Конякът бро е много яко питие!

Съвременният пазар на коняк
Снуп с чаша коняк панорамна

В началото 21 век американските рапъри издигнаха лозунга: «Grape spirits against grain spirits». Те все повече изоставят уискито — «злото», което пият белите. В замяна на това, със завиден ентусиазъм те се наслаждават на отново модерното питие — коняк.

«Give me the Henny,
you can give me the Cris

You can pass me the Remi,
but the pass the Courvoisier
»

Известно е, че хип-хоп изпълнителите обичат да излагат на показ лукса и високия стандарт на живот. Думите от техните песни винаги са обвързани със задължителни символи, изобразяващи висок социален статус. Последните години конякът е точно такъв емблематичен символ. Неговият момент на слава започва през 2001 година, с песента на Busta Rhymes и P. Diddy — «Pass The Courvoisier». През 2002 година продажбите на четирите световни гиганти: Courvoisier, Hennessy, Remy Marten и Martell се изстрелват със скоростта на ракета. Това идва в момент, когато производителите на бренди от долината Коняк достигат своето дъно на продажби. Главна причина за това е икономическата криза в Азия от 1997, която е най-големия пазар за кехлибарения гроздов дестилат. В останалата част от света се наслаждават основно на водка и ром, значително по-евтини питиета, без особени претенции за вкусови характеристики, но предлагащи възможност за уникални комбинации при миксиране на коктейли. Уискито бавно, но постоянно увеличава своя пазарен дял. Хип-хоп изпълнителите обаче променят тази тенденция (главно в САЩ).

Това е част от внезапния стремеж към масово използване на търговски марки в текстовете на рап парчетата. При изследване на «American Brandstand», относно хип-хоп лукса и поп културата, в текстовете на 111 топ хита през 2003 година са намерени 43 имена на търговски марки. На първите места са «Mercedes» (1 — во място), шампанското Cristal Roederer (7 — мо място), Hennessy (8 — мо място). През 2004 година на първо място е Cadillac, следвано от Hennessy, който и през 2005 година успява да се задържи на 6 — то място. Като резултат, Hennessy става ненадмината по продажби марка коняк. Същевременно използването на името й става не само част от текстовете на песните, но и част от разговорния речник на афроамериканците. На мода са думите «Henn», «Henny», «Henn-rock», «Henn Dog». Марката бива възвеличавана в стотици видео клипове и заглавия на песни, включително на изпълнители като Eminem, Ying Yang Twins, Lil John & East Side Boyz. Със сигурност Hennessy се радват на своята слава, а ние можем да направим своя извод: конякът е отново на мода.

Никой не е предполагал, че питие, символ на аристократизъм, ще влезе в нощните клубове по света с такава сила. Действително, в последно време се забелязва световна тенденция на завръщане на модата на отлежалите питиета. Ценители с пълни портфейли от Азия, Русия и Европа се научиха да се наслаждават на лукса, завръщайки се към качествените и отлежали марки брендита и малцови уискита. Такава тенденция, макар и по-слаба, се забелязва и в България. В стремежа си към разграничаване от останалите клиенти в заведенията, хората с възможности, започват да поръчват питиета от по-високите ценови и качествени категории.

Невероятно е усещането да опиташ нещо, което е дестилирано тогава, когато си минавал прав под масата и е стояло затворено в дървена бъчва през целия ти съзнателен живот. За съжаление, единствения начин да разберете вкуса на изтънчените марки коняци е да се бръкнете дълбоко в джоба и да ги опитате!

Наздраве!

автор: bgBarman.bg

Коняк

Тук ще намерите отговора на въпроса, какво прави брендитата на тази френска провинция толкова вълнуващи питиета. История и технология на производство на всички популярни марки. Детайлна характеристика на техните продукти.
Courvoisier / Rémy Martin / A. de Fussigny / A.E. DOR / Bisquit / Braastad / Brugerolle / Camus / Comandon / Delamain / Foucauld / Gaston de la Grange / Gautier / Georges-Courant / Hennessy / Hine / Louis Royer / Martell / Meukow / Otard / Réau / Rouyer-Guillet

Коняк — 500 години на традиции, великолепие и възход

Историята на коняка

Шарант-Меритим пристанището през ноща
1345063275

«Коняк» (Cognac), подобно на всеки изключително популярен район произвеждащ алкохолни напитки, е живо доказателство за взаимодействието на човека със заобикалящата го среда. Римляните са тези, които пренасят лозата тук, по течението на река Шарант (Charente), както и из цяла Франция. Какво обаче прави тази провинция по-различна от останалите. Това на първо място е излазът на Бискайския залив, свързващ региона с целия познат търговски свят. По това време по реките се носели не само стоки, но и идеи, и новости.

Хармония, събрана във всяка една бутилка

Тероар и подрегиони на областта Коняк

NEW Подрегиони в областта Коняк квадратна
1345100209

За да разберем какво прави Коняка толкова вдъхновяващо питие, е необходимо да се поровим из почвата на шестте подрегиона (crus), формиращи областта. Ако трябва да бъдем по-прецизни (а ние сме), то ще осъзнаем че това не е само почва. Французите имат специално име за това — тероар (terroir).

Как се произвежда Коняк или тайните по долината на Шарант

От лозето до бутилката

дестилация на коняк
1345101084

Веднъж осъзнали влиянието на тероара на шестте подрегиона по долината на Шарант, е време да проследим прецизния път на изтънченото бренди с етикет Коняк — от лозето до бутилката.

Конякът бро е много яко питие!

Съвременният пазар на коняк

Снуп с чаша коняк
1345101862

В началото 21 век американските рапъри издигнаха лозунга: «Grape spirits against grain spirits». Те все повече изоставят уискито — «злото», което пият белите. В замяна на това, със завиден ентусиазъм те се наслаждават на отново модерното питие — коняк.

реклама Whiskey Fest 2019
Бутика Ел Дорадо 21 годишен

El Dorado 21 YO

El Dorado 21 YO (21 годишният ром Ел Дорадо), на Демерара Дистилърс, е изискан бленд от селектирани дестилати, всеки от които е отлежал между 21 и 25 години.