Hendrick’s®

Сух Джин | William Grant & Sons

Джин Хендрекс Основна визия

Марката Hendrick’s е една от най-забележителните в съвременната алкохолна индустрия. Създадена през 1999 г. от William Grant & Sons, тя е прадназначена, от самото начало, да задоволява потребностите на нишата супер-премиум джинове.

Продукта на марката Hendrick’s е определен като «Най-добър Джин в света» от The Wall Street Journal и «Лидер в премиум джин сегмента» от Wine & Spirit International и спечели злато на много международни конкурси за алкохолни напитки по света. Той е обичан по всички краища на света

Продуктите на тази марка може да закупите от официалният дистрибутор за страната.

Създаване на марката

Още с появата си на американския пазар през 2000 година, този нов бранд има небивал успех. Европейската му презентация е малко по-късно — през 2003 година. По същото време е и презентацията й в България. Към момента първите три места по продажби се държат от САЩ, Великобритания и Испания, а на четвърто място се нарежда търговията по летищата.

За създаването на този необичаен джин се използват зърнени спиртове, получени по два различни метода. Една част се произвежда в казан тип Carter-Head Still, от които са останали ограничено количество и по-скоро са музейни експонати, и друга част — в меден казан, построен през 1860 год. И двете дестилационни са закупени от президента на Grant’s Чарлз Гордън на аукцион през 1966 година и отремонтирани. Те остават неизползвани до момента, в който започва производството на марката Hendrick’s. И двата апарата произвеждат коренно различни стилове джин, заради специфичните си конструкция и метод на дестилация. Голямата подробност е, че и двата казана се управляват ръчно. Въпреки че палитрата от растителни съставки е една и съща, казаните произвеждат съвсем различни спиртни напитки, които накрая се смесват. Това е единствената марка в света, която се прави при такава комбинация.

За уникалните съставки и метод на производство

Към обичайните съставки, използвани стандартно при производство на елитни марки джин като кориандър, хвойнови плодове, кори от цитрусови плодове, се добавят и екстрати от краставица и листа от българска маслодайна роза. Ароматът на Hendrick’s се гради общо от 11 съставки. Краставицата е най-необичайната хрумка на създателите и определено работи като катализатор за любопитството на хората, желаещи да опитат тази нова премиум марка.

Тези рисунки с туш са част от предложенията за новия дизайн на плетеницата върху етикета на марката. Те изобразяват трите ботанически съставки, които са съчетани в уникалния вкус на Hendrick’s — хвойна, краставица и роза. Най-отдолу е сегашният етикет на продукта на марката.

Разработките са дело на Johanna Basford. www.johannabasford.com

Това не е единствената разлика, която прави Hendrick’s по-различен от други марки джин. Ръчно контролираните миниатюрни партиди са в размер на едва 450 литра. Колкото по-малка партида, толкова по-голям контрол може да бъде упражняван от експерта по дестилацията — Лесли Грейси и оператора на дестилационните — Алън Ример. Дори с този занаятчийски подход, през 2010 год. марката съумява да произведе и продаде в световен мащаб 280 000 кашона (от по 9 литра всеки) и има достатъчно капацитет за разширяване на производството.

Маркетингова стратегия

Hendrick’s е роден в страната на малцовото уиски — Шотландия. Шотландците, освен че са скръндзи, са известни и със своята ексцентричност. Дали Hendrick’s е ексцентричен? Оооо, да! Това личи и от маркетинговата концепция, прилагана за популяризирането му. За създаването на този джин, както и за маркетинговата концепция на марката, от William Grant and Sons наемат Quaker City Mercantile. Всъщност идеята за екстрактите от краставица и българска роза е тяхна. Те никога не са разчитали на огромен маркетингов бюджет, а най-вече на креативност. И все пак, от видяното до момомента, бюджетът им, според мен, не е много малък! Основното, на което са разчитали, за привличането на фенове и ценители на джин, са старомодни принтове, публикувани в The Wall Street Journal и New York Magazine. QCM са свършили чудесна работа за оживяването на марката, със своите чудати илюстрации. Както можете да видите, този стил е уникален и по своему изтънчен. Тези визии се разпространяват и по всички големи летища по света. За барманското съсловие пък са изобретени всевъзможни странни пособия като чаши, представляващи нещо средно между мартини чаша и чаша за следобеден чай, мъдлери за краставици, коктейлни бъркалки, парни коктейлни шейкъри и прочие чудатости.

Отличителния визуален език на Hendrick’s

Другият канал, към който Quaker City Mercantile се насочват, е интернет. Дигиталното представяне на тази марка е едно от първите за алкохолната индустрия, в такъв мащаб. Атакуваните канали са Facebook, Twitter, YouTube и Flickr.

Разбира се, светът на Hendrick’s не би бил пълен без организирането на събития като дегустации и демонстрации на необикновен начин на живот. Едно от тези мероприятия е «будката за целуване». На всеки «Свети Валентин» викторианската фото-будката на Hendrick’s създава небивала шумотевица в Лондон. Клиентите са поканени да се снимат с любимите си в разкошен щанд, тапициран в червено кадифе и украсен с купидони, сърца и цветя.

Признанието

Резултатите от маркетинговата кампания са поразителени. В допълнение към нарастващите лоялни фенове, Hendrick’s е определен като «Най-добър Джин в света» от The Wall Street Journal, «Лидер в премиум джин сегмента» от Wine & Spirit International и спечели злато на много международни конкурси за алкохолни напитки по света.

Не са ли пресилени хвалебствията? Не мисля! Да предложиш на пазара бял алкохол във времена, когато отлежалите питиета са на почит навсякъде по света, е проява на изключителна смелост и вяра в качествата на продукта. Когато, в допълнение, годишният ръст на продажбите е над 50% мисля, че достойнствата на тази марка никак не са надценени. Съвсем уверено мога да заявя, че Hendrick’s полага началото на нов стандарт в производството не само на джин, но и на други алкохолни напитки.

Продуктовите характеристики на джин Hendrick’s.

Хендрикс се произвежда от William Grant and Sons, независима семейна компания от 1887 година, производител на световноизвестните марки уиски Grant’s, Glenfiddich, Balvenie.

Продукти на марката

автор: bgBarman.bg
реклама Whiskey Fest 2019

Сух Джин

Finsbury / Hendrick’s / Beefeater / Blackwood’s Gin / Bombay Sapphire / Booth's / Bosford / Burnett's Gin / Caorunn / Coldstream / Cork Dry Gin / Damrak / Gin Capital / Gordon's / Larios / London Hill / Marlborough Gin / Old Lady’s / Oxley / Plymouth / Seagram’s Gin / Tanqueray / Zuidam Gin
реклама Whiskey Fest 2019
Сироп Фабри Миксибар Пъпеш

Fabbri Mixybar Melonе

Fabbri Mixybar Melonе (сироп Фабри Миксибар Пъпеш) е нежно докосване до топлото лято.