Лого Фабпи 1905

Fabbri 1905 S.p.A.® , Италия / 40132 Болоня (Bologna) , Via Emilia Ponente, 276 , 051-6173111 , 051-6173322 , www.fabbri1905.com

«Fabbri 1905» (Фабри 1905) е италианска компания със силни, лидерски позиции в производството на висококачествени хранителни продукти предназначени за ХoРeКa канала и търговията на дребно.

череши Амарена на Фабри

Портфолиото на компанията включва над 1200 висококачествени продукта диверсифицирани в общо 17 продуктови линии — коктейлни сиропи, плодови пюрета, гурме сосове и топинги, безалкохолни напитки, сладоледи, сладкарски изделия, декорации и полуфабрикати за хранително-вкусовата промишленост. Продуктите на Фабри се предлагат в 105 страни по света, чрез официални филиали и директна дистрибуция, включително и България.

Освен емблематичните за компанията череши «Аmarena», в България можете да намерите и плодовите сиропи «Fabbri MixyBar», плодовите пюрета «Fabbri MixyFruit» и гурме сосовете «Fabbri Gourmet Sauce».

История на Fabbri

Един буден италианец търси своето призвание

История на италианската компания Фабри

Основателя на Fabbri, Дженаро Фабри

Историята на компанията започва с тази на нейния основател Дженаро Фабри. Роден през 1860 г., в областта Ферара, в един мразовит януарски ден, Дженаро не дължи името си на неаполитанските си корени, а на месеца, в който се е появил на белия свят. Като младеж той сменя различни професии, търсейки своето призвание и сфера, в която да развие напълно своя предприемачески дух и реализира безкрайните си идеи.

Шансът всичко това да стане реалност се показва през 1905 г., когато бизнеса на една малка дрогерия с винарска изба в Портомаджиоре (Portomaggiore) е обявен за продан. Дженаро е на 45 годишна възраст и вече има двама синове, но искрено е въодушевен от идеята да стартира свой бизнес. Той не разполага с достатъчно пари, но намира подкрепа в лицето на по-големия си брат, който му дава заем.

Дженаро Фабри веднага се заема с толкова желаното си ново поприще и превръща дрогерията в магазин за производството и продажбата на домашни ликьори. Кампанията е регистрирана като «Premiata Distilleria Liquori G. Fabbri».

Дженаро нарича своите ликьори с имена, вдъхновени от съвремието си, като Primo Maggio (1 май, Деня на труда в Европа) и Amaro Carducci (на носителя на Нобелова награда за литература през 1906 г., Джозуе Кардучи). Поставяйки началото на своя бизнес проект, той едва ли е предполагал, че през следващото хилядолетие неговото име ще се превърне в световноизвестна марка, символ на качество.

Магазина от който тръгва историята на Фабри
История на италианската компания Фабри

Съпругата на Дженаро Фабри, Ракел Буриани, почиято рецепта идоднес сеприготвят черешите Амарена

Световен икономичски подем и разрастване на компанията

В началото на 1900 — те, Болоня изживява период на икономически бум. Бизнесът се разраства в почти всяка индустрия. Premiata Distilleria Liquori G. Fabbri също се радва на силен подем и Дженаро започва да поглежда към разширение на своя пазар и продуктово разнообразие. Третият му ликьор, Virov също е приет доста добре от потребителите. След него идва брендито Gran Senior Fabbri, отлежало в дъбови бъчви от Словения, което става изключително популярно след края на войната.

Успехът подтиква основателя на компанията да разшири продуктите си отвъд регионалните граници. Той решава да даде на синовете си Алдо и Ромео по-голяма роля в бизнеса като ги направи търговски представители. Дженаро купува два скъпи автомобила, Isotta Fraschini (автомобил, предпочитан от знаменитости) и Itälä (участвал в ралито Париж-Пекин) и ги дава на двамата си сина, за да пътува из Италия в търсене на нови представителства и директни продажби.

Синовете на Дженаро Фабри, първите търговски представители на марката
История на италианската компания Фабри

Първият емблематичен за марката керамичен буркан е направен от художника Фаенца Рикардо Гати. Той е поръчан от Дженаро като благодарствен подарък за съпругата му, за създаването на новия продукт.

Сиропите Фабри и черешите Амарена

Малкият магазин, с който Фабри започва своя бизнес става прекалено тесен за бързо разрастващата се компания и през 1914 г. той се прехвърля в Борго Панигале, селище, което по онова време, е в покрайнините на Болоня, но сега е неразделна част от града. С откриването на новите производствени мощности, през 1920 година идеята за сиропите започва да се развива с пълна сила. Първите продукти, съвсем естествено са гренадин и мента.

Точно по това време се появява и най-известните продукти на компанията черешовият сироп Амарена (Amarena) и сиропираните череши «Marena Con frutto», популярни днес като «Amarena Fabbri». Вдъхновението идва от специална рецепта на съпругата на Дженаро, Ракел Буриани.

Първоначално новите продукти се предлагат в дамаджани. Истинският успех, слава и богатство за семейството обаче идва с керамичен буркан в бяло и синьо.

Дамаджаните с Амарени, най-популярния продукт на Фабри

Синовете на Дженаро, Ромео и Алдо Фабри участват все по-активно в развитието на бизнеса и през 1933 година името на компанията е променено на «Ditta G. Fabbri di Aldo e Romeo Fabbri»

Малко преди смъртта си, Дженаро купува Bar Centrale, който синовете му превръщат в елегантен магазин, където хората могат да опитат и закупят продуктите на Fabbri. Супер луксозен за времето си, магазинът е отворен 24 часа, което го прави идеално място за срещи на младежите от града и висшето общество.

«Кремолато» — сладоледена революция

Фабри Кремолато сладолед

«Cremolato» помага на компанията за заеме завидни позиции както на италианския, така и на международния пазар.

Втората световна война и следвоенните години са трудни времена за Fabbri, както и за страната като цяло. Но въпреки, пораженията на бомбените атаки и всички неизбежните последици от войната, производство скоро се връща в нормалния си ритъм. Фабио и Джорджио, двамата внуци на основателя, започват да играят водеща роля в компанията. Това е времето, когато тя се превръща в акционерно дружество «G. Fabbri SpA». Компанията продължава производството на ликьори и всички други традиционни продукти като Amarena и плодови сиропи. Стартирането обаче на един нов продукт, дава на семейство Фабри изненадващ успех. Това е «Cremolato» — полуфабрикат за домашно приготвен сладолед. Представен както в класически вариант, така и с плодови аромати, само с добавянето на мляко или вода, от него бързо се приготвя уникален сладолед. Това е пазарна ниша, в която компанията остава безспорен лидер.

«Cremolato» помага на компанията за заеме завидни позиции както на италианския, така и на международния пазар. В действителност имено «Cremolato» отваря вратите на италианския сладолед към света.

Fabbri използват оригинална маркетингова стратегия. Те оборудват микробуси като пътуващи лаборатории, които пътуват из цяла Италия, за да обучават производителите на джелато (италианския сладолед), сладкарите и готвачите как да се приготвят качествени сладоледи с помощта на техния продукт.

Сладолет на Фабри с амарена череши

Днес Fabbri e концентрилара своето внимание към барманите и миксолозите по целия свят.

Вижте какво казват те:

През 60 — те години в управлението на компанията се включва и братовчеда на Фабио и Джорджио, Стефано. Производство е преместено в Анзола Емилиа, а с навлизането на масовата реклама, името Фабри влиза в милиони италианските домакинства. Новите производствени мощности в Анзола Емилиа, на площт от 180 000 кв. м, които са активни и до днес, изправят компанията пред голямо предизвикателство. С новата трапезна вода, черешите Amarena променят своя вкус. Този тест е преминат успешно благодарение на инвестициите в система, която връща водата към първоначалното качество. Старите производствените мощности в Борго Панигале постепенно се превръщат в административни и търговски офиси.

Водена изцяло от вече трето поколение Фабри (Фабио, Джорджо и Стефано), компанията започва да изоставя производството на гамата си от ликьор в полза на Cremolato, който в крайна сметка се доказва като най-големият бранд в международен план.

Компанията днес

През 80 — те и 90 — те години, гамата от продукти, предназначени за консумация извън дома продължава да се разширява. Компанията добавя към своето портфолио продукти за ресторанти, кафенета и барове, различни от вече добилите огромна популярност сладоледи, сиропи и череши Амарена.

Така се появяват MixyBar и MixyFruit, плодови концентрати и пюрета за коктейли. по късно към тях се присъединяват и ароматни добавки за кафе, капучино, горещ шоколад и чай.

Сиропи МиксиБар на Фабри

Предимство на Fabbri в предлагането на своите продукти е не само тяхното качество, но и обучението, което те предлагат за професионалистите, които ги използват. През 1996 година е основано Scuola Permanente Internazionale di Gelateria e Pasticceria Artigianale (Международно училище за сладолед и сладкарски изделия), сертифицирано да подготвя професионални кадри. Няколко години по-късно, благодарение на успеха на училището е създаден Fabbri Master Class. Тази нова търговска марка се използва за идентифициране на центровете за обучение, на представителите по целия свят, свързани и работещи с Fabbri.

През 1999 г., в чест на годината на своето създаване, компанията променя името си на «Fabbri 1905 SpA».

Днес Fabbri 1905 се управлява от четири партньори, братя, сестри и братовчеди, Андреа, Никола, Паоло и Умберто, четвърто поколение на семейството Фабри. Компанията има над 250 служители, които се грижат за 1 200 продукта, диверсифицирани в 17 продуктови и 23 опаковъчни линии. Компанията е наложена в 105 страни по света.

От пролетта на 2014, продуктите на Fabbri 1905 могат да се намерят и в България.

Вижте повече за всяка една марка и продуктова линия на компанията.

Търговски марки

Лого Фабри Миксибар лого
Банер Фабри Миксибар

Официален представител на марката Fabbri за България е Софсток Лтд. ООД.


Производители и глобални играчи

Бизнес каталог на фирми собственици на марки, чийто продажби се реализират в най-малко в два региона по света, и не повече от 80% във всеки един от тях.
  • Сортирай по име
  • Сортирай по държава
реклама Whiskey Fest 2019
Гленфидик 1937 рядка колекция

46 000 лири стерлинги за бутилка уиски

Бутилка малцово уиски Glenfiddich Rare Collection 1937, изложена за продажба от аукционната къща «Кристис» (Christie’s), не успя да счупи собствения си ценови рекорд.