Rémy Martin®
Коняк | Rémy Cointreau
Вече близо три века и пет поколения, тази марка е една от най-известните в света. Нейния основател Реми Мартен е роден през 1695 г. Той израства, работейки с баща си, Денис, в семейните лозя в близост до Руяк, Шарант, Франция. По това време на трона, в продължение на повече от 50 години, е Луи XIV. Долината е вече известна със своите eaux-de-vie и гроздето, което семейството произвежда, се изкупува и веднага превръща в бренди.
Начало, благословено от краля
През 1724, омъжен и проспериращ, младия Реми е решен да се развива и основава собствена търговска компания. От самото начало тя е от малкото, които притежават собствени лозя. Важно е да се уточни, че измежду основателите на четирите, най големи (днес), конячни къщи, единствено той е роден в областа Коняк.
През 1830 г., първият коняк Rémy Martin Grand Champagne е пуснат на пазара.
Като разсъдлив и далновиден бизнесмен, Реми непрекъснато увеличава своите лозови масиви и оставя в избата си нарастващи запаси от своите дестилати. През 1738 г., Луи XV дава на Реми Мартен изключителното право да засади нови лозя, въпреки наложената от него през 1731 г. забрана.
Марката става все по-известна и търсена. На 64 годишна възраст Реми е уважаван и проспериращ и готов да се пенсионира, когато синът му, Пиер почива. Вместо да се насладите на спокойна старост, той продължава да ръководи компанията още 15 години, до 1773, когато синът на Пиер, Реми II, е достатъчно голям, за да поеме семейния бизнес.
Години на израстване
Реми II е хитър политик и винаги застава твърдо на страната на победителя. Така успява да задържи стабилността на изградената от дядо му фирма по време на Френската революция и последвалите бурни години. Благодарение на тази стратегия неговия син, Реми III, наследява значително проспериращ бизнес. той продължава семейната традиция и ръководи успешно марката Rémy Martin. Същото прави и неговия син Пол-Емил, който поема през 1850 г.
През 1874, по време на неговото управление, емблема на къщата става кентавъра Хирон, символизиращ съюза между небето и земята и въплъщаващ връзката на човека с природата — логото, което и до днес е израз на качество и традиция.
Времето на Пол-Емил е известно също така със създаването на Louis XIII. Ренесансовата барокова метална манерка тип гарафа, украсена с царската лилия, е открита в района на Жарнак, където е изгубена в сражение по време на царуването на Луи XIII. Пол-Емил купува гарафата и запазва правата за репродукцията и, както и името Louis XIII. Оттогава под тази марка и в тази гарафа, но вече изработена от фин кристал се предлагат най-луксозните и престижни коняци на къщата Rémy Martin.
Пол-Емил умира на 65 годишна възраст. Процъфтяващия бизнес е наследен, от едва навършилия 22 години, Пол Реми Мартен. Той със сигурност е един млад човек с идеи, но не му било писано. Бедствие във формата на малко насекомо е на път да удари Франция. Благодарение на филоксерата през 1880 долината на Шарант представлява един тъжен пейзаж от мъртви лозя. Производители и търговци са пред банкрут. Пол, обаче, приема кризата спокойно и налива пари в грандиозен семеен замък. Марката все още е достатъчно силна, за да се бори със ситуацията и благодарение на неговите усилия се установява в Германия, Русия, Скандинавските страни, САЩ и Австралия.
Под лъскавата повърхност обаче е положението е друго. През 1910 г. банката изисква връщането на огромен заем и само капиталова инжекция може да спаси бизнеса. Андре Рено е човекът с парите. Юрист по образование, но и син на голям производител на грозде, Андре става съдружник в новата Emile Rémy Martin & Cie.
Въпреки известността на марката, в началото на 19 век, компанията е все още относително малка и се нарежда едва на 25 — то място сред най-известните конячни къщи в региона. През 1927 г. Андре Рено пуска на пазара първия по рода си Fine Champagne VSOP Cognac. За този бленд той използва дълго отлежали дестилати от двата топ региона на Коняк — Grande Champagne и Petite Champagne.
Rémy Martin VSOP веднага става един от най-продаваните коняци на световен мащаб и издига марката до втората по големина в света и # 1 във Франция.
Смъртта на Андре Рено, наследника на традициите на къщата, през 1965 г., въвежда компанията до следващия етап в развитието и. Рено завещава компанията на дъщерите си, Ан-Мари Ериар Дебройл и Женевиев Коантро. Това е първата стъпка, предизвестие, за по-късно сливане между компаниите на семействата Реми Мартен и Коантро.
Тайната на успеха
Тайната на коняка е в почвата, в която са засети лозята. Поради тази причина, днес Rémy Martin използва само грозде от най-уважаваните винарските райони на областта Коняк- Grande Champagne и Petite Champagne. Тези региони притежават уникална почва, която отразява светлината и гроздето узрява до пълно съвършенство. От тях се дестилира бренди, притежаващо палитра от уникални аромати и вкусове.
Освен, че са признати от ценителите на коняка, тези тънкости във вкуса, са защитени от френското законодателство. Днес Fine Champagne Cognac, е бренди, получено чрез съчетаване на гроздови дестилати от Grande Champagne и Petite Champagne, наименование, защитено от Appellation d’Origine Contrôlée.
Един от големите успехи на марката е партньорството между лозарите, дестилиращите компании и Rémy Martin, активност, подета през 1965 г. Днес в алианса Fine Champagne членуват над 2/3 от лозята в Grande Champagne и Petite Champagne.
Марката Rémy Martin, несъмнено има богата и интересна история, но това, което я прави наистина ценна са нейните уникални продукти.
Продукти на марката