му дава една бъчва с уиски, за да прави експерименти.

Медалите на СоКо

Двата златни медала спечелени на международните изложения в Париж (1900 г.) и Сейнт Лиус (1904 г.)

С голям ентусиазъм, Херън се заел с предизвикателството да превърне грубото и непостоянно на вкус уиски в по-привлекателна напитка. През 19 век, Ню Орлиънс е популярно пристанище, където спират кораби от близо и далеч, доставяйки екзотични подправки и плодове. Младия ирландски барман се възползвал от това предимство и започнал да подправя уискито с канела, портокалови кори, ванилия и други подправки.

През 1874 г. Херън решава, че е открил перфектната комбинация. Той нарича новата напитка «Cuffs & Buttons» (Ръкавели и копчета).

Към този момент клиентите на баровете във Френския квартал се радвали на подобно подправено уиски наречено «Top Hat & Tails», но «Cuffs & Buttons», напитката на Херън, мигновено става хит, измествайки всякаква конкуренция. Нещо повече тя се превръща в легенда.

Southern Comfort — «Великото питие на Юга»

Огромният успех на Cuffs & Buttons" подтиква Херън да представи своята напитка на Световното Промишлено Изложение в Ню Орлиънс през 1885. В рамките на подготовката за голямото събитие той решава, че то има нужда от по-отличително и описателно име, което да подчертае неповторимия му вкус. Така се ражда името Southern Comfort (Южняшко удоволствие) — «Великото питие на Юга».

Патента за Southern Comfort

През 1898 г., Херон регистрира търговска марка в патентното ведомство на САЩ и започва да изписва «M.W. Heron’s Famous Southern Comfort» и «None Genuine But Mine» на всичките си бутилки и етикети.

По-меко и по-вкусно, отколкото самото уиски, «Южняшко удоволствие» е прието много добре на световното изложение и веднага се налага като напитка за джентълмени с изтънчен вкус.

През 1900 г., Southern Comfort е представен на Световното изложение в Париж и получава грамота и златен медал за качество и финес. Четири години по-късно, през 1904 г., на следващото Световното изложение, което е в Сейнт Луис, града където израства, Херън отново печели златен медал.

Поради разрастващия се успех на Southern Comfort, Херън има нужда от помощ и през 1907 наема Грант М. Пипълс, като негов бизнес партньор, наследник и правоприемник. Двамата съдружници чудесно се справят с бизнеса и успяват не само да популяризират марката Southern Comfort в цялата страна, но и да реализират страхотни продажби.

Всичко е чудесно, докато, през януари 1920 г. Сухия режим, не ги принуждава да преустановят продажби и производство.

Времена на изпитания и нов още по-силен подем.

На 17.04.1920, четири месеца след установяването на Сухия режим, Херън почива. За щастие неговото творение Southern Comfort продължава своя живот. Той завещава рецепта, своето най-ценно притежание, патента и целия бизнес на своето протеже Грант Пипълс.

Коктейл Скарлет О Хара и плакат на Отнесени от Вихъра

Коктейлът «Скарлет О’Хара» (микс от СоКо и сок от червена боровинка), вдъхновен от филма Отнесени от вихъра", прави марката изключително популярна.

Сухият режим за дълго време връзва ръцете на Грант и той не може да направи нищо с тайната рецепта на Southern Comfort и решава да я продаде. Приемникът на тайната формула е Франсис Фоулър, потомък на ексцентрично, аристократично семейство от Сейнт Луис. Сделката е осъществена в началото на 1934 г., една година след падането на сухия режим и новият собственик веднага започва производство на «Южняшкото удоволствие»

Southern Comfort получава нов тласък на продажбите през 1939 г. с излизането на филма «Отнесени от вихъра». Причината за това е вдъхновения от филма коктейл «Скарлет О’Хара», представляващ микс от Саутърн Комфорт и сок от червена боровинка. Коктейлът веднага добива огромна популярност и дава началото на връзката между Southern Comfort и американската поп култура.

По време на Втората световна война Southern Comfort е част от хранителни пратки за американската армия. Любовта на американските войници, пръснати по света, към «Южняшкото удоволствие» е заразна и ликьора започва да придобива международна известност и признание.

