историята на Pilavas

Pilavas Ouzo Nectar®

«Узо Пилавас»

  • Вид опаковка: Стъклена бутилка
  • Размер опаковка: 1л; 700 мл; 350 мл; 200 мл
  • Алк. съдържание: 40 об. % алк.

Pilavas Ouzo Nectar (Узо Нектар Пилавас) е популярно узо не само в своята родина, но и по света. Качествен продукт, на който можете да се доверите.

Препоръки за сервиране

Сервирайте в тънкостенна висока стъклена чаша, с лед, малко студена вода и разбира се традиционни гръцки мезета. Не слагайте бутилката във фризера!

Картонени туби опаковка на узо Пилавас

Pilavas Ouzo Nectar e едно от най-продаваните марки узо в безмитните магазини на Гърция и Кипър

Технология на производство

Узото винаги е било и все още е основният продукт на малката дестилерия на семейство Палавас. То се произвежда при стриктно спазване на тайната рецепта на основателя на компанията, Никос Пилавас — фини съставки, двойна дестилация, много търпение и «meraki» (мерак).

За производство на Pilavas Ouzo Nectar се използва чист гроздов алкохол, към който се добавя вода, анасон и тайният микс от билки и подправки. Получената смес се редестилира в традиционните медни казани.

Първата част на дестилата — кефали (kεφαλι — извлек) и неговия край — ура (ουρά - опашка) се отделят. Събира се само средната част кардиа (καρδια — сърце). Крайния резултат на дестилацията е узо есенцията, която се нарича адолото (αδόλωτο).

След дестилация узо Пилавас, престоява в цистерни от неръждаема стомана в продължение на 2 — 3 месеца и чак тогава се бутилира. Тази технологична особеност му придава мек и хармоничен вкус.

Световно признание

Подаръчни бутилки на узо Пилавас

Pilavas Ouzo Nectar се предлага в 37 различни опаковки, между които уникални подаръчни гарафи.

Pilavas Ouzo Nectar печели сърцата на потребителите не само в Гърция, но и в чужбина. Днес то се изнася в Германия, Франция, Испания, Холандия, Белгия, Италия, България, Македония и Кипър. Неговите качествени показатели са оценени високо на престижни международни конкурси.

2013 — Los Angeles international spirits competition — златен медал

2013 — San Francisco international spirits competition — сребърен медал

2013 — San Diego international wine competition — златен медал

2012 — Sommeliers challenge international wine competition — златен медал

2012 — Los Angeles international spirits competition — сребърен медал

2012 — Indy international wine competition — бронзов медал

2011 — San Diego international wine competition — златен медал

2011 — Indy international wine competition — сребърен медал

История на марката

Изображение на град Патра от еникет на Мастиха Пилавас

Графично изображение на Патра - родния град на марката Пилавас.

Компанията Distillery Pilavas е основана от Никос Пилавас от град Патра, Гърция още през през 1940 г. В самото начало основният продукт на младата семейна дестилерия е узото, но с годините продуктовото разнообразие се увеличава.

В наше време, повече от 60 години по късно, компанията е със сериозни традиции в производството на спиртни напитки. Тя все още е малка семена компания, но с модерен мироглед.

Вече трето поколение от семейство Пилавас ревностно следва тайната рецепта на Никос и произвежда узо, ципуро, бренди и различни ликьори. Днес малката дестилерия в Патра е модерното предприятие, разположено на 3 500 кв.м., включващо модерна бутилираща линия с капацитет 6,000 бутилки на час и сертифицирано по ISO 9001 и HACCP.

Продукти на марката

Освен основният си продукт Pilavas Ouzo Nectar, под марката Pilavas се произвеждат още бренди, традиционната гръцка джиброва ракия — ципуро, както и голямо разнообразие от ликьори, между които Mastiha (Мастиха) и уникалния местен диджестив Tentura, съчетаващ аромати на карамфил, канела и индийско орехче, с екстракти от известеното сладко червено вино от Патра, Mavrodafni.

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019

Узо

Всичко за узото - националната напитка на Гърция. История, технология на производство и най известните търговски марки.
Ouzo of Plomari Isidoros Arvanitis / Pilavas / Barbayannis / Ouzo 12 / Ouzo Mini / Ouzo Tirnavou / Tsantali

Гръцкият символ, по-ярък от Акропола

Кратка характеристика на узото
Узо - символът на Гърция без лого

За българин, узото е може би най-яркия представител на Гърция. Не познавам някой, който посетил за първи път нашата южна съседка, да се е върнал без бутилка «оригинално» узо, въпреки че може да си го купи тук, от всяка бакалия. Има и такива, които нямат и сувенир от Акропола, но в шкафа с напитки имат съкровен спомен от бяла Гърция. Какъв по-голям сувенир от бутилка узо, само че защо изчезва толкова бързо?

Поглед в миналото

Анасоновите напитки са нещо като втора религия на Гърция още от времето на Византийската Империя. Гърците населявали Пелопонес и Смирна (днешен Измир), в Мала Азия, се смятали за майстори. Тези ракиджии (Ρακιντζής) използвали медни казани, доставяни от арменските майстори на медта. В тях те дестилирали цупуро (τσίπουρο) — алкохол от  джибри, традиционно произвеждан и днес. Този алкохол след това бил ароматизиран с анасон, резене, билки и мастиха (сакъз, дъвково масло).

Производството, в по-големи количества на анасонова напитка под името ούζο (узо), започво след независимостта на Гърция през 1830 година. Произхода на наименованието, е доста мътен. Популярна е теорията, че идва от надписа на транспортните сандъци «uso di Marsiglia» «Да се използва в Марсилия». Погледнато етимологично, може да произлиза от турската дума üzüm (гроздов).

Когато гърците са изритани от Мала Азия през 1922 година, ракиджиите се преселват основно в Македония, от тогава център на производство на алкохолни напитки в Гърция. Другия център е остров Лесбос, който е известен като дом на най-доброто узо. Консумацията и производството се увеличава рязко.

Технология на узото

За производство на узо се използва чист алкохол от земеделски произход. Вида на суровината не е от особено значение. Алкохолът се разрежда с вода и се поставя в дестилатор. Към него се добавя микс от анасон и билки. Тяхното разнообразие и количество определя аромата и качеството на узото. Много от марките производители отделят специално внимание на качеството на анасона и селектират семената му ръчно. Останалите растения са обикновено звездовиден анасон, кориандър, кардамон, индийско орехче, канела, джинджифил, ангелика, лайка, мастиха (сакъз, дъвково масло). Обикновено в един казан се слагат между 10 и 30 кг. аромати.

За дестилацията на екстрактите се използват традиционно медни казани с вместимост 1000 литра. Първата част на дестилата — кефали (kεφαλι — извлек) и неговия край — ура (ουρά - опашка) се отделят. Събира се само средната част кардиа (καρδια — сърце). Накои производители дестилират средната част още един (трети) път. Крайния резултат на дестилацията е узо есенцията, която се нарича адолото (αδόλωτο). Тя отлежава за известно време.

Производителите на най-добрите марки не добавят нищо друго към αδόλωτο, освен чиста вода и захар. Въпреки това се разрешава доливането на 20 % неутрален алкохол. Силата на алкохола при бутилиране трябва да бъде минимум 37.5 об. % алк. и не може да съдържа повече от 50 гр. на литър захар.

Узото е със статут на контролиран район на произход. То може да се нарича така, само ако е произведено в Гърция и в гръцката част на Кипър.

Леко подсладената анасонова напитка, както и ниското алкохолно съдържание, обикновено «лъжат» съзнанието и ни карат да прекаляваме. Гърците никога не пият без мезе. У нас това също е традиция. Не знам за Вас, но аз го обичам с бучка лед и малко студена вода, за мезе едронарязана гръцка салата с много сирене и риган, обилно полети със зехтин.

Наздраве!

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019
Мерки, джигери 330-330

Мерки

Мерките за алкохол са може би едни от малкото инструменти, без които не може един бар.