Колкото горчиви, толкова и успешни

Кратка характеристика на знаковите горчиви винени аперитиви
Dubonnet реклама на стената

През 19 век, на кората от хининово дърво се гледало като на чудото победило маларията. Много бързо тя се превърнала в основна съставка на множество лекарства и тоници и била предписвана като постоянна дажба на войниците във Френските колонии. Нейния невероятно горчив вкус, обаче среща тяхното сериозно недоволство.

През 1846 година производителя на ликьори Жозеф Дюбоне (Joseph Dubonnet), горд собственик на магазин за алкохол в парижката опера, започва да обмисля варианти на хининова напитка, която да е приятна за широка консумация. В своята изба, той миксирал питие, което било леко горчиво, но доста приятно на вкус. Дюбоне смесил мистел с билки и хининова кора. Войниците не били само тези, които харесали питието. Парижани с постоянно засилващ се интерес се наслаждавали на новия аперитив, който нарекли простичко Хининовия Дюбоне (Quinquina Dubonnet).

Свети Рафаел реклама на стената

Няколко години преди Дюбоне, около 1830 година, доктор от град Лион на име Жупе (Juppet), разработва тоник съдържащ хинин. Тъй като имало опасност да загуби своето зрение, той се молил архангел Рафаел за помощ, обещавайки да посвети своето изобретение на него, ако го опази. Може би благодарение на тази помощ, през 1897 година аперитивът Saint Raphaёl процъфтява.

Byrrh реклама на стената

Симон и Палад Виолет (Simon Violet; Pallade Violet), били пътуващи търговци на плат от Росильон, преди да отворят свой магазин за лакохол. За начало, те създали стимулиращ тоник, на основа на вино и хинин, основно за своя собствена употреба. Когато търговията с вино става доста доходен бизнес през втората половина на 19 век, те започват да произвеждат своята стимулираща напитка, за комерсиални цели. Хининовия тоник жъне необикновен успех и предизвиква бурните протести на аптекарите, срещу «нечестната» конкуренция. Двамата братя действат атакуващо и през 1873 година регистрират марката Byrrh и веднага отварят фабрика за производството й. Амбициозната политика на компанията прави този аперитив най-продавания във Франция между двете световни войни.

Сладки, горчиви и изкусителни, тези напитки губят своите позиции след втората половина на 20 век, но завинаги ще останат в съзнанието на всеки, който ги опита.

автор: bgBarman.bg

Горчиви винени аперитиви

Ambassadeur / Bartissol / Byrrh / Dubonnet / RinQuinQuin

Колкото горчиви, толкова и успешни

Кратка характеристика на знаковите горчиви винени аперитиви

Dubonnet постер
1374054091

През 19 век, на кората от хининово дърво се гледало като на чудото победило маларията. Много бързо тя се превърнала в основна съставка на множество лекарства и тоници и била предписвана като постоянна дажба на войниците във Френските колонии. Нейния невероятно горчив вкус, обаче среща тяхното сериозно недоволство.

Мутаж (Mutage)

Технологията за производство на винените аперитиви

Най големия кадус
1346137476

Със своите прекрасни и вкусни зърна, гроздето е сред най-желаните плодове. При производството на вино обаче плодовият аромат често изчезва, по време на ферментацията или поне претърпява промяна. Назад във времето през 13 век доктор и рицар от ордена на Тамплиерите, прави едно от може би, най-големите открития в алкохолната индустрия.

реклама The Martini Bar Varna
WHISKY, RUM, WINE Master Test 2015 Чаши за уиски 'Bar' Sagaform
Свещник с купа за ядки 'CALLAMPA' PHILIPPI
Лого на Сангуе ди Миура

Sangue di Miura

Sangue di Miura (Кръвта на бика) е елитна линия от престижни италиански вина, с качество гарантрано от компанията Tonino Lamborghini.