След успеха на «Скарлет О’Хара», SoCo се превръща в задължителна съставка на много коктейли между които Alabama Slammer, Slow Comfortable Screw, а миксовете с кола, динжифилова бира и лимонада правят фурор. През 1954 е създадена първата книга с рецепти с цел да бъде разпространявана като рекламна притурка към списанията Life и Time. Поп икони като Джанис Джоплин са страстни почитатели на «The Grand Old Drink Of the South» и това допълнително допринася за неговата привлекателност сред консуматорите.

SoCo завладява света

Рекламен призив на Саутърн Комфорт - Когато Ви е комфортно

Най-новата рекламна кампания на СоКо призовава: Когато, където и както Ви е удобно. Но винаги в умерени количества.

През 1979 марката Southern Comfort е закупена от американския гигант Brown-Forman Corporation. Преди собственика на Джак Даниелс, да придобие, Southern Comfort той вече е номер едно ликьор в САЩ с продажби от над 1 млн. каси годишно. Brown-Forman просто засилва неговия успех, като го извеждат на международните пазари, чрез развитата си дистрибуционна мрежа.

В момента Southern Comfort, известен в наши дни повече като SoCo, може да се намери в повече от 80 страни по света и реализира годишен оборот от над 2.5 млн. каси годишно.

Видимо от ежегодния ръст на продажбите на продуктите на марката, все повече потребители откриват вкуса на «Южняшкото удоволствие».

Култовата бутилка

Веднага след покупката на марката, през 1934 г. семейството Фоулър сменят бутилката на Southern Comfort с нова, подобна на флейта и добавят известната илюстрация на етикета. Литографията е разработена от The Currier & Ives illustration и изобразява плантацията Woodland и река Мисисипи, в Ню Орлиънс. Промените целят да обърнат внимание върху наследството на Southern Comfort.

Старата графика от етикета на СоКо

Известната графика от етикета, изобразяваща плантация по Мисисипи.

Историята на бутилките на Саутърн Комфорт
Новата графика от етикета на СоКо

Новата графика на етикета на СоКо прави реверанс към Ню Орлиънс и носи неговия свободен дух.

В началото на 21 — ви век Brown-Forman правят една от най-драматичните промени при опаковането на Southern Comfort. Те използват класически елементи от дизайна, които да общуват с богатата история на марката и високо качество на продукта. Овалната литография, нагънатите рамене и подобно на издълбано в дърво логото остават. Новата бутилка е по издължена с по-съвременна визия, към която са добавени вдлъбнати страни и подпис основателя.

През 2010 г., обаче визията на Southern Comfort отново приема нов външен вид. Опаковката може да се опише с една дума — контемпорари. Този път тя прави реверанс към Ню Орлиънс и носи неговия свободен дух. Илюстрацията на The Currier & Ives illustration в центъра е променена със стилизиран пейзаж на града. Врата на бутилката е обвит с, получилата награда, илюстрация на художника Кристчън Нортийст, предаваща настроението и културата на Ню Орлиънс. Култовата форма на бутилката с нагънати раменете и подпис на Херон остават непроменени.

Продукти на марката

Продуктовата линия на SoCo се състои от: Southern Comfort Original, Southern Comfort 100 Proof, Southern Comfort Special Reserve, Southern Comfort Lime (2010), Southern Comfort Bold Black Cherry (2012) и готовите миксери Southern Comfort Lemonade & Lime и Southern Comfort & Cola. За момента в България може да се намери само Southern Comfort Original.

Продукти на марката

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019

Екстравагантни

After Shock / Southern Comfort / Biskota / Celtic Crossing / Cocalime / Goldschläger / HPNOTIQ / Intrigue / Seamen's Shot / Sourz / Travis Hasse’s Original Pie / Yogurito
реклама Whiskey Fest 2019
Лого на Сангуе ди Миура

Sangue di Miura

Sangue di Miura (Кръвта на бика) е елитна линия от престижни италиански вина, с качество гарантрано от компанията Tonino Lamborghini.