Символът на Бразилия

Кратка историческа хроника за кашасата
Кашаса националната напитка на Бразилия

Чиста или като кайпериня (caipirinha), с лайм, захар и лед, кашасата (Cachaça) без съмнение е националното питие на Бразилия. Около 30 000 производителя захранват огромния местен пазар. Повече от 1.3 милиарда литра произведени годишно правят кашасата третата по количествени показатели алкохолна напитка в света. Само около 13 млн. л. или 1 % от нея се изнася на международния пазар. А останалото количество? Останалото количество бразилците си го пият сами. Въпреки че става модно питие по световните баровете, едва през 90 — те години на миналия век, кашасата има дълбоки и трайни корени в културата и народопсихологията на Бразилия.

Кашасата е дестилат от ферментиралия сок на захарната тръстика, а Бразилия е най-големият производител на тази гигантска сладка трева. Подобно историята на рома и тук култивирането й започва някъде през 16 век. Успоредно с това се разраства и търговията с роби. Съвсем естествено е още тогава заселниците да са били наясно колко бързо ферментира сока на захарната тръстика. Първия дестилат е произведен в началото на 17 век. Грубата и не особено приятна на вкус напитка е давана на робите като мотивация за насилствената тежка работа на плантациите и мините. Много скоро популярния вече по карибския басейн «Търговски триъгълник» обхваща и Бразилия. Алкохолната напитка наричана aguardente de cana, става основното платежно средство при търговията с роби. Производителите постоянно разширявали площите на плантациите, и естествено се нуждаели от все повече роби.

Същевременно алкохолната напитка много бързо печели популярност и сред местното население. Португалците съзират много сериозна конкуренция на техните вина и bagaçeira (багасейра) и веднага слагат данък върху производството й. Този допълнителен приход помага на Португалия да възстанови щетите от разрушителното земетресение през 1756 година в Лисабон. Във войната за независимост на Бразилия от Португалия в края на 18 век, този данък е един от основните фактори. Консумацията на кашаса се считало за патриотизъм, а тази на вино за предателство и лоялност към Португалия. Странно, но тази алкохолна напитка става символ на независимостта на Бразилия. След забраната на робството през 1888 година, кашасата остава напитката на обикновените хора в Бразилия, а от края на 20 век и на всички купонясващи по целия свят.

автор: bgBarman.bg

Кашаса

Всичко за кашасата, напитката поддържаща високия градус на бразилските страстни нощи: история, производство, търговски марки...
Pitu / Cachaça 51 / Canario / Janeiro / Mangaroca Cachasa / Sagatiba / Sao Francisco / Ypióca

Символът на Бразилия

Кратка историческа хроника за кашасата

Кашаса и момиче по бански
1345315994

Чиста или като кайпериня (caipirinha), с лайм, захар и лед, кашасата (Cachaça) без съмнение е националното питие на Бразилия. Около 30 000 производителя захранват огромния местен пазар. Повече от 1.3 милиарда литра произведени годишно правят кашасата третата по количествени показатели алкохолна напитка в света. Само около 13 млн. л. или 1 % от нея се изнася на международния пазар. А останалото количество? Останалото количество бразилците си го пият сами. Въпреки че става модно питие по световните баровете, едва през 90 — те години на миналия век, кашасата има дълбоки и трайни корени в културата и народопсихологията на Бразилия.

Напитката с аромат на разцъфнали екзотични дървета и мед

Производство и качествена характеристика на кашасата

захарана тръстика за кашаса
1374054091

Най-обширните плантации от захарна тръстика се намират в Североизточна и Централна Бразилия. Дори и днес има такива със размери които е трудно да си представим. Само за пример, фамилията собственик на марката Ypióca оперира насаждения с размера на Белгия (над 30 000 кв. км.) или около десет пъти площта на област Варна. В наши дни основното производство е концентрирано в щата São Paulo, следвано на известно разстояние от Pernambuco, Ceará , Minas Geais и Paraiba.

реклама Whiskey Fest 2019
Оратели Аверна лого 160

Fratelli Averna S.p.A.

Водещ италиански производител на ликьори и спиртни напитки